Σελίδες

Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

Ποιος είναι ο Παράκλητος, το Πνεύμα της αλήθειας;

 Από Αργύρης Σιμώνης

Υπάρχουν δόγματα που υποστηρίζουν ότι το Άγιο Πνεύμα είναι απλά μια δύναμη. Δεν πιστεύουν ότι είναι πρόσωπο.
Στα προηγούμενα μηνύματα το ξεκαθαρίσαμε αυτό. Ο ίδιος ο Ιησούς αναφέρεται στον Παράκλητο σαν Αυτός, σαν πρόσωπο δηλαδή .

Είναι πολύ σημαντικό να το καταλάβουμε αυτό, γιατί αν δεν πιστέψεις ότι το Άγιο Πνεύμα είναι πρόσωπο, πως μπορείς να έχεις μια προσωπική σχέση μαζί Του; Πως θα μπορέσεις να μιλήσεις μαζί Του;
Είναι αδύνατον να έχεις μια προσωπική σχέση με μια δύναμη!

Ξέρετε ότι το όνομα Του ΔΕΝ είναι "Άγιο Πνεύμα"; Είναι η ιδιότητά Του, η λειτουργία Του στην Θεότητα.

- Ο Θεός Πατέρας,
- Ο Θεός Υιός,
- Ο Θεός Άγιο Πνεύμα.

Το όνομά Του είναι Θεός!

Η ιδιότητά Του είναι το Πνεύμα, που κατοικεί μέσα μας, μας καθοδηγεί, μας παρηγορεί και μας ενδυναμώνει.

----------------------------

---- ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ;

Μια καρέκλα είναι πρόσωπο; Φυσικά όχι.
Τι καθορίζει ένα πρόσωπο; Αν σκεφτείτε η ζωή, τότε και ένα δέντρο έχει ζωή, αλλά δεν είναι πρόσωπο. Ούτε μπορείς να συζητήσεις με ένα δέντρο. Μπορείς να μιλήσεις σε ένα δέντρο, αλλά να είσαι σίγουρος ότι δεν θα σου απαντήσει, και ας έχει ζωή.

ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ. 

Θα το εξηγήσω.
Ένα πρόσωπο έχει ψυχή. Μακροχρόνιες θεολογικές μελέτες που έχουν γίνει επάνω στο θέμα αυτό έχουν αποφανθεί ότι η ψυχή αποτελείται από το ΝΟΥ, τη ΘΕΛΗΣΗ και τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ. Σκεφτόμαστε με το νου μας, επιθυμούμε με τη θέλησή μας και νοιώθουμε με τα συναισθήματά μας.

‭"Και ο ίδιος ο Θεός τής ειρήνης είθε να σας αγιάσει ολοκληρωτικά· και να διατηρηθεί ολόκληρο το πνεύμα σας, και η ψυχή, και το σώμα, άμεμπτα στην παρουσία τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού." (Α'Θεσ. 5:23)

Μόνο ένα πράγμα μπορεί να χωρίσει την ψυχή από το πνεύμα:

"Επειδή, ο λόγος τού Θεού είναι ζωντανός, και ενεργός, και κοφτερότερος περισσότερο από κάθε δίκοπη μάχαιρα, και εισχωρεί βαθιά, μέχρι διαίρεσης και της ψυχής και του πνεύματος, μέχρι τους συνδέσμους και τους μυελούς, και διερευνάει τούς συλλογισμούς και τις έννοιες της καρδιάς." (Εβρ. 4:12)

Είναι λοιπόν δυνατόν το Άγιο Πνεύμα να μας βοηθάει να - σκεφτόμαστε όπως ο Θεός, 
- να επιθυμούμε όπως ο Θεός και 
- να αισθανόμαστε όπως ο Θεός;

Φυσικά ΝΑΙ!

Και σύμφωνα με τις Γραφές, ζει μέσα μας.
Αν λοιπόν θέλεις να μάθεις τι σκέφτεται ο Θεός, τι επιθυμεί και τι αισθάνεται, τον έχεις να ζει μέσα σου και μπορεί να σου το πει, επειδή το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός.

---------------------------

ΝΟΥΣ, ΘΕΛΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

1. Έχει νου.

"αλλά, όταν έρθει Εκείνος, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό Του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα." (Ιωάν. 16:13)

Πως το Άγιο Πνεύμα μπορεί να σε οδηγήσει σε όλη την αλήθεια αν δεν γνωρίζει όλη την αλήθεια;
Είναι Παντογνώστης.

Επιμένω τόσο πολύ σε αυτό επειδή υπάρχουν πολλά οφέλη που αποκομίζουμε, όταν αναγνωρίζουμε ότι ο Παράκλητος είναι πρόσωπο.

~~ Το πρώτο και μεγαλύτερο όφελος είναι ότι μέσα μας ζει Αυτός που γνωρίζει τα πάντα και έχει ως αποστολή να μας τα διδάξει ώστε να τα μάθουμε κι εμείς. ~~

Πόσες φορές έχετε κολλήσει σε κάποιο εδάφιο και μόλις προσευχηθείτε ξαφνικά όλα γίνονται κατανοητά; ~~

---------------------------------

2. ΕΧΕΙ ΘΕΛΗΣΗ

"Και αφού πέρασαν διαμέσου τής Φρυγίας και της γης τής Γαλατίας, επειδή ΕΜΠΟΔΙΣΤΗΚΑΝ από το Άγιο Πνεύμα να κηρύξουν τον λόγο στην Ασία," (Πράξ. 16:6)
"ήρθαν προς τη Μυσία, και προσπαθούσαν να πάνε προς τη Βιθυνία· όμως, ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΕ το Πνεύμα." (Πράξ. 16:7)

Εμποδίζω σημαίνει εξασκώ τη θέλησή μου.

"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει." (A'Κορ. 12:11)

Εφόσον λοιπόν το Άγιο Πνεύμα έχει θέληση και εσύ θέλεις να μάθεις ποιο είναι το θέλημα του Θεού στη ζωή σου, ποιον θα ρωτήσεις;

~~ Υπάρχει το γενικό θέλημα του Θεού , και το προσωπικό, ή συγκεκριμένο θέλημα του Θεού για τη ζωή μας. Το πρώτο μας φανερώνεται στις Γραφές, το δεύτερο το μαθαίνουμε ακούγοντας τη φωνή Του. ~~

Αν θέλεις να μάθεις πως να προσεύχεσαι, αυτό θα σου το δείξει το Άγιο Πνεύμα. Κανείς μας δεν ξέρει από μόνος του πως να προσεύχεται.

"Παρόμοια, όμως, και το Πνεύμα συμβοηθάει στις ασθένειές μας· επειδή, το τι να προσευχηθούμε, καθώς πρέπει, δεν ξέρουμε, αλλά το ίδιο το Πνεύμα ικετεύει για χάρη μας με στεναγμούς αλάλητους." (Ρωμ. 8:26)
"Κι Αυτός που ερευνά τις καρδιές ξέρει τι είναι το φρόνημα του Πνεύματος, ότι ικετεύει σύμφωνα με το θέλημα του Θεού για χάρη των άγιων." (Ρωμ. 8:27)

Όταν γνωρίζεις τι να προσευχηθείς, είναι επειδή το Άγιο Πνεύμα στο είπε!
Για να μάθεις λοιπόν το νου του Θεού και το θέλημά Του, πρέπει να γνωρίσεις το Άγιο Πνεύμα που ζει μέσα σου που γνωρίζει ΚΑΙ το νου ΚΑΙ το θέλημα του Θεού.

Γι αυτό ο Πέτρος την ημέρα τής Πεντηκοστής αναφέρθηκε στην προφητεία του Ιωήλ. 

"«Και κατά τις έσχατες ημέρες, λέει ο Θεός, θα ξεχύσω από το πνεύμα μου επάνω σε κάθε σάρκα· και θα προφητεύσουν οι γιοι σας και οι θυγατέρες σας, και οι νέοι σας θα δουν οράσεις, και οι πρεσβύτεροί σας θα δουν όνειρα·" (Πράξ. 2:17)
"κι ακόμα, επάνω στους δούλους μου κι επάνω στις δούλες μου κατά τις ημέρες εκείνες θα ξεχύνω από το πνεύμα μου, και θα προφητεύσουν·" (Πράξ. 2:18)

Πως μπορείς να προφητέψεις αν δεν μπορείς να ακούσεις τον Θεό;

Ζούμε στην φοβερότερη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας επειδή ο Θεός μας μιλάει προσωπικά μέσω του Αγίου Πνεύματος.
Αυτός ήταν ο λόγος που ήρθε ο Ιησούς. Για να μπορέσουμε να έχουμε μια προσωπική σχέση με τον Θεό.

-------------------------------------

3. ΕΧΕΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

"Ο καρπός, όμως, του Πνεύματος είναι: Αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, καλοσύνη, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια·" (Γαλ. 5:22)

Όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά ενός προσώπου.

"Και μη λυπείτε το Πνεύμα το Άγιο του Θεού, με το οποίο σφραγιστήκατε για την ημέρα τής απολύτρωσης." (Εφεσ. 4:30)
"Κάθε πικρία και θυμός και οργή και κραυγή και βλασφημία, ας αφαιρεθεί από σας με κάθε κακία·" (Εφεσ. 4:31)
"γίνεστε δε, ο ένας στον άλλον, χρήσιμοι, εύσπλαχνοι, συγχωρώντας ο ένας τον άλλον, όπως και ο Θεός συγχώρησε εσάς διαμέσου τού Χριστού." (Εφεσ. 4:32)

‭"«Οργίζεστε και μη αμαρτάνετε»· ο ήλιος ας μη δύει ενώ είστε ακόμα στον παροργισμό σας·" (Εφεσ. 4:26)
"μη δίνετε τόπο στον διάβολο." (Εφεσ. 4:27)
"Αυτός που κλέβει, ας μη κλέβει πλέον, αλλά μάλλον ας κοπιάζει δουλεύοντας με τα χέρια του το καλό, για να έχει να μεταδίδει σ' εκείνον που έχει ανάγκη." (Εφεσ. 4:28)
"Κανένας σάπιος λόγος ας μη βγαίνει από το στόμα σας, αλλά όποιος είναι καλός για οικοδομή τής ανάγκης, για να δώσει χάρη σ' αυτούς που ακούν." (Εφεσ. 4:29)

Αυτό που λυπεί το Άγιο Πνεύμα είναι η αμαρτία, επειδή μας αγαπάει και όταν βαδίζουμε στην αμαρτία πληγωνόμαστε.

Όταν αμαρτάνουμε δεν χάνουμε τη σωτηρία μας, αλλά τη σχέση μας μαζί Του. Γι αυτό λυπάται. Στον Παράδεισο πηγαίνουμε κατά Χάρη, όχι κατά έργα.

Η βαθιά και προσωπική σχέση μαζί μας είναι αυτό που θέλει ο Παράκλητος, το Πνεύμα του Θεού, και αυτό ακριβώς θέλει και ο Ιησούς και ο Πατέρας. Γι αυτό ο Θεός έγινε άνθρωπος, πέθανε και αναστήθηκε. Για να μας επαναφέρει πίσω στην αγκαλιά του Θεού και να αποκαταστήσει την σχέση μας που χάλασε εξ'αιτίας της αμαρτίας. 

Aμήν!

Δείτε το βίντεο από τη ζωντανή μας μετάδοση εδώ:





Πώς βαπτίζομαι με Άγιο Πνεύμα;

 Από Αργύρης Σιμώνης

Υπάρχει άγνοια που προκαλεί σύγχυση σε πολλούς πιστούς όσον αφορά το βάπτισμα με Άγιο Πνεύμα. Έχουμε λάβει πολλές ερωτήσεις από αδελφούς που αναρωτιούνται:

"Αν δε μιλάω σε γλώσσες και δεν προφητεύω σημαίνει ότι δεν έχω λάβει το Άγιο Πνεύμα;"

Αυτό θα ξεκαθαρίσω στο μήνυμα αυτό. 

-------------------------

"Επειδή, ΟΛΟΙ εμείς βαπτιστήκαμε διαμέσου τού ΕΝΟΣ Πνεύματος σε ένα ΣΩΜΑ, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες είτε δούλοι είτε ελεύθεροι..." (Α'Κορ. 12:13)

----  ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΑ

1. -- ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, δηλαδή στο Σώμα Του. 

2. -- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΒΑΠΤΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ.

"Αφού, λοιπόν, πορευτείτε, ΚΑΝΤΕ ΜΑΘΗΤΕΣ όλα τα έθνη, ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΣ τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος," (Ματθ. 28:19)

Αυτό το βάπτισμα γίνεται στο νερό. Και το βάπτισμα δεν είναι αρμοδιότητα μόνο ενός ποιμένα, αλλά ΚΑΘΕ μαθητή του Ιησού. 

3. -- Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΜΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.

Σε αυτό το βάπτισμα θα επικεντρωθώ σε όλο το μήνυμα. Στο βάπτισμα δηλαδή με Άγιο Πνεύμα. Ο λόγος που θα το κάνω αυτό είναι επειδή είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ του πρώτου βαπτίσματος, δηλαδή του Αγίου Πνεύματος που μας βαπτίζει στον Ιησού και του Ιησού που μας βαπτίζει με Άγιο Πνεύμα. 

~~ Το πρώτο βάπτισμα είναι το βάπτισμα ΤΟΥ Αγίου Πνεύματος, ενώ το δεύτερο είναι το βάπτισμα ΜΕ ή ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. ~~

Στην ερώτηση 
"Έλαβες το βάπτισμα ΤΟΥ Αγίου Πνεύματος, ή έλαβες το Άγιο Πνεύμα;" 
η απάντηση είναι 
"ΝΑΙ, όταν αναγεννήθηκα και έλαβα σωτηρία".  

Όταν λαμβάνουμε σωτηρία, το Άγιο Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού. Οι Γραφές όμως μαςμιλούν συγκεκριμένα για το βάπτισμα ΜΕ ή ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. 

"Εγώ μεν σας βαπτίζω με ΝΕΡΟ προς ΜΕΤΑΝΟΙΑ· Εκείνος, όμως, (Ο Ιησούς) που έρχεται πίσω από μένα είναι ισχυρότερος από μένα, του οποίου δεν είμαι άξιος να κρατήσω τα υποδήματα· ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΒΑΠΤΙΣΕΙ ΜΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ." (Ματθ. 3:11)

Θυμηθείτε τι διαβάσαμε στην αρχή:

"Επειδή, ΟΛΟΙ εμείς βαπτιστήκαμε διαμέσου τού ΕΝΟΣ Πνεύματος σε ένα ΣΩΜΑ, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες είτε δούλοι είτε ελεύθεροι..." (Α'Κορ. 12:13)

Στο Ματθ. 3 όμως διαβάσαμε ότι ο Ιησούς βαπτίζει ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. Ξέρετε ότι τα δύο αυτά βαπτίσματα δεν μπορεί να είναι το ίδιοι ούτε θεολογικά, ούτε καν γραμματικά! 

~~ Στην πρώτη περίπτωση το υποκείμενο είναι το Άγιο Πνεύμα, δηλαδή ο βαπτίζων είναι το Άγιο Πνεύμα που μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού, ενώ στη δεύτερη περίπτωση το υποκείμενο είναι ο Ιησούς. Αυτός είναι ο βαπτίζων που μας βαπτίζει ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. ~~

Ο Ιησούς δηλαδή μας βαπτίζει (= μας βυθίζει), μας ξεχυλίζει ΜΕ το Άγιο Πνεύμα. 

Προσέξτε και αυτό: Το πρώτο βάπτισμα, δηλαδή το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, όπου το Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σ'ωμα του Χριστού, βρίσκεται σε ΟΛΑ τα ευαγγέλια. 

Τα ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά ονομάζοντα συνοπτικά, επειδή και τα τρία καταγράφουν την ιστορία του Ιησού μετά τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη Προδρόμου, δηλαδή καταγράφουν τον τρίτο χρόνο της διακονίας του Ιησού. Το ευαγγέλιο του Ιωάννη όμως που γράφτηκε το 70μ.Χ δεν είναι συνοπτικό, επειδή καταγράφει τη ζωή του Ιησού στα δύο πρώτα χρόνια της διακονίας Του. Γι αυτό στον Ιωάννη βρίσκουμε πληροφορίες που δεν υπάρχουν στα 3 υπόλοιπα ευαγγέλια. 

- Ο γάμος στην Κανά, (Ιωάν.2)
- Η συζήτηση του Ιησού με τον Νικόδημο (Ιωάν.3)
- Η Σαμαρίτεισσα στο πηγάδι (Ιωάν.4)
- Η μοιχαλίδα (Ιωάν.8)
- Ο τυφλός (Ιωάν.9)
- Η ανάσταση του Λαζάρου (Ιωάν.11)
- Η συζήτηση του Ιησού με τους μαθητές Του στο Μυστικό δείπνο (Ιωάν.14, 15, 16). Πουθενά δεν αναφέρονται αυτά στα υπόλοιπα 3 ευαγγέλια. 

Ο λόγος που το λέω αυτό είναι για να τονίσω με βεβαιότητα τι αναφέρεται ΚΑΙ στα 4 ευαγγέλια:

- Ο θάνατος, η ταφή και η Ανάσταση του Κυρίου μας,
- Το βάπτισμα ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα

Δείτε το:

"εγώ μεν σας βάπτισα με νερό· αυτός, όμως, θα σας βαπτίσει με Πνεύμα Άγιο." (Μάρκ. 1:8)

"ο Ιωάννης απάντησε σε όλους, λέγοντας: Εγώ μεν σας βαπτίζω με νερό· έρχεται, όμως, ο ισχυρότερός μου, του οποίου δεν είμαι άξιος να λύσω το λουρί από τα υποδήματά του· αυτός θα σας βαπτίσει ΜΕ Άγιο Πνεύμα και φωτιά·" (Λουκ. 3:16)

Στον Ιωάννη αναφέρεται λίγο διαφορετικά:

"Και εγώ δεν Τον γνώριζα· αλλά, εκείνος που με έστειλε να βαπτίζω με νερό, εκείνος μου είπε: Σε όποιον δεις το Πνεύμα να κατεβαίνει και να ΜΕΝΕΙ επάνω του, αυτός είναι που βαπτίζει ΜΕ Πνεύμα Άγιο." (Ιωάν. 1:33)

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή ποτέ πριν το Άγιο Πνεύμα δεν κατέβηκε και παρέμεινε σε κάποιον. Στην Παλαιά Διαθήκη, το Άγιο Πνεύμα κατέβαινε και επισκεπτόταν ανθρώπους, αλλά δεν παρέμενε. 
Θυμηθείτε όταν το Άγιο Πνεύμα κατάβηκε στον βασιλιά Σαούλ, τον άφησε όταν αυτός πρόσφερε θυσίες χωρίς να περιμένει τον προφήτη Σαμουήλ. 
Το ίδιο συνέβη και με τον βασιλιά Δαβίδ, όταν το Πνεύμα τον άφησε τη στιγμή που διέπραξε μοιχεία με την Βηρσαβεέ. 

Δείτε τι λέει ο Δαβίδ στον Ψαλμό 51, όπου μετανοεί:

"Μη με απορρίψεις από το πρόσωπό σου· και το πνεύμα σου το άγιο ΜΗ ΤΟ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ από μένα." (Ψαλ. 51:11)
"Απόδωσέ μου την αγαλλίαση της σωτηρίας σου, και με ηγεμονικό πνεύμα στήριξέ με." (Ψαλ. 51:12)

O Δαβίδ μετανόησε και το Πνεύμα του Θεού επέστρεψε σ'αυτόν. 

Πότε λοιπόν ο Ιωάννης ο Πρόδρομος είδε το Πνεύμα του Θεού να κατεβαίνει και να παραμένει στον Ιησού; Όταν Τον βάπτισε στο νερό. 

"ΚΑΙ αφού βαπτίστηκε ολόκληρος ο λαός, βαπτίστηκε και ο Ιησούς, και καθώς προσευχόταν, άνοιξε ο ουρανός," (Λουκ. 3:21)
"και κατέβηκε επάνω του το Άγιο Πνεύμα, σε σωματική μορφή, σαν περιστέρι· και έγινε φωνή από τον ουρανό, που έλεγε: Εσύ είσαι ο Υιός μου ο αγαπητός, σε σένα ευαρεστήθηκα." (Λουκ. 3:22)

Προσέξτε ότι το υποκείμενο εδώ είναι το Άγιο Πνεύμα, που ΣΑΝ περιστέρι κατέβηκε επάνω στον Ιησού. Δεν κατέβηκε ένα περιστέρι σαν το Άγιο Πνεύμα. 

~~ Αν ο Ιησούς χρειαζόταν το Άγιο Πνεύμα, να βαπτιστεί ΜΕ το Άγιο Πνεύμα, πόσο περισσότερο το χρειαζόμαστε εμείς; ~~

------------------------------

---- 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

ΣΩΤΗΡΙΑ - ΝΕΡΟ - ΠΝΕΥΜΑ

1. Κατά τη σωτηρία μας, το Άγιο Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού και είμαστε πλέον ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ. Εδώ ο βαπτίζων είναι το Άγιο Πνεύμα. Και όταν συμβαίνει αυτό

"Και εγώ δίνω σ' αυτά αιώνια ζωή· και δεν θα χαθούν στον αιώνα, και κανένας δεν θα τα αρπάξει από το χέρι μου." (Ιωάν. 10:28)
"Ο Πατέρας μου, ο οποίος μου τα έδωσε, είναι μεγαλύτερος από όλους· και κανένας δεν μπορεί να τα αρπάξει από το χέρι τού Πατέρα μου." (Ιωάν. 10:29)
"Εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα." (Ιωάν. 10:30)

2. Στο βάπτισμα στο νερό, που είναι εντολή Κυρίου, μια δημόσια ομολογία της πίστης μας στον Ιησού που απευθύνεται και στον φυσικό αλλά και στον πνευματικό κόσμο, πεθαίνει ο παλιός μας άνθρωπος, τον αφήνουμε πίσω, και αναδυόμαστε σαν ένας καινούριος άνθρωπος. 

3. Και μετά βαπτιζόμαστε και ΜΕ/ΣΤΟ Πνεύμα.  

Ο Ιησούς είναι το παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας. 

Χρειαζόταν να σωθεί; Όχι, επειδή Αυτός είναι που σώζει. Με άλλα λόγια, ο Ιησούς δεν χρειαζόταν να ανα-γεννηθεί, επειδή γεννήθηκε σωστά από την αρχή, χωρίς αμαρτία δηλαδή. Εμείς όμως γεννηθήκαμε εξ'αρχής με αμαρτία. Γι αυτό έπρεπε να αναγεννηθούμε ώστε να είμαστε τέλειοι στο πνεύμα μας. Και αυτό δεν είναι από τα έργα μας, αλλά από την Χάρη του Θεού. (δες τη συζήτηση με Ιησού-Νικόδημο στο Ιωάν. 3) 

Κατά την πνευματική μας αναγέννηση λαμβάνουμε σωτηρία και ερχόμαστε σε τέλεια θέση απέναντι στον Θεό. Δικαιωνόμαστε κατά χάριν (Εφ. 2:8-9).
Αυτό δεν σημαίνει ότι τελειοποιούμαστε στην συμπεριφορά μας και στα έργα μας. Αυτό είναι κάτι που όλοι το θέλουμε, αλλά να μην ξεχνάμε ότι στο κομάτι αυτό, μέχρι να πάμε στον ουρανό, είμαστε υπό διαδικασία τελειοποίησης.

"Ώστε, αγαπητοί μου, καθώς πάντοτε υπακούσατε, όχι μονάχα όπως στην παρουσία μου, αλλά πολύ περισσότερο τώρα στην απουσία μου, με φόβο και τρόμο να κατεργάζεστε τη δική σας σωτηρία·" (Φιλ. 2:12)

Ο Παύλος εδώ δεν λέει να κατεργαζόμαστε ΓΙΑ τη σωτηρία μας, αλλά ΤΗΝ σωτηρία μας. Κατεργαζόμαστε δηλαδή κάτι που ΗΔΗ έχουμε και όχι κάτι που δεν έχουμε!

Έτσι λοιπόν ο Ιησούς, που δεν χρειαζόταν να αναγεννηθεί, βαπτίστηκε στο νερό και μετά στο Πνεύμα. 

Στις Πράξεις βλέπουμε τα τελευταία λόγια που μόλησε ο Ιησούς λίγο πριν αναληφθεί στον ουρανό. 

"Και καθώς συναναστρεφόταν μαζί τους, τους ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕ(=εντολή) να μη απομακρυνθούν από τα Ιεροσόλυμα, αλλά να περιμένουν την ΥΠΟΣΧΕΣΗ του Πατέρα, που ακούσατε, τους είπε, από μένα." (Πράξ. 1:4)
"Επειδή, ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς όμως θα βαπτιστείτε ΜΕ Άγιο Πνεύμα, όχι ύστερα από πολλές ημέρες." (Πράξ. 1:5)

Δείτε τι λέει παρακάτω ο Πέτρος:

"Και όταν τα άκουσαν αυτά, η καρδιά τους ήρθε σε κατάνυξη, και είπαν στον Πέτρο και στους υπόλοιπους αποστόλους: Τι πρέπει να κάνουμε, άνδρες αδελφοί;" (Πράξ. 2:37)

Δείτε εδώ τα τρία βαπτίσματα:

"Και ο Πέτρος είπε σ' αυτούς: 
1. -- Να μετανοήσετε, (σωτηρία, λαμβάνουμε το Άγιο Πνεύμα) 
και 
2. -- κάθε ένας από σας να βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού Χριστού, σε άφεση αμαρτιών· (βάπτισμα το νερό)
και 
3. -- θα λάβετε τη δωρεά τού Αγίου Πνεύματος· (βάπτισμα με/στο Άγιο Πνεύμα" (Πράξ. 2:38)

~~ Η δωρεά του Αγίου Πνεύματος δεν είναι ένα συγκεκριμένο πνευματικό χάρισμα. Δεν είναι μόνο οι γλώσσες ή η προφητεία. Η δωρεά του Αγίου Πνεύματος είναι το ίδιο το Άγιο Πνεύμα, ο Παράκλητος, που μας δόθηκε σαν δώρο, ο οποίος μας δίνει και τα πνευματικά χαρίσματα . ~~
"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως Αυτός θέλει." (A'Κορ. 12:11)


-- Η ΔΩΡΕΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 120 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ;

Ο Πέτρος μας δίνει την απάντηση στο αμέσως επόμενο εδάφιο:

"επειδή, η υπόσχεση είναι ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, και προς ΟΛΟΥΣ εκείνους που είναι μακριά, ΟΣΟΥΣ θα προσκαλέσει ο Κύριος ο Θεός μας." (Πράξ. 2:39)

Αυτοί είμαστε εμείς! Λαμβάνουμε και εμείς αυτήν την δωρεά. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να λάβουμε αυτή τη δωρεά;

1. -- Να μετανοήσουμε, (σωτηρία, λαμβάνουμε το Άγιο Πνεύμα), 

2. -- Να βαπτισθούμε στο νερό 

και

3. -- θα λάβουμε τη δωρεά τού Αγίου Πνεύματος· (βάπτισμα με/στο Άγιο Πνεύμα" (Πράξ. 2:38)

Δείτε το τώρα αυτό σε εφαρμογή. Στις Πράξεις στο κεφ. 8, ο Φίλιππος πηγαίνει στη Σαμάρεια, κηρύττει το ευαγγέλιο, οι άνθρωποι μετανοούν, σώζονται, βαπτίζονται στο νερό και μετά βαπτίζονται στο Πνεύμα:

"Όταν, όμως, ΠΙΣΤΕΨΑΝ (=σωτηρία) στον Φίλιππο, που ευαγγελιζόταν τα αναφερόμενα στη βασιλεία τού Θεού, και το όνομα του Ιησού Χριστού, ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΝ (=στο νερό) και άνδρες και γυναίκες." (Πράξ. 8:12)

Δείτε τώρα τι συμβαίνει αμέσως μετά:

"Και οι απόστολοι, που ήσαν στα Ιεροσόλυμα, όταν άκουσαν ότι η Σαμάρεια δέχθηκε τον λόγο τού Θεού, έστειλαν σ' αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη·" (Πράξ. 8:14)
"οι οποίοι, αφού κατέβηκαν, ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑΝ γι' αυτούς, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο." (Πράξ. 8:15)
"Επειδή, δεν είχε ακόμα επιπέσει σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 8:16)
"Τότε, έβαζαν επάνω τους τα χέρια, και έπαιρναν Πνεύμα Άγιο.(=βάπτισμα ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα)" (Πράξ. 8:17)

Θέλω να το σκεφτείτε τώρα αυτό. Γιατί έπρεπε ο Πέτρος και ο Ιωάννης να πάνε να προσευχηθούνε σε ανθρώπους που έχουν πιστέψει και έχουν σωθεί, ώστε να λάβουν το Άγιο Πνεύμα; 
Αφού το Άγιο Πνεύμα το λαμβάνουμε κατά τη σωτηρία μας. Όταν δεχόμαστε τον Χριστό στη ζωή μας, το Άγιο Πνεύμα έρχεται και κατοικεί μέσα μας:

"Ή, δεν ξέρετε ότι το σώμα σας είναι ναός τού Αγίου Πνεύματος, που είναι μέσα σας, το οποίο έχετε από τον Θεό, και δεν είστε κύριοι του εαυτού σας;" (Α'Κορ. 6:19)
"Δεν ξέρετε ότι είστε ναός τού Θεού, και το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας;" (Α'Κορ. 3:16)

Και το πιο ωραίο:

"... Αλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Χριστού, αυτός δεν είναι δικός του." (Ρωμ. 8:9)
"Αν, όμως, ο Χριστός είναι μέσα σας, το μεν σώμα είναι νεκρό για την αμαρτία· το δε πνεύμα ζωή για τη δικαιοσύνη." (Ρωμ. 8:10)
"Και αν το Πνεύμα εκείνου, που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, κατοικεί μέσα σας, αυτός που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, θα ζωοποιήσει και τα θνητά σας σώματα, διαμέσου τού Πνεύματός του, που κατοικεί μέσα σας." (Ρωμ. 8:11)

Γιατί λοιπόν ο Πέτρος και ο Ιωάννης έπρεπε να προσευχηθούν σε ανθρώπους που έλαβαν το Άγιο Πνεύμα για να λάβουν το Άγιο Πνεύμα; Δεν στέκει ατην λογική αυτό. 

Η απάντηση βρίσκεται εδώ:

"Επειδή, δεν είχε ακόμα ΕΠΙΠΕΣΕΙ σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 8:16)

Από τη στιγμή που δέχεσαι τον Ιησού στη ζωή σου και το Πνεύμα Του κατοικεί μέσα σου, γιατί να μην δεχτείς και την δωρεά του Πνεύματος; Ποιός δεν θέλει το Άγιο Πνεύμα που ζει μέσα του να ΕΠΙΠΕΣΕΙ επάνω του; Αυτός που ζει μέσα σου να φανερωθεί και να σε πληρώσει και απ'έξω σου; Ποιος δεν θέλει ο Ιησούς, που είναι ο βαπτίζων, να σε βαπτίσει με Άγιο Πνεύμα και φωτιά; 

"ΚΑΙ ενώ ο Απολλώς ήταν στην Κόρινθο, ο Παύλος, αφού πέρασε στα ανωτερικά μέρη, ήρθε στην Έφεσο· και βρίσκοντας μερικούς ΜΑΘΗΤΕΣ (=σωσμένοι πιστοί)," (Πράξ. 19:1)
"είπε σ' αυτούς: Λάβατε Πνεύμα Άγιο όταν πιστέψατε; Και εκείνοι είπαν σ' αυτόν: Μα, ούτε αν υπάρχει Πνεύμα Άγιο ακούσαμε." (Πράξ. 19:2)

Προσέξτε τώρα: Ο Παύλος έγραψε περίπου το 1/3 της Καινής Διαθήκης. Ο μεγαλύτερος από τους αποστόλους, που μάλιστα είπε ότι κάποιες από τις αποκαλύψεις που έλαβε δεν του επιτρεπόταν να τις μιλήσει. 

"Και εκείνοι είπαν σ' αυτόν: Μα, ούτε αν υπάρχει Πνεύμα Άγιο ακούσαμε." (Πράξ. 19:2)

Έτσι ακριβώς είναι και πολλοί άνθρωποι. Δεν γνωρίζουν. 

"Και τους είπε: Σε τι βαπτιστήκατε, λοιπόν; Και εκείνοι είπαν: Στο βάπτισμα του Ιωάννη." (Πράξ. 19:3)
"Και ο Παύλος είπε: Ο Ιωάννης μεν βάπτισε ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ, λέγοντας στον λαό να πιστέψουν σ' εκείνον που θα ερχόταν ύστερα απ' αυτόν, δηλαδή, στον Ιησού Χριστό." (Πράξ. 19:4)
"Και όταν το άκουσαν, βαπτίστηκαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 19:5)
"Και αφού ο Παύλος έβαλε επάνω τους τα χέρια, ήρθε το Πνεύμα το Άγιο επάνω σ' αυτούς, και μιλούσαν γλώσσες και προφήτευαν." (Πράξ. 19:6)

Βλέπετε ξανά εδώ την σειρά; Ο κόσμος πρώτα πιστεύει στον Ιησού, μετά βαπτίζεται στο νερό και μετά λαμβάνει το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα.

"Επειδή, τρεις είναι αυτοί που δίνουν μαρτυρία στον ουρανό: Ο Πατέρας, ο Λόγος, και το Άγιο Πνεύμα· και οι τρεις αυτοί είναι ένα." (Α'Ιωάν. 5:7)

Αναρωτιέστε τι είναι αυτό για το οποίο φέρνουν μαρτυρία; Για το υπερφυσικό. Για το ότι υπάρχει Θεός, ο Πατέρας, ο Λόγος και το Πνεύμα, και ότι αυτοί οι τρεις είναι ένα! 

"ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος." (Ιωάν. 1:1)

"Και ήταν ντυμένος (ο Ιησούς) με ιμάτιο βαμμένο σε αίμα· και το όνομά του αποκαλείται: Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ." (Αποκ. 19:13)

"Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ του ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, που έδωσε σ' αυτόν ο Θεός, για να δείξει στους δούλους του, εκείνα που σύντομα πρέπει να γίνουν· και τα φανέρωσε, στέλνοντας με τον άγγελό του στον δούλο του τον Ιωάννη·" (Αποκ. 1:1)

Πολλές φορές η σωτηρία στις Γραφές αναφέρεται και σαν το αίμα. 

"... και χωρίς χύση ΑΙΜΑΤΟΣ δεν γίνεται άφεση." (Εβρ. 9:22)

Ο Χριστός με το αίμα Του μας καθάρισε από κάθε αμαρτία. 
Δείτε στο επόμενο εδάφιο τους τρεις τύπους βαπτίσματος:

"Και τρεις είναι αυτοί που δίνουν μαρτυρία ΣΤΗ ΓΗ: Το Πνεύμα και το νερό και το αίμα, και οι τρεις αυτοί αναφέρονται στο ένα." (Α'Ιωάν. 5:8)

~~ Το Πνεύμα, το νερό και το αίμα δίνουν μαρτυρία στο ότι υπάρχει ένας Θεός στον ουρανό που έχει τη δύναμη με υπερφυσικό τρόπο να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων! ~~

Δείτε πρκατικά τι κάνουν αυτά τα 3 βαπτίσματα στη ζωή μας:

-- Όταν σωζόμαστε γινόμαστε καινούριοι άνθρωποι, καινούρια κτίσματα, επειδή το Πνεύμα του Θεού έρχεται και κατοικεί μέσα μας:

"Γι' αυτό, αν κάποιος είναι εν Χριστώ, είναι καινούργιο κτίσμα· τα αρχαία πέρασαν, δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια." (B'Κορ. 5:17)

-- Όταν βαπτιζόμαστε στο νερό, αποκοβόμαστε από τον παλιό μας άθρωπο,

-- Και όταν βαπτιζόμαστε στο Άγιο Πνεύμα, παίρνουμε δύναμη για να βαδίσουμε στο καινούριο. 

Έτσι ολοκληρώνεται το έργο που ο Θεός εργάζεται μέσα μας. 

Για να πας στον Παράδεισο, αρκεί να σωθείς. Έτσι σώθηκε και ο ληστής επάνω στον σταυρό. 

"Και έλεγε στον Ιησού: Κύριε, θυμήσου με, όταν έρθεις στη βασιλεία σου." (Λουκ. 23:42)
"Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν: Σε διαβεβαιώνω, σήμερα θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο." (Λουκ. 23:43)

Ο ληστής ούτε βαπτίστηκε στο νερό, ούτε στο Άγιο Πνεύμα, αλλά σώθηκε. Υπάρχουν πιστοί που ενώ χωρίς να έχουν πιστέψει στον Χριστό βαπτίστηκαν όταν ήταν παιδιά, αργότερα στη ζωή τους έρχονται στον Κύριο και θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να βαπτιστούν, επειδή το έκαναν κάποτε σαν παιδιά. Κι όμως, το βάπτισμα στο νερό γίνεται αφού κάποιος πιστέψει και λάβει τη σωτηρία.  

Υπάρχει και μία περίπτωση, όπου η πνευματική αναγέννηση και το βάπτισμα γίνονται μαζί, και ακολουθεί το βάπτισμα στο νερό:

"Ενώ ο Πέτρος ακόμα μιλούσε αυτά τα λόγια, το Πνεύμα το Άγιο ήρθε επάνω σε όλους αυτούς που άκουγαν τον λόγο." (Πράξ. 10:44)
"Και οι πιστοί, που ήσαν από την περιτομή, εκπλάγηκαν, όσοι είχαν έρθει μαζί με τον Πέτρο, ότι η δωρεά τού Αγίου Πνεύματος ξεχύθηκε και επάνω στα έθνη." (Πράξ. 10:45)
"Επειδή, τους άκουγαν να μιλούν γλώσσες, και να μεγαλύνουν τον Θεό. Τότε, ο Πέτρος αποκρίθηκε:" (Πράξ. 10:46)
"Μήπως μπορεί κανείς να εμποδίσει το νερό, ώστε να μη βαπτιστούν αυτοί, οι οποίοι έλαβαν το Πνεύμα το Άγιο όπως κι εμείς;" (Πράξ. 10:47)
"Και τους πρόσταξε να βαπτιστούν στο όνομα του Κυρίου. Τότε, τον παρακάλεσαν να παραμείνει μερικές ημέρες." (Πράξ. 10:48)

~~ Tο βάπτισμα όμως στο νερό ακολουθεί πάντα ΜΕΤΑ την μετάνοια και την σωτηρία. ~~

H Παλαιά Διαθήκη μας δόθηκε σαν παραδειγματισμός και νουθεσία:

"Κι αυτά έγιναν παραδείγματα για μας, για να μη είμαστε εμείς επιθυμητές κακών, όπως και εκείνοι επιθύμησαν." (A'Κορ. 10:6)
"Όλα αυτά έγιναν παραδείγματα σ' εκείνους, και γράφτηκαν για τη νουθεσία μας, στους οποίους έφτασαν τα τέλη των αιώνων." (A'Κορ. 10:11)

Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο διαβάζουμε:

"ΚΑΙ δεν θέλω να αγνοείτε, αδελφοί, ότι οι πατέρες μας ήσαν όλοι κάτω από τη νεφέλη, και όλοι πέρασαν μέσα από τη θάλασσα·" (A'Κορ. 10:1)

Ο Μωυσής ήταν τότε ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο ελευθερωτής τους, ένα σύμβολο του Χριστού.  

Το Άγιο Πνεύμα στις Γραφές αναφέρεται κάποιες φορές σαν το λάδι, σαν τη νεφέλη και σαν τη φωτιά. Ο Ιησούς μας βαπτίζει με Άγιο Πνεύμα και φωτιά. Θυμηθείτε ότι ο λαός Ισραήλ οδηγούταν από τη νεφέλη κατά την ημέρα κι από τη στήλη φωτιάς κατά τη νύχτα. Από το Άγιο Πνεύμα δηλαδή.  

Είπαμε ότι πρέπει να βαπτιστούμε στον Ιησού, στο νερό και στο Πνεύμα. Δείτε τώρα την αναλογία για τα τρία βαπτίσματα στην Παλαιά Διαθήκη:

"και όλοι ΒΑΠΤΊΣΤΗΚΑΝ στον Μωυσή μέσα στη νεφέλη και μέσα στη θάλασσα·" (A'Κορ. 10:2)

1. Μωυσής = σύμβολο του Χριστού,

2. Θάλασσα = νερό

3. Νεφέλη = Άγιο Πνεύμα

Δείτε και μια άλλη αναλογία:

Όταν οι άνθρωποι έμπαιναν στο Ναό από τη μία πύλη (=Ιησούς), έπρεπε να κάνουν τρία συγκεκριμένα πράγματα πριν μπορέσουν να μπουν στην παρουσία του Θεού. 

1. Έπρεπε να προσφέρουν θυσίατο αίμα ενός αμνού (=σωτηρία),
Ο Ιησούς πρόσφερε σωτηρία σαν ο άμωμος Αμνός του Θεού,

2. Μετά έπρεπε να πλυθείς με νερό (=βάπτισμα στο νερό),

3. Το τρίτο βήμα πριν μπεις στην παρουσία του Κυρίου ήταν να χριστείς με λάδι (=το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα). 

Κάποιοι αφού σωθούν, προσπαθούν να μπουν στην παρουσία του Θεού παρακάμπτοντας κάποιο από τα δύο επόμενα βήματα. Θυμάστε τι συνέβαινε τότε όταν κάποιος προσπαθούσε να μπει στην παρουσία του Θεού μη τηρώνταςτα βήματα αυτά; Στην παρουσία του Θεού δεν μπαίνουμε με τους δικούς μας κανόνες.  

Όλες αυτές οι αναλογίες που σας διάβασα, σίγουρα δεν είναι απλές συμπτώσεις. Το αίμα, το νερό και το λάδι. 
H δύναμη του Πνεύματος ήταν αυτό που έκανε τους 12 μαθητές του Ιησού να φέρουν τα πάνω-κάτω σε όλον τον κόσμο! 

Με τον ίδιο τρόπο που λαμβάνεις τον Ιησού Χριστό, διά πίστεως δηλαδή, έτσι λαμβάνεις και το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα. 

Αμήν!

Δείτε το βίντεο εδώ:





Κυριακή 30 Ιουνίου 2024

Το Άγιο Πνεύμα στη ζωή σου.

  Από Αργύρης Σιμώνης

Η ημέρα της Πεντηκοστής είναι 50 ημέρες μετά την ανάσταση του Ιησού. 
Ήταν η μέρα που ο λαός Ισραήλ γιόρταζε την παραλαβή των 10 εντολών στο όρος Σινά. Και αυτό έγινε 50 ημέρες μετά το Πάσχα, όταν είχαν βάψει τις πόρτες τους με αίμα αμνού, φυλάχτηκαν από τον άγγελο του θανάτου και ελευθερώθηκαν από τα δεσμά της δουλείας (Λευιτικό 23:15).

Τότε γιόρταζαν το ότι ο Θεός τους έδωσε το Νόμο, τώρα γιορτάζουμε το ότι ο Θεός μας έδωσε το Άγιο Πνεύμα. Ας δούμε μια αναλογία:

Τότε ο Θεός έδωσε το Νόμο σε πέτρινες πλάκες και 3000 άνθρωποι πέθαναν. Αυτό έγινε όταν ο Μωυσής ανέβηκε στο όρος Σινά για να πάρει τις εντολές. Επειδή ο λαός είδε ότι αργούσε να επιστρέψει, ανάγκασε τον Ααρών να τους φτιάξει ένα χρυσό μοσχάρι για να το λατρεύσουν. Όταν ο Μωυσής γύρισε και είδε αυτήν την κατάντια, διέταξε μια παραδειγματική τιμωρία για την αμαρτία που έπραξαν: 

"Και έκαναν οι γιοι τού Λευί σύμφωνα με τον λόγο τού Μωυσή· και έπεσαν από τον λαό εκείνη την ημέρα περίπου 3.000 άνδρες." Έξ. 32:28

Όταν όμως ο Κύριος έγραψε το νόμο Του όχι σε πέτρινες πλάκες αλλά επάνω στις καρδιές,  3000 άνθρωποι σώθηκαν:

"Εκείνοι, λοιπόν, αφού με χαρά δέχθηκαν τον λόγο του, βαπτίστηκαν· και προστέθηκαν εκείνη την ημέρα περίπου 3.000 ψυχές." Πράξ. 2:41

Ο Νόμος φέρνει θάνατο, το Πνεύμα φέρνει ζωή. 

---------------------

---- ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ;

Την ημέρα αυτή γίνεται η εκπλήρωση της υπόσχεσης του Κυρίου. Δείτε τι μίλησε ο Ιησούς στους μαθητές Του λίγο πριν αναληφθεί:

"αλλά, θα πάρετε δύναμη, όταν έρθει επάνω σας το Άγιο Πνεύμα· και θα είστε μάρτυρες για μένα και στην Ιερουσαλήμ και σε ολόκληρη την Ιουδαία και στη Σαμάρεια, και μέχρι το τελευταίο άκρο τής γης." Πράξ. 1:8

Ας δούμε πώς μας περιγράφει εκείνη την ημέρα ο λόγος του Θεού:

"ΚΑΙ όταν ήρθε η ημέρα τής Πεντηκοστής, όλοι ήσαν με ομοψυχία στον ίδιο τόπο.
Και ξαφνικά έγινε ήχος από τον ουρανό, σαν άνεμος που ερχόταν με βία, και γέμισε ολόκληρο το σπίτι όπου ήσαν καθισμένοι. 
Και φάνηκαν σ' αυτούς γλώσσες σαν φωτιά να διαμοιράζονται, και κάθησε σε κάθε έναν απ' αυτούς ξεχωριστά.
Και έγιναν όλοι πλήρεις από το Άγιο Πνεύμα, και άρχισαν να μιλούν ξένες γλώσσες, όπως το Πνεύμα έδινε σ' αυτούς να μιλούν." Πράξ. 2:1-4

Ο Πέτρος μάλιστα πήρε το λόγο και τους εξήγησε τι συνέβη:

"Επειδή, αυτοί δεν είναι μεθυσμένοι, όπως εσείς νομίζετε· επειδή, είναι η τρίτη ώρα τής ημέρας·
αλλά, τούτο είναι εκείνο που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιωήλ:
«Και κατά τις έσχατες ημέρες, λέει ο Θεός, θα ξεχύσω από το πνεύμα μου επάνω σε κάθε σάρκα· και θα προφητεύσουν οι γιοι σας και οι θυγατέρες σας, και οι νέοι σας θα δουν οράσεις, και οι πρεσβύτεροί σας θα δουν όνειρα·" Πράξ. 2:15-17

---------------------------

---- ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ; Η ΘΕΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

Ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του ότι το Άγιο Πνεύμα, ο Βοηθός, ήταν διαφορετικός από τον εαυτό Του. Ο Πατέρας θα έστελνε τον Παράκλητο, το Πνεύμα της αλήθειας, μετά την αναχώρηση του Χριστού. Το Πνεύμα θα μιλούσε μέσω αυτών για τον Ιησού (Ιωάννης 14: 25–26, 15: 26–27, 16: 7–15).

"αλλά, όταν έρθει Eκείνος, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα." (Ιωάν. 16:13)
"ΕΚΕΙΝΟΣ ΘΑ ΔΟΞΑΣΕΙ ΕΜΕΝΑ, επειδή από το δικό μου θα πάρει, και θα το αναγγείλει σε σας." (Ιωάν. 16:14)

To Άγιο Πνεύμα είναι πρόσωπο, ήταν Παρών στη Δημιουργία, όπως και ο Υιός (ο Λόγος) (Γέν. 1:1-3),  έχει συναισθήματα και βούληση και οφείλουμε να Τον τιμούμε όμοια με τον Πατέρα και τον Υιό:

"Και μη λυπείτε το Πνεύμα το Άγιο του Θεού, με το οποίο σφραγιστήκατε για την ημέρα τής απολύτρωσης." Εφεσ. 4:30

"Και ο Πέτρος είπε: Ανανία, γιατί γέμισε ο σατανάς την καρδιά σου, ώστε να πεις ψέματα στο Άγιο Πνεύμα, και να κρατήσεις από την τιμή τού χωραφιού;" Πράξ. 5:3
".... Δεν είπες ψέματα σε ανθρώπους, αλλά στον Θεό." (Πράξ. 5:4)

"Και το Πνεύμα είπε στον Φίλιππο: Πλησίασε, και προσκολλήσου σ' αυτή την άμαξα." Πράξ. 8:29

"Επειδή, ο νόμος τού Πνεύματος της ζωής, η οποία υπάρχει στον Ιησού Χριστό, με ελευθέρωσε από τον νόμο τής αμαρτίας και του θανάτου." Ρωμ. 8:2

"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως Αυτός θέλει." A'Κορ. 12:11

"Σε μας, όμως, ο Θεός τα αποκάλυψε διαμέσου τού Πνεύματός του· δεδομένου ότι, το Πνεύμα ερευνάει τα πάντα, και τα βάθη τού Θεού. Επειδή, ποιος από τους ανθρώπους γνωρίζει αυτά που είναι μέσα στον άνθρωπο, παρά μονάχα το πνεύμα τού ανθρώπου που είναι μέσα του; Έτσι, και εκείνα που είναι μέσα στον Θεό δεν τα γνωρίζει κανένας, παρά μονάχα το Πνεύμα τού Θεού." A'Κορ. 2:10-11

"πόσο μάλλον το αίμα τού Χριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;" Εβρ. 9:14

Το Άγιο Πνεύμα έχει ζωή (Ρωμαίους 8: 2), έχει συναισθήματα (Εφεσ. 4:30) έχει θέληση (Α' Κορινθίους 12:11), είναι παντογνώστης (Α' Κορινθίους 2: 10-11), είναι αιώνιος (Εβραίους 9:14) και είναι πανταχού παρόν (ψαλμός 139 : 7). Μια απλή δύναμη δεν θα μπορούσε να διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, αλλά το Άγιο Πνεύμα τα κατέχει.

Και η προσωπικότητα του Αγίου Πνεύματος επιβεβαιώνεται από τον ρόλο Του ως το τρίτο πρόσωπο της Θεότητας. 

Μόνο ένα ον που είναι ίσο με τον Θεό (Ματθαίος 28:19) και έχει τα χαρακτηριστικά της παντογνωσίας, της πανταχού παρουσίας και της αιωνιότητας θα μπορούσε να οριστεί ως Θεός.



---- Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.

Το Άγιο Πνεύμα, όπως έχουμε ξαναπεί, δεν είναι απλά η ενεργός δύναμη του Θεού. Είναι το πρόσωπο της Θεότητας, ο Παράκλητος, που μας έδωσε τον λόγο του Θεού:

"Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη (εμπνευσμένη από το Άγιο Πνεύμα), και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·" B'Τιμ. 3:16

"Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, ΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού." B'Πέτ. 1:21

Είναι ο Παράκλητος που στάλθηκε προς βοήθειά μας:

"Και εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα, και θα σας δώσει ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟ, για να μένει μαζί σας στον αιώνα,
το Πνεύμα τής αλήθειας, το οποίο ο κόσμος δεν μπορεί να λάβει, επειδή δεν το βλέπει ούτε το γνωρίζει· εσείς, όμως, το γνωρίζετε, επειδή ΜΕΝΕΙ ΜΑΖΙ ΣΑΣ, και ΜΕΣΑ ΣΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ." Ιωάν. 14:16-17 

O Ιησούς είχε ήδη προειδοποιήσει τους μαθητές Του ότι θα έφευγε και θα πήγαινε στον Πατέρα, και εκεί που πήγαινε δεν θα μπορούσαν να Τον ακολουθήσουν. Εκεί κατάλαβαν ότι τους μιλούσε για τον θάνατό Του, και επειδή είχαν την εντύπωση ότι όταν θα ερχόταν ο Μεσσίας θα εγκαθιστούσε μια φυσική βασιλεία επάνω στη γη, είχαν μπερδευτεί:

"Αλλά, επειδή σας είπα αυτά, η λύπη γέμισε την καρδιά σας." Ιωάν. 16:6

Οι μαθητές πραγματικά αγαπούσαν τον Ιησού, επειδή ποτέ κανείς δεν είχε μιλήσει σαν Αυτόν, ούτε έκανε όλα όσα είχε κάνει Αυτός. Στη συνέχεια όμως τους λέει κάτι φοβερό:

"Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια· σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ· επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θάρθει σε σας· αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας." Ιωάν. 16:7

~~ Σκεφτείτε τί τους λέει εδώ ο Κύριος: 
"Είναι προτιμότερο να μην έχετε Εμένα στο φυσικό μου σώμα μαζί σας, αλλά να έχετε μαζί σας τον Παράκλητο." ~~

Πιστεύω ότι αυτό ήταν από τις πιο δυσκολοχώνευτες δηλώσεις όχι μόνο για τους μαθητές Του, αλλά και για πολλούς πιστούς σήμερα. Γι αυτό ακριβώς και ο Ιησούς ξεκίνησε τη δήλωση αυτή: 
"Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια..."

~~ Είναι δηλαδή πολύ καλύτερο για εμάς να έχουμε τον Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα να μας διακονεί, από το να έχουμε τον ίδιο τον Ιησού σωματικά μαζί μας! ~~ 

Και θα το εξηγήσω. 

Ο Ιησούς στο φυσικό, μπορούσε να βρίσκεται μόνο σε ένα μέρος και αυτό Τον περιόριζε. Έπρεπε επίσης να φάει, να κοιμηθεί και να ξεκουραστεί. Το Άγιο Πνεύμα είναι συνεχώς μαζί μας 24/7. Μάλιστα δεν είναι απλά δίπλα μας, αλλά ζει μέσα μας:

"Δεν ξέρετε ότι είστε ναός τού Θεού, και το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας;" A'Κορ. 3:16 


-- Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ ΜΑΣ ΕΜΠΝΕΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ: 

"Και όταν έρθει Εκείνος, θα ελέγξει τον κόσμο για αμαρτία, και για δικαιοσύνη, και για κρίση·
για αμαρτία μεν, επειδή δεν πιστεύουν σε Μένα·" Ιωάν. 16:8-9

Αυτό που μόλις διαβάσαμε καταρρίπτει την παραδοσιακή αντίληψη ότι το Άγιο Πνεύμα έρχεται να σου "τραβήξει" το αυτί και να σε κάνει να νοιώθεις τύψεις και ενοχές για κάθε αμαρτία που κάνεις. Η διακονία του Πνεύματος δεν είναι διακονία κατάκρισης. Αυτή βασικά είναι η δουλειά του διαβόλου, 

"... ο κατήγορος των αδελφών μας, που τους κατηγορεί μπροστά στον Θεό μας ημέρα και νύχτα." Αποκ. 12:10

Μία είναι η αμαρτία που θα στείλει κάποιον στην κόλαση, και για αυτήν την μόνη αμαρτία είναι που ο Παράκλητος έρχεται να σε ελέγξει:
Το αν δηλαδή πίστεψες στον Ιησού, Αυτόν που πήρε επάνω Του κάθε αμαρτία που έκανες και που θα κάνεις. Αν το εξετάσουμε σε βάθος, η πραγματική ρίζα κάθε αμαρτίας που κάνουμε έχει να κάνει με το που βρισκόμαστε στη σχέση μας με τον Κύριο. Aυτός ακριβώς είναι και ο έλεγχος που αναφέρεται εδώ και δεν έχει καθόλου αρνητική έννοια. Όταν αμαρτήσουμε, ο Παράκλητος έρχεται και μας λέει: 

"Γιατί προσπαθείς να καλύψεις το κενό στη ζωή σου με πράγματα του κόσμου (λαγνεία, σεξουαλική ακολασία, τζόγο, αλκοόλ, ναρκωτικά κτλ.) και όχι με το Θεό; Σε αγαπάω τόσο πολύ και θέλω να σε θεραπεύσω. Γιατί δεν Με εμπιστεύεσαι και δεν Με αφήνεις να γεμίσω Εγώ αυτό το κενό στη ζωή σου;"

Το Άγιο Πνεύμα είναι ο ΠΑΡΗΓΟΡΗΤΗΣ μας και όχι ο ΚΑΤΗΓΟΡΟΣ μας. Φέρνει τη μαρτυρία μέσα στην καρδιά μας. 
Η διακονία Του δηλαδή είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ. Ναι, έρχεται για να μας καταδείξει μια αμαρτία, όχι όμως με απόρριψη και κατάκριση, αλλά με αγάπη: 

"Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς Του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια;" Ρωμ. 2:4

Αν νοιώθεις τύψεις και ενοχές για μια αμαρτία που έκανες, να ξέρεις ότι δεν είναι ο Θεός που σε κατακρίνει. Η κατάκριση αυτή έρχεται ή από τον διάβολο, ή από την δική σου συνείδηση. 

Ας πάμε στο παρακάτω εδάφιο:

"για δικαιοσύνη δε, επειδή πηγαίνω στον Πατέρα μου, και δεν με βλέπετε πλέον·" Ιωάν. 16:10

Αφού λοιπόν ο Παράκλητος σε ελέγξει για την αμαρτία με τον τρόπο που εξήγησα, θα σου υπενθυμίσει ότι

"Ο Θεός, όμως, δείχνει τη δική του αγάπη σε μας, επειδή, ενώ εμείς ήμασταν ακόμα αμαρτωλοί, ο Χριστός πέθανε για χάρη μας·" Ρωμ. 5:8

"Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία." A'Ιωάν. 1:9

Το Πνεύμα επίσης μας υπενθυμίζει ότι ο Κύριος έχει κάνει την ανατροπή, γιατί όλη η κατάκριση που ο διάβολος προσπαθεί να φέρει σε εμάς, ο Κύριος την έχει ήδη ρίξει επάνω του:  

"για κρίση μάλιστα, επειδή ο άρχοντας τούτου τού κόσμου έχει κριθεί." Ιωάν. 16:11

Εμείς είμαστε αυτοί που πραγματικά έχουμε νίκη, επειδή ο Κύριος επάνω στο σταυρό θριάμβευσε ενάντια στην αμαρτία. 
Βλέπετε πόσο σημαντική είναι η διακονία του Αγίου Πνεύματος; Λίγο παρακάτω στον Ιωάννη διαβάζουμε:

"αλλά, όταν έρθει ΕΚΕΙΝΟΣ, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό Του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα." Ιωάν. 16:13

Είναι Ο ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗΣ μας, και όσον αφορά τα μέλλοντα σκεφτείτε το αυτό όχι μόνο σαν αποκάλυψη μελλοντικών παγκοσμίων γεγονότων, αλλά και σαν διάκριση σε βάθος χρόνου των επιπτώσεων που μπορεί να έχουν οι λάθος ενέργειες και αποφάσεις που παίρνουμε. Γνωρίζοντας κάτι τέτοιο, σε πόσο βαθμό θα μπορούσε να αλλάξει η ζωή σου;

-------------------------------

Κλείνοντας το μήνυμα αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω και το εξής: Η χριστιανική ζωή δεν είναι απλά δύσκολη. Είναι αδύνατη! Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να αγαπούμε τους εχθρούς μας και να συγχωρούμε αυτούς που μας βλάπτουν, παρά μόνο με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. 

Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να γυρίσουμε και το άλλο το μάγουλο όταν μας χτυπήσουν, παρά μόνο με τη δύναμη του Θεού. Αν ο ίδιος ο Ιησούς χρειαζόταν τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος για να ξεκινήσει τη διακονία Του, πόσο περισσότερο το χρειαζόμαστε εμείς! 

Αμήν!

Δείτε το βίντεο από τη ζωντανή μας μετάδοση: