Από Αργύρης Σιμώνης
Ο Παύλος γράφει στην εκκλησία της Κορίνθου, σε μια εκκλησία που ήδη κινείται στα πνευματικά χαρίσματα και ειδικά στο κεφ. 14 δίνει οδηγίες για τη σωστή χρήση των χαρισμάτων,
"επειδή, ο Θεός δεν είναι Θεός ακαταστασίας, αλλά ειρήνης, όπως σε όλες τις εκκλησίες των αγίων." Α' Κορ. 14:33
Ο Παύλος χρησιμοποίησε τη διδασκαλία επάνω στα χαρίσματα για να απεικονίσει την ενότητα του Σώματος του Χριστού. Πιστεύω ότι εκεί δίνεται όλη η έμφαση της επιστολής αυτής.
"ΣΕ σχέση δε με τα πνευματικά, αδελφοί, δεν θέλω να είστε σε άγνοια." Α' Κορ. 12:1
Ο Παύλος αφιερώνει τα κεφάλαια 12-14 για να αντιμετωπίσει την άγνοια επάνω στα πνευματικά χαρίσματα. Kάποιοι δεν ξέρουν την δωρεά του Πνεύματος που έχουν ήδη λάβει και συνεπώς δεν μπορούν να κινηθούν στα χαρίσματα, και κάποιοι έχουν πιστέψει ότι όλα αυτά τα χαρίσματα παρήλθαν μετά τον πρώτο αιώνα. Οι τελευταίοι βρίσκονται σε μεγαλύτερη άγνοια από τους πρώτους.
Στην προς Γαλάτες επιστολή διαβάζουμε:
"Ο καρπός, όμως, του Πνεύματος είναι: Αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, καλοσύνη, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια·" Γαλ. 5:22
Αν προσέξατε η λέξη "καρπός" εδώ είναι στον ενικό. Όλα αυτά τα 9 πράγματα που απαριθμεί εδώ ο Παύλος, είναι χαρακτηριστικά ενός "φρούτου" με 9 διαφορετικές γεύσεις, με την ίδια έννοια που το φως μπορεί να χωριστεί στα χρώματα της ίριδος όταν περάσει μέσα από ένα πρίσμα. Όσοι έχουν το Πνεύμα του Θεού, έχουν μέσα τους και τα 9 αυτά χαρακτηριστικά του καρπού Του, είτε τα εκδηλώνουν, είτε όχι.
Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτό, ο Παύλος έλεγε εδώ ότι υπάρχουν διάφορα χαρίσματα (πληθυντικός) του Αγίου Πνεύματος. Κανένα άτομο δεν κατέχει απαραίτητα και τα εννέα από τα χαρίσματα του Πνεύματος που αναφέρονται εδώ (Α' Κορινθίους 12:8-10).
"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει." 1Κορ. 12:11
Έτσι, είναι δυνατό για ένα άτομο να ενεργεί σε περισσότερα από ένα από αυτά τα χαρίσματα, αλλά αυτό δε λειτουργεί όπως ο καρπός του Πνεύματος που διαβάσαμε στη Γαλ. 5:22:
"Μήπως όλοι είναι απόστολοι; Μήπως όλοι είναι προφήτες; Μήπως όλοι είναι δάσκαλοι; Μήπως όλοι κάνουν θαύματα;
Μήπως όλοι έχουν χαρίσματα θεραπειών; Μήπως όλοι μιλούν γλώσσες; Μήπως όλοι διερμηνεύουν;" 1Κορ. 12:30
Μην ξεχνάτε ότι αυτές τις ερωτήσεις ο Παύλος τις θέτει σε χριστιανούς που είχαν ήδη λάβει το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος και κινούταν ήδη στα πνευματικά χαρίσματα.
Ξέρετε ότι τα πνευματικά χαρίσματα δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα 9 βασικά χαρίσματα (λόγος σοφίας, λόγος γνώσης, πίστη, χαρίσματα θεραπειών, ενέργειες θαυμάτων, προφητεία, διακρίσεις πνευμάτων, γένη γλωσσών, ερμηνεία γλωσσών) που αναφέρει ο Παύλος εδώ;
Ας δούμε τι μας γράφει ο Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή του:
"Γι' αυτό, λέει: «Καθώς ανέβηκε σε ύψος, αιχμαλώτισε αιχμαλωσία, και έδωσε χαρίσματα στους ανθρώπους»." Εφεσ. 4:8
"Κι αυτός έδωσε άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτες, άλλους δε ευαγγελιστές, άλλους δε ποιμένες και δασκάλους," Εφεσ. 4:11
Στην προς Ρωμαίους επιστολή του ο Παύλος αναφέρει επιπρόσθετα και χαρίσματα
- διακονίας
- προτροπής
- μετάδοσης
- διοίκησης
- ελέους
"Έχοντας, μάλιστα, διάφορα χαρίσματα, σύμφωνα με τη χάρη που δόθηκε σε μας, είτε προφητεία, ας προφητεύουμε σύμφωνα με την αναλογία τής πίστης·
είτε διακονία, ας καταγινόμαστε στη διακονία· είτε κάποιος διδάσκει, ας καταγίνεται στη διδασκαλία·
είτε κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προΐσταται με επιμέλεια· αυτός που ελεεί, ας ελεεί με πρόσχαρη διάθεση." Ρωμ. 12:6-8
Όλα τα χαρίσματα είναι δώρα του Κυρίου "για την τελειοποίηση των αγίων, για το έργο τής διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού·" Εφεσ. 4:12
Όσους έχει καλέσει ο Κύριος σε συγκεκριμένη διακονία είναι για να βοηθούν τους πιστούς ώστε να μπορούν να μοιραστούν καλύτερα την πίστη τους στον κόσμο. Τότε όλοι μαζί σαν ένα σώμα γίνονται μάρτυρες του Χριστού μας και οι άνθρωποι σώζονται. Οι βοσκοί δεν γεννούν πρόβατα. Τα πρόβατα γεννούν πρόβατα.
Κάθε πιστός μπορεί να κάνει τα ίδια θαύματα που έκανε ο Ιησούς (Ιωάννης 14:12), και ο Ιησούς είπε ότι θα ακολουθήσουν θαυματουργικά σημεία όλους όσους πιστεύουν (Μάρκος 16:17-20). Αλλά κάθε μέλος του σώματος του Χριστού δεν θα κάνει αυτά τα πράγματα ως χάρισμα κλήσης ή διακονίας.
Θα κλείσω την εισαγωγή αυτή στα χαρίσματα με έναν σχολιασμό επάνω στα λόγια του Παύλου:
"Ζητάτε δε με ζήλο τα μεγαλύτερα χαρίσματα· και επιπλέον σας δείχνω έναν δρόμο που σε υπερβολικό βαθμό υπερέχει." 1Κορ. 12:31
Στο επόμενο κεφάλαιο διαβάζουμε για αυτόν τον δρόμο που υπερβολικά υπερέχει, για την αγάπη. Ο Παύλος εδώ φυσικά δεν εννοεί ότι η αγάπη καταργεί τα χαρίσματα (όπως κάποιοι πιστεύουν), αλλά ότι τα χαρίσματα ενεργούμενα χωρίς αγάπη είναι άχρηστα.
Θα ακολουθήσει μια σειρά μηνυμάτων επάνω στα πνευματικά χαρίσματα, όπου θα γίνει εξήγηση των χαρακτηριστικών τους, των σκοπών που εξυπηρετούν και τον τρόπο λειτουργίας τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου