Σελίδες

Κυριακή 10 Ιουλίου 2022

Επιτρέπει ο Θεός το κακό; - Μέρος 2ο

 Από Αργύρης Σιμώνης

 


Αυτό είναι το δεύτερο μέρος του μηνύματος. Δείτε το πρώτο μέρος εδώ.

"Υποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας." Ιακ. 4:7 

Εδώ βλέπουμε ότι γίνεται ένας διαχωρισμός. Κάποια πράγματα είναι από τον Θεό και κάποια από τον διάβολο. Πρέπει να υποταχθούμε στα πράγματα του Θεού και να αντισταθούμε στα πράγματα που είναι από τον διάβολο. 
Η λέξη "αντιστέκομαι" σημαίνει "πολεμώ ενεργά εναντίον". Δεν υπάρχει καμία αντίσταση από μέρους μας όταν μένουμε παθητικοί περιμένοντας "αυτό που είναι να γίνει, θα γίνει".

Αν για παράδειγμα πιστεύεις ότι ο Θεός είναι αυτός που σου έδωσε ή "επέτρεψε" μια ασθένεια στη ζωή σου με σκοπό να σε διδάξει κάτι, τότε γιατί πηγαίνεις στον γιατρό και παίρνεις φάρμακα; Με το σκεπτικό αυτό θα πρέπει να αφήσεις την ασθένεια να συνεχίσει την φυσική της πορεία, μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή της. 
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι εντελώς παράλογο. Ούτε ο Θεός είναι υπεύθυνος για την ασθένεια, ούτε εμείς πρέπει να μένουμε απαθείς και να μην προσπαθούμε να θεραπευτούμε. 

O Ιησούς θεράπευσε όλους εκείνους που καταπιέζονταν από τον διάβολο. Ο διάβολος ήταν υπεύθυνος για όλες τις αρρώστιες και όχι ο Θεός: 

"πώς ο Θεός, τον Ιησού, αυτόν από τη Ναζαρέτ, τον έχρισε με Πνεύμα Άγιο και με δύναμη, ο οποίος πέρασε ευεργετώντας και θεραπεύοντας όλους εκείνους που καταδυναστεύονταν από τον διάβολο· επειδή, ο Θεός ήταν μαζί του." Πράξ. 10:38

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σήμερα. Η αρρώστια είναι από τον διάβολο και πρέπει να αντιστεκόμαστε σε κάθε ασθένεια με πίστη και να αναζητούμε τη θεραπεία που μας έχει προσφέρει ο Κύριος μέσω της σταυρικής Του θυσίας. 

Όσον αφορά την Παλαιά Διαθήκη όπου ο Θεός χτυπούσε τους ανθρώπους με ασθένειες και πληγές, θα το πω όσο πιο απλά γίνεται. Kαμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν ήταν ευλογία. Ήταν κατάρες. Ο Θεός χρησιμοποίησε την ασθένεια στην Παλαιά Διαθήκη ως τιμωρία, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στην Καινή Διαθήκη που βρισκόμαστε τώρα,  ο Ιησούς βάσταξε την δική μας κατάρα επάνω Του:

"Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο»." Γαλ. 3:13

Τόσο η συγχώρεση των αμαρτιών μας, όσο και η θεραπεία, είναι μέρος του Σωτηριακού "πακέτου" που μας πρόσφερε ο Ιησούς.
Στο Δευτερονόμιο, το κεφάλαιο 28 μας λύνει μια για πάντα αυτό το ζήτημα. Τα πρώτα 14 εδάφια απαριθμούν τις ευλογίες του Θεού και τα τελευταία 53  απαριθμούν τις κατάρες του Θεού. Η θεραπεία αναφέρεται ως ευλογία (Δευτ. 28:4). Η ασθένεια καταγράφεται ως κατάρα (Δευτ. 28:22, 27-28, 35, 59-61). Ο Θεός ονόμασε την ασθένεια κατάρα και έτσι οφείλουμε να τη βλέπουμε.

Το να γνωρίζουμε ότι ο Θεός δεν είναι η πηγή των προβλημάτων μας, είναι μια από τις πιο σημαντικές αποκαλύψεις που μπορούμε να έχουμε.
Είναι πραγματικά μεγάλη παρηγοριά να γνωρίζω ότι ο Θεός έχει μόνο καλές μερίδες για εμένα:

"κάθε αγαθή δόση, και κάθε τέλειο δώρημα, είναι από πάνω, το οποίο κατεβαίνει από τον Πατέρα των φώτων, στον οποίο δεν υπάρχει αλλοίωση ή σκιά μεταβολής." Ιακ. 1:17 

Οποιαδήποτε προβλήματα στη ζωή μου είναι από τον διάβολο και έρχονται είτε από κάποιο δικό μου λάθος, είτε είναι απλά το αποτέλεσμα ενός έκπτωτου κόσμου. Γνωρίζω ότι ο ουράνιος Πατέρας μου δεν θα μου έκανε ποτέ κακό.  
Σίγουρα έχουμε πάρει διδάγματα μέσα από τις κακουχίες της ζωής και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε έρθει στον Κύριο αναζητώντας βοήθεια. 
Αυτό όμως που έχει σημασία να αναγνωρίσουμε είναι ότι τη ζωή μας την άλλαξε η πίστη που δείξαμε σε Αυτόν και όχι οι κακουχίες. Αν οι δυσκολίες και τα προβλήματα μας έκαναν καλύτερους, τότε αυτοί με τα περισσότερα προβλήματα θα ήταν και οι καλύτεροι όλων! Αυτό όμως γνωρίζουμε ότι δεν συμβαίνει. 

Σίγουρα δεν ευλογούμε τον Κύριο όταν Τον κατηγορούμε για όλα τα προβλήματα που έρχονται στη ζωή μας. Φυσικά θα μας παρηγορήσει εν μέσω των προβλημάτων μας όταν Τον αναζητήσουμε, αλλά δεν είναι Αυτός που τα δημιουργεί ή τα "επιτρέπει".

Ο Θεός είναι κυρίαρχος με την έννοια ότι δεν υπάρχει κανείς ανώτερος από Αυτόν σε εξουσία ή δύναμη. Το μόνο πράγμα που Τον περιορίζει είναι ο ίδιος Του ο Λόγος:

"Ο Θεός δεν είναι άνθρωπος για να ψευστεί, ούτε γιος ανθρώπου για να μεταμεληθεί. Αυτός είπε, και δεν θα εκτελέσει; Ή, μίλησε, και δεν θα το τηρήσει;" Αρ. 23:19

"Δεν θα παραβώ τη διαθήκη μου ούτε θα αθετήσω ό,τι βγήκε από τα χείλη μου." Ψαλ. 89:34

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο Θεός ασκεί τη δύναμή Του ελέγχοντας τα πάντα στη ζωή μας. Ο Κύριος έπλασε ελεύθερους ανθρώπους και όχι ρομπότ. Ανθρώπους με την επιλογή να τον αγαπήσουν ή και να Τον μισήσουν. Να Τον ακολουθήσουν ή να Τον απορρίψουν. Δε νοείται αγάπη δίχως την ελευθερία της βούλησης, και ο Θεός είναι αγάπη. 

Τις περισσότερες φορές οι λανθασμένες επιλογές μας είναι αυτές που φέρνουν την καταστροφή και δίνουμε τόπο στον διάβολο να έχει πρόσβαση στη ζωή μας. Κάποιες άλλες φορές όμως, τα προβλήματά μας δεν είναι παρά μια επίθεση από τον διάβολο επειδή αυτός μισεί ό,τι αγαπάει ο Θεός και δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουμε κάτι κακό για να μας επιτεθεί: 

"Και ο Κύριος είπε: Σίμωνα, Σίμωνα, δες, ο σατανάς σάς ζήτησε, για να σας κοσκινίσει σαν το σιτάρι." Λουκ. 22:31 

Ο διάβολος ήρθε για να κλέψει, να σκοτώσει και να καταστρέψει, ενώ Ο Ιησούς ήρθε για να μας δώσει άφθονη ζωή:

"Ο κλέφτης δεν έρχεται, παρά για να κλέψει, να σφάξει και να εξολοθρεύσει· εγώ ήρθα για να έχουν ζωή, και να την έχουν με αφθονία." Ιωάν. 10:10

Ας διαβάσουμε το παρακάτω απόσπασμα από την Α' Κορινθίους, και όπου "αγάπη" (σύμφωνα με το A'Ιωάν. 4:16) βάζουμε "Θεός":

"Ο Θεός μακροθυμεί, αγαθοποιεί· Ο Θεός δεν φθονεί· Ο Θεός δεν αυθαδιάζει, δεν υπερηφανεύεται,
δεν φέρεται με απρέπεια, δεν ζητάει τα δικά Του, δεν εξάπτεται, δεν συλλογίζεται το κακό·
δεν χαίρεται στην αδικία, συγχαίρει όμως στην αλήθεια.
Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει." Α' Κορ. 13:4-7

Ένας ντεντέκτιβ όταν πάει στον τόπο του εγκλήματος, συλλέγει δακτυλικά αποτυπώματα και στοιχεία για να βρει τον ένοχο. Είναι καιρός να ακολουθήσουμε και εμείς αυτό το παράδειγμα και να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τον υπεύθυνο που υπάρχει πίσω από κάθε τι που συμβαίνει στη ζωή μας. Και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο.  Όταν είναι καλό, είναι από τον Θεό και όταν είναι κακό είναι από τον διάβολο. 

Ο Κύριος δεν είναι η πηγή των προβλημάτων μας, αλλά μάλλον η απάντηση σε κάθε μας πρόβλημα. Αμήν!

Δείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο YouTube:




1 σχόλιο: