Σελίδες

Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024

Η επίγνωση πάνω από τις γνώσεις.

 Από Αργύρης Σιμώνης

Το μήνυμα αυτό είναι η εισαγωγή σε μια σειρά μηνυμάτων, όπου θα αναφέρω κάποιες από τις σημαντικότερες αποκαλύψεις από τον λόγο του Θεού  που άλλαξαν τη ζωή μου, και το ίδιο εύχομαι να κάνουν και στη δική σας ζωή. 

           /~~~~~~~~~/

Το να αισθανόμαστε την παρουσία του Κυρίου και να βιώνουμε όλα αυτά τα συναισθήματα χαράς και της αγάπης του Θεού, είναι σίγουρα μια πολύ όμορφη και δυνατή εμπειρία που μπορούμε να έχουμε. 
Αυτό όμως που πραγματικά αλλάζει τη ζωή μας είναι η αποκαλυπτική γνώση που αποκτούμε από το Άγιο Πνεύμα διά μέσω του λόγου του Θεού. 

Ο Παράκλητος, το Πνεύμα του ζωντανού Θεού είναι Αυτός που θα πάρει τον λόγο του Θεού που μελετούμε και θα τον μετατρέψει σε αποκάλυψη και ζωή μέσα μας. 
Αυτή είναι η διαφορά της επίγνωσης, δηλαδή της αποκαλυπτικής γνώσης, έναντι της διανοητικής γνώσης που αποκτά κάποιος με το διάβασμα και την ακαδημαϊκή μελέτη.  
Ο Θεός μας αποκαλύπτει πράγματα μέσα στην καρδιά μας και όχι απλά στο νου μας και υπάρχουν πολλές Βιβλικές αναφορές επάνω σε αυτό. 

Στα πρώτα τέσσερα κεφάλαια της Α' Κορ. επιστολής, ο Παύλος προσπαθεί να θέσει τέλος στη διαίρεση που είχε δημιουργηθεί στην εκκλησία της Κορίνθου, όταν οι πιστοί άρχισαν να χωρίζονται σε στρατόπεδα:

"Επειδή, μου έγινε γνωστό από τους οικείους τής Χλόης για σας, αδελφοί μου, ότι υπάρχουν αναμεταξύ σας φιλονικίες." Α'Κορ. 1:11
"Και το λέω αυτό, επειδή κάθε ένας από σας λέει: Εγώ μεν είμαι τού Παύλου, εγώ δε του Απολλώ, εγώ δε του Κηφά, εγώ δε του Χριστού." Α'Κορ. 1:12
"Κομματιάστηκε ο Χριστός; Μήπως ο Παύλος σταυρώθηκε για σας; Ή, στο όνομα του Παύλου βαπτιστήκατε;" Α'Κορ. 1:13

Στο 3ο κεφ. μάλιστα ο Παύλος τους ονομάζει σαρκικούς:

"για τον λόγο ότι, είστε ακόμα σαρκικοί· καθόσον, ενώ υπάρχει ανάμεσά σας φθόνος και φιλονικία και διχόνοιες, δεν είστε σαρκικοί, και περπατάτε κατά άνθρωπο;" Α'Κορ. 3:3
"Επειδή, όταν κάποιος λέει: Εγώ μεν είμαι τού Παύλου· και άλλος: Εγώ είμαι τού Απολλώ· δεν είστε σαρκικοί;" Α'Κορ. 3:4
"Ποιος είναι, λοιπόν, ο Παύλος, και ποιος είναι ο Απολλώς, παρά υπηρέτες διαμέσου των οποίων πιστέψατε, και όπως ο Κύριος έδωσε σε κάθε έναν;" Α'Κορ. 3:5

Κοιτάζοντας τις διαιρέσεις, το μίσος και τις φιλονικίες που υπάρχουν σήμερα στο σώμα του Χριστού, βλέπουμε πόσο διαχρονικά ήταν τα λόγια του Παύλου τότε.  

Ο επικρατέστερος τρόπος που οι περισσότεροι εδραιώνουν την εξουσία τους κάπου είναι ότι συστήνονται σαν αρχηγοί και κρύβουν τις αδυναμίες τους. Κι όμως, ο Παύλος κάνει ακριβώς το αντίθετο:

"Αδελφοί, και εγώ, όταν ήρθα σε σας, ήρθα όχι με υπεροχή λόγου ή σοφίας, κηρύττοντας σε σας τη μαρτυρία τού Θεού." Α'Κορ. 2:1
"Επειδή, αποφάσισα να μη ξέρω ανάμεσά σας τίποτε άλλο, παρά μονάχα τον Ιησού Χριστό, κι αυτόν σταυρωμένον." Α'Κορ. 2:2
"Και εγώ ήρθα σε σας με ασθένεια, και με φόβο, και με πολύν τρόμο." Α'Κορ. 2:3

Αυτό που δεν καταλαβαίνουν πολλοί είναι ότι η προαγωγή στην βασιλεία του Θεού δεν έρχεται με το να προσπαθείς να υψώσεις τον εαυτό σου και να δείξεις στους άλλους πόσο καλός είσαι, αλλά με το να ταπεινωθείς. 

~ Όταν ταπεινωθούμε, εκεί είναι που ο Κύριος θα εκτείνει τη χάρη Του και θα μας υψώσει.  ~

"Ταπεινωθείτε, λοιπόν, κάτω από το πανίσχυρο χέρι τού Θεού, για να σας υψώσει εν καιρώ·" Α'Πέτ. 5:6

Ο Παύλος συνεχίζει στην επιστολή του:

"Και ο λόγος μου και το κήρυγμά μου δεν γίνονταν με καταπειστικά λόγια ανθρώπινης σοφίας, αλλά με απόδειξη Πνεύματος και δύναμης·" A'Κορ. 2:4
"ώστε η πίστη σας να είναι όχι διαμέσου τής σοφίας των ανθρώπων, αλλά διαμέσου τής δύναμης του Θεού." A'Κορ. 2:5

Αυτό που δυστυχώς συμβαίνει σήμερα, είναι ότι η πλειοψηφία του σώματος του Χριστού λειτουργεί  μόνο βάσει λογικής. 
Ο Κύριος έδωσε σε όλους μας έναν νου για να τον χρησιμοποιούμε, αλλά αν δεν είναι νους Χριστού, δεν μας ωφελεί πουθενά. Είναι αυτό που λέμε δώρον άδωρο. 
Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι η πραγματική σχέση μας με τον Κύριο δεν πρέπει να είναι διανοητική, αλλά σχέση καρδιάς:

"επειδή, ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ πιστεύει κάποιος προς δικαιοσύνη..." Ρωμ. 10:10

O Παύλος συνεχίζει και διαχωρίζει την σοφία του κόσμου από τη σοφία του Θεού:

"Μάλιστα, μιλάμε σοφία ανάμεσα στους τελείους· σοφία, όμως, όχι τούτου τού αιώνα, ούτε των αρχόντων τούτου τού αιώνα, που φθείρονται·" A'Κορ. 2:6

Η σοφία του κόσμου βασίζεται μόνο στη λογική και στα πράγματα που μπορούμε να αντιληφθούμε με τις 5 αισθήσεις μας. 
Εμείς όμως σαν πιστοί πρέπει να ξεπεράσουμε όλους αυτούς τους περιορισμούς του φυσικού μας νου και της κατανόησής μας, επειδή πιστεύουμε σε έναν Θεό που δεν μπορούμε να Τον δούμε με τα μάτια μας.   

  ~ Πιστεύουμε σε έναν Θεό που δεν αλλάζει το φυσικό μας σώμα, αλλά όλον τον εσωτερικό μας άνθρωπο. ~

Όλα αυτά τα αόρατα πράγματα στα οποία πιστεύουμε είναι αυτά που θα αλλάξουν ΚΑΙ τη συμπεριφορά μας, αλλά ΚΑΙ όλα αυτά που βλέπουμε με τα φυσικά μας μάτια. 
Όταν λοιπόν ξεκινούμε να περπατούμε με τον Κύριο, είναι αδύνατο να έχουμε μαζί Του μια σχέση που στηρίζεται σε μια τετράγωνη λογική, αλλά βαδίζουμε μαζί Του δια πίστεως:

"Χωρίς, μάλιστα, πίστη είναι αδύνατον κάποιος να Tον ευαρεστήσει..." Εβρ. 11:6

 ~ Ξέρετε γιατί πιστεύω ότι η Αγία Γραφή είναι εμπνευσμένη από τον Θεό; Επειδή πρώτα-πρώτα εμπνέει εμένα  και μου έχει αλλάξει τη ζωή! ~

"Επειδή, ο λόγος τού Θεού είναι ζωντανός, και ενεργός, και κοφτερότερος περισσότερο από κάθε δίκοπη μάχαιρα, και εισχωρεί βαθιά, μέχρι διαίρεσης και της ψυχής και του πνεύματος, μέχρι τους συνδέσμους και τους μυελούς, και διερευνάει τούς συλλογισμούς και τις έννοιες της καρδιάς." Εβρ. 4:12

Γι' αυτό όταν μελετάς τον λόγο του Θεού, ο Κύριος σου μιλάει και σου δίνει αποκαλύψεις. Ένας άθεος ποτέ δεν θα μπορέσει να το καταλάβει αυτό, επειδή προσπαθεί (χωρίς επιτυχία φυσικά) να εξηγήσει την ανυπαρξία του Θεού, τη στιγμή που εσύ βιώνεις τον Θεό καθημερινά επειδή Τον γνωρίζεις και ζει μέσα σου!
Αυτό ακριβώς είναι που θα ελκύσει έναν τέτοιον άνθρωπο στον Κύριο. Όταν δει αυτήν την ζωντανή εμπειρία που έχεις μαζί Του.  
Ο λόγος που τα αναφέρω όλα αυτά είναι ότι υπάρχουν πράγματα που έρχονται σε εμάς μόνον μέσω αποκάλυψης, με την έμπνευση δηλαδή του Αγίου Πνεύματος. 

Αυτό εννοούσε ο Παύλος:

"Μάλιστα, μιλάμε σοφία ανάμεσα στους τελείους· σοφία, όμως, όχι τούτου τού αιώνα, ούτε των αρχόντων τούτου τού αιώνα, που φθείρονται·" Α'Κορ. 2:6

Μην ξεχνάτε ότι τα λόγια αυτά έρχονται από τον απόστολο Παύλο, έναν από τους πιο μορφωμένους ανθρώπους της εποχής του. Δείτε τι λέει: 

"όμως, εκείνα που ήσαν σε μένα κέρδη, αυτά τα θεώρησα ζημία για τον Χριστό." Φιλ. 3:7
"Μάλιστα δε και θεωρώ ότι τα πάντα είναι ζημία απέναντι στο έξοχο της γνώσης τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μου· για τον οποίο ζημιώθηκα τα πάντα, και θεωρώ ότι είναι ΣΚΥΒΑΛΑ, για να κερδίσω τον Χριστό," Φιλ. 3:8

Ξέρετε τι είναι το σκύβαλο; 

- ό,τι μένει στο κόσκινο μετά από το κοσκίνισμα του σταριού ή άλλων δημητριακών,

- απόρριμμα, σκουπίδι.

"και να βρεθώ σ' αυτόν, μη έχοντας δική μου δικαιοσύνη, αυτή από τον νόμο, αλλά εκείνη διαμέσου τής πίστης τού Χριστού, τη δικαιοσύνη, αυτή από τον Θεό διαμέσου τής πίστης·" Φιλ. 3:9

O απόστολος Παύλος, ο άνθρωπος που εξέταζε τα πάντα υπό του πρίσματος της μόρφωσής του, έφτασε στο σημείο να τα αναλύει μέσα από την αποκαλυπτική γνώση του Κυρίου!

Έχετε σκεφτεί ότι ο Παύλος ΔΕΝ ήταν ένας από τους 12 μαθητές του Κυρίου; Οι 12 μαθητές, πέρα του Ιούδα που κρεμάστηκε, ήταν 3μιση χρόνια μαζί με τον Ιησού, μέρα και νύχτα. Κι όμως ο Πέτρος, ένας από τους μαθητές του ιδιαίτερου κύκλου του Κυρίου, όταν διάβασε τα γραπτά του Παύλου είπε:

"... ανάμεσα στα οποία (που σας έγραψε) είναι και μερικά ΔΥΣΝΟΗΤΑ, τα οποία οι αμαθείς και αστήρικτοι στρεβλώνουν, όπως και τις υπόλοιπες γραφές, για τη δική τους απώλεια." Β'Πέτ. 3:16

Με άλλα λόγια, αυτό που ο Πέτρος λέει εδώ είναι ότι η αποκάλυψη του Παύλου ήταν μεγαλύτερη από τη δική του.  
Ο Παύλος ΔΕΝ γνώρισε τον Ιησού στο φυσικό όπως ο Πέτρος, αλλά μετά την υπερφυσική συνάντηση που είχε με το Κύριο στον δρόμο για τη Δαμασκό (Πράξ. 9:1-6), Τον γνώρισε δια αποκαλύψεως. 

Κοιτάξτε τι έκανε:

"Και όταν ο Θεός ευδόκησε, Αυτός που με ξεχώρισε από την κοιλιά τής μητέρας μου, και με κάλεσε διαμέσου τής χάρης του," Γαλ. 1:15
"για να αποκαλύψει τον Υιό του μέσα σε μένα, για να τον κηρύττω ανάμεσα στα έθνη, αμέσως ΔΕΝ συμβουλεύθηκα σάρκα και αίμα·" Γαλ. 1:16
"ΟΥΤΕ ανέβηκα στα Ιεροσόλυμα προς τους αποστόλους, που ήσαν πριν από μένα, αλλά έφυγα στην Αραβία, και επέστρεψα ξανά στη Δαμασκό." Γαλ. 1:17
"Έπειτα, ύστερα από τρία χρόνια, ανέβηκα στα Ιεροσόλυμα, για να γνωρίσω τον Πέτρο προσωπικά· και έμεινα κοντά του 15 ημέρες·" Γαλ. 1:18

O Παύλος ήταν αυτός που έλαβε μια μεγαλύτερη αποκάλυψη για το πως μπορείς κατά χάρη να έχεις σχέση με το Θεό, έναντι της αποκάλυψης που είχαν αυτοί οι 12 μαθητές που πέρασαν 3μιση χρόνια μαζί με τον Ιησού! 
Αυτό γράφει ο Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή του:

"ΓΙ' ΑΥΤΟ, εγώ ο Παύλος, ο φυλακισμένος χάρη τού Ιησού Χριστού για σας τους εθνικούς," Εφεσ. 3:1
"επειδή, ακούσατε την οικονομία τής χάρης τού Θεού που μου δόθηκε για σας," Εφεσ. 3:2
"ότι διαμέσου αποκάλυψης μου φανέρωσε το μυστήριο, (όπως με συντομία σάς έγραψα πριν·" Εφεσ. 3:3

Αυτό που θέλω να υπογραμμίσω εδώ είναι ότι η αποκαλυπτική γνώση είναι ανώτερη της διανοητικής. Γι' αυτό ακριβώς μιλάει ο Παύλος εδώ:

"αλλά, μιλάμε σοφία Θεού, μυστηριώδη, που ήταν κρυμμένη, την οποία ο Θεός προόρισε πριν από τους αιώνες προς δική μας δόξα·" A'Κορ. 2:7
"την οποία κανένας από τους άρχοντες τούτου τού αιώνα δεν γνώρισε, επειδή, αν θα γνώριζαν, δεν θα σταύρωναν τον Κύριο της δόξας·" A'Κορ. 2:8

Δεν είναι ένα μυστήριο που είναι κρυμμένο από εμάς. Είναι κρυμμένο από τους ανθρώπους εκείνους που προσπαθούν να τα εξηγήσουν όλα με τη λογική τους και αρνούνται να αφήσουν τον Θεό να τους εμπνεύσει και να τους οδηγήσει από καρδιάς.
Θα το ξαναπώ για να μην παρεξηγηθώ, ο Κύριος μας έδωσε έναν νου και μια λογική για να τη χρησιμοποιούμε, αλλά ο λόγος του Θεού δεν μπορεί να κατανοηθεί από τον φυσικό μας νου, αλλά από το νου Χριστού που έχουμε:

"Επειδή: «Ποιος γνώρισε τον νου τού Κυρίου, ώστε να τον διδάξει;». Εμείς, όμως, έχουμε νουν Χριστού." Α'Κορ. 2:16

Δείτε τι γράφει και στη Ρωμαίους:

"Επειδή, το φρόνημα της σάρκας είναι έχθρα στον Θεό· για τον λόγο ότι, στον νόμο τού Θεού δεν υποτάσσεται, αλλά ούτε μπορεί." Ρωμ. 8:7
"Όσοι, όμως, είναι τής σάρκας δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό." Ρωμ. 8:8

Συνεχίζουμε στην Α' Κορ. να διαβάζουμε:

"αλλά, καθώς είναι γραμμένο: «Εκείνα που μάτι δεν είδε, και αυτί δεν άκουσε, και σε καρδιά ανθρώπου δεν ανέβηκαν, τα οποία ο Θεός ετοίμασε γι' αυτούς που τον αγαπούν»." Α'Κορ. 2:9

Πολλοί θρησκόληπτοι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτό το εδάφιο για να υποστηρίξουν ότι κανείς δεν μπορεί να καταλάβει τον Θεό και τους τρόπους Του.
Έτσι λοιπόν, ακόμα και αφού αναγεννηθούν πνευματικά, δεν ξέρουν ούτε πώς να βαδίσουν με τον Θεό, ούτε πώς να λάβουν από Αυτόν. Παραμένουν σε μια μόνιμη κατάσταση παθητικότητας και περιμένουν πώς και πώς να πάνε στον ουρανό, γιατί μόνον εκεί πιστεύουν ότι θα γνωρίσουν τον Κύριο.    

Το Α'Κορ. 2:9 που διαβάσαμε, είναι από μια προφητεία του Ησαΐα:

"Επειδή, οι άνθρωποι δεν έμαθαν εξαρχής, τα αυτιά τους δεν άκουσαν, τα μάτια τους δεν είδαν Θεό άλλον εκτός από σένα, που να έκανε τέτοια πράγματα σ' αυτούς που τον επικαλούνται." Ησ. 64:4

Αυτό που στην ουσία μας λέει ο Ησαΐας είναι ότι με το νου σου ΔΕΝ μπορείς να δεις, να ακούσεις ή να καταλάβεις τον Θεό, επειδή ο Θεός βρίσκεται πολύ πιο πάνω από το νου μας και την αντίληψή μας. 

Γι' αυτό ακριβώς ο Παύλος συνεχίζει και λέει:

"Σε μας, όμως, ο Θεός τα αποκάλυψε διαμέσου τού Πνεύματός του· δεδομένου ότι, το Πνεύμα ερευνάει τα πάντα, και τα βάθη τού Θεού." Α'Κορ. 2:10
"Ο φυσικός άνθρωπος, όμως, δεν δέχεται αυτά που ανήκουν στο Πνεύμα τού Θεού· επειδή είναι σ' αυτόν μωρία, και δεν μπορεί να τα γνωρίσει· για τον λόγο ότι, ανακρίνονται με πνευματικό τρόπο." Α'Κορ. 2:14

Εδώ ο Παύλος ΔΕΝ μας λέει ότι δεν μπορούμε να γνωρίσουμε τον Θεό και τους τρόπους Του ή να έχουμε σχέση μαζί Του.  
Αυτό που μας λέει είναι ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό με την λογική μας, με τον φυσικό μας νου. Ο Θεός ΠΡΕΠΕΙ να μας αποκαλυφθεί. 

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στις Γραφές, αλλά ένα κλασικό από αυτά είναι κάτι  που μας γράφει ο Λουκάς:

"Δίνετε, και θα σας δοθεί· καλό μέτρο, πιεσμένο, και συγκαθισμένο και υπερξεχειλιζόμενο θα δώσουν στον κόρφο σας· επειδή, με το ίδιο μέτρο με το οποίο μετράτε, θα αντιμετρηθεί σε σας." Λουκ. 6:38

Όταν δεν έχουμε αρκετά χρήματα για να πληρώσουμε τους λογαριασμούς μας, ο φυσικός μας νους προσπαθεί να βρει τη λύση μέσα από την οικονομία για παράδειγμα. Ακολουθεί την λογική του:
 
- "Πρέπει να δίνω λιγότερα για να μου μένουν περισσότερα".
- "Πρέπει να βρω τρόπο να βγάζω περισσότερα χρήματα". 

Το μυαλό σου σου λέει δηλαδή ότι όσο δίνεις, μένεις με λιγότερα χρήματα και απομακρύνεσαι από τον οικονομικό σου στόχο. 
Από τη στιγμή όμως που ο Θεός σου λέει ότι όταν δίνεις θα σου δοθεί, σημαίνει ότι όταν έχεις έναν οικονομικό στόχο, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις  είναι να ανοίξεις το χέρι σου και να δώσεις, όχι να  σφίγγεις στην τσέπη σου αυτά που έχεις.

Όταν λοιπόν εμπιστευόμαστε τον Κύριο και αυτό που λέει στον λόγο Του και δίνουμε ένα μέρος από αυτό που έχουμε, αντί να ελαττωνόμαστε, αυξανόμαστε! Βλέπετε πόσο παράξενο φαίνεται αυτό και πώς έρχεται εντελώς ενάντια στη λογική; Κι όμως, αυτός είναι ο τρόπος που λειτουργεί η Βασιλεία του Θεού! 

Αυτό ήταν μόνο ένα από τα πολλά παραδείγματα που υπάρχουν στις Γραφές για το πώς λειτουργούν οι πνευματικοί νόμοι που έθεσε ο Κύριος. Δεν έχουν καμία λογική βάση στο φυσικό μας νου. 
Στη Βασιλεία του Θεού, για να πας επάνω πηγαίνεις κάτω, 

"Ταπεινωθείτε, λοιπόν, κάτω από το πανίσχυρο χέρι τού Θεού, για να σας υψώσει εν καιρώ·" Α'Πέτ. 5:6

και για να αποκτήσεις δίνεις (Λουκ. 6:38). 

------

--- Επίλογος ---

Ζούμε σε έναν κόσμο που διέπεται τόσο από φυσικούς όσο και από πνευματικούς νόμους. Είναι καλό να επιζητούμε τις γνώσεις και τη μόρφωση, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι να επιδιώκουμε όλον αυτόν τον θησαυρό της αποκαλυπτικής γνώσης που μας δίνει το Άγιο Πνεύμα όταν μελετάμε το λόγο του Θεού. 
Είναι μια γνώση που όταν αποκαλυφθεί στην καρδιά μας, κανένας διάβολος και κανένα δαιμόνιο δεν μπορεί να την κλέψει. 

Αμήν!


1 σχόλιο: