Σελίδες

Σάββατο 16 Ιουλίου 2022

Εισαγωγή στα Πνευματικά Χαρίσματα

 Από Αργύρης Σιμώνης

Ο Παύλος γράφει στην εκκλησία της Κορίνθου, σε μια εκκλησία που ήδη κινείται στα πνευματικά χαρίσματα και ειδικά στο κεφ. 14 δίνει οδηγίες για τη σωστή χρήση των χαρισμάτων, 

"επειδή, ο Θεός δεν είναι Θεός ακαταστασίας, αλλά ειρήνης, όπως σε όλες τις εκκλησίες των αγίων." Α' Κορ. 14:33

Ο Παύλος χρησιμοποίησε τη διδασκαλία επάνω στα χαρίσματα για να απεικονίσει την ενότητα του Σώματος του Χριστού. Πιστεύω ότι εκεί δίνεται όλη η έμφαση της επιστολής αυτής.

"ΣΕ σχέση δε με τα πνευματικά, αδελφοί, δεν θέλω να είστε σε άγνοια." Α' Κορ. 12:1

Ο Παύλος αφιερώνει τα κεφάλαια 12-14 για να αντιμετωπίσει την άγνοια επάνω στα πνευματικά χαρίσματα. Kάποιοι δεν ξέρουν την δωρεά του Πνεύματος που έχουν ήδη λάβει και συνεπώς δεν μπορούν να κινηθούν στα χαρίσματα, και κάποιοι έχουν πιστέψει ότι όλα αυτά τα χαρίσματα παρήλθαν μετά τον πρώτο αιώνα. Οι τελευταίοι βρίσκονται σε μεγαλύτερη άγνοια από τους πρώτους.  

Στην προς Γαλάτες επιστολή διαβάζουμε:

"Ο καρπός, όμως, του Πνεύματος είναι: Αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, καλοσύνη, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια·" Γαλ. 5:22

Αν προσέξατε η λέξη "καρπός" εδώ είναι στον ενικό. Όλα αυτά τα 9 πράγματα που απαριθμεί εδώ ο Παύλος, είναι χαρακτηριστικά ενός "φρούτου" με 9 διαφορετικές γεύσεις, με την ίδια έννοια που το φως μπορεί να χωριστεί στα χρώματα της ίριδος όταν περάσει μέσα από ένα πρίσμα. Όσοι έχουν το Πνεύμα του Θεού, έχουν μέσα τους και τα 9 αυτά χαρακτηριστικά του καρπού Του, είτε τα εκδηλώνουν, είτε όχι.

Ωστόσο, σε αντίθεση με αυτό, ο Παύλος έλεγε εδώ ότι υπάρχουν διάφορα χαρίσματα (πληθυντικός) του Αγίου Πνεύματος. Κανένα άτομο δεν κατέχει απαραίτητα και τα εννέα από τα χαρίσματα του Πνεύματος που αναφέρονται εδώ (Α' Κορινθίους 12:8-10).

"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει." 1Κορ. 12:11

Έτσι, είναι δυνατό για ένα άτομο να ενεργεί σε περισσότερα από ένα από αυτά τα χαρίσματα, αλλά αυτό δε λειτουργεί όπως ο καρπός του Πνεύματος που διαβάσαμε στη Γαλ. 5:22:

"Μήπως όλοι είναι απόστολοι; Μήπως όλοι είναι προφήτες; Μήπως όλοι είναι δάσκαλοι; Μήπως όλοι κάνουν θαύματα;
Μήπως όλοι έχουν χαρίσματα θεραπειών; Μήπως όλοι μιλούν γλώσσες; Μήπως όλοι διερμηνεύουν;" 1Κορ. 12:30 

Μην ξεχνάτε ότι αυτές τις ερωτήσεις ο Παύλος τις θέτει σε χριστιανούς που είχαν ήδη λάβει το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος και κινούταν ήδη στα πνευματικά χαρίσματα. 

Ξέρετε ότι τα πνευματικά χαρίσματα δεν περιορίζονται μόνο σε αυτά τα 9 βασικά χαρίσματα (λόγος σοφίας, λόγος γνώσης, πίστη, χαρίσματα θεραπειών, ενέργειες θαυμάτων, προφητεία, διακρίσεις πνευμάτων, γένη γλωσσών, ερμηνεία γλωσσών) που αναφέρει ο Παύλος εδώ;

Ας δούμε τι μας γράφει ο Παύλος στην προς Εφεσίους επιστολή του:

"Γι' αυτό, λέει: «Καθώς ανέβηκε σε ύψος, αιχμαλώτισε αιχμαλωσία, και έδωσε χαρίσματα στους ανθρώπους»." Εφεσ. 4:8

"Κι αυτός έδωσε άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτες, άλλους δε ευαγγελιστές, άλλους δε ποιμένες και δασκάλους," Εφεσ. 4:11

Στην προς Ρωμαίους επιστολή του ο Παύλος αναφέρει επιπρόσθετα και χαρίσματα

- διακονίας
- προτροπής 
- μετάδοσης
- διοίκησης
- ελέους

"Έχοντας, μάλιστα, διάφορα χαρίσματα, σύμφωνα με τη χάρη που δόθηκε σε μας, είτε προφητεία, ας προφητεύουμε σύμφωνα με την αναλογία τής πίστης·
είτε διακονία, ας καταγινόμαστε στη διακονία· είτε κάποιος διδάσκει, ας καταγίνεται στη διδασκαλία·
είτε κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προΐσταται με επιμέλεια· αυτός που ελεεί, ας ελεεί με πρόσχαρη διάθεση." Ρωμ. 12:6-8 

Όλα τα χαρίσματα είναι δώρα του Κυρίου "για την τελειοποίηση των αγίων, για το έργο τής διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού·" Εφεσ. 4:12

Όσους έχει καλέσει ο Κύριος σε συγκεκριμένη διακονία είναι για να βοηθούν τους πιστούς ώστε να μπορούν να μοιραστούν καλύτερα την πίστη τους στον κόσμο. Τότε όλοι μαζί σαν ένα σώμα γίνονται μάρτυρες του Χριστού μας και οι άνθρωποι σώζονται. Οι βοσκοί δεν γεννούν πρόβατα. Τα πρόβατα γεννούν πρόβατα. 

Κάθε πιστός μπορεί να κάνει τα ίδια θαύματα που έκανε ο Ιησούς (Ιωάννης 14:12), και ο Ιησούς είπε ότι θα ακολουθήσουν θαυματουργικά σημεία όλους όσους πιστεύουν (Μάρκος 16:17-20). Αλλά κάθε μέλος του σώματος του Χριστού δεν θα κάνει αυτά τα πράγματα ως χάρισμα κλήσης ή διακονίας.

Θα κλείσω την εισαγωγή αυτή στα χαρίσματα με έναν σχολιασμό επάνω στα λόγια του Παύλου:

"Ζητάτε δε με ζήλο τα μεγαλύτερα χαρίσματα· και επιπλέον σας δείχνω έναν δρόμο που σε υπερβολικό βαθμό υπερέχει." 1Κορ. 12:31

Στο επόμενο κεφάλαιο διαβάζουμε για αυτόν τον δρόμο που υπερβολικά υπερέχει, για την αγάπη. Ο Παύλος εδώ φυσικά δεν εννοεί ότι η αγάπη καταργεί τα χαρίσματα (όπως κάποιοι πιστεύουν), αλλά ότι τα χαρίσματα ενεργούμενα χωρίς αγάπη είναι άχρηστα.

Θα ακολουθήσει μια σειρά μηνυμάτων επάνω στα πνευματικά χαρίσματα, όπου θα γίνει εξήγηση των χαρακτηριστικών τους, των σκοπών που εξυπηρετούν και τον τρόπο λειτουργίας τους.







Κυριακή 10 Ιουλίου 2022

Επιτρέπει ο Θεός το κακό; - Μέρος 2ο

 Από Αργύρης Σιμώνης

 


Αυτό είναι το δεύτερο μέρος του μηνύματος. Δείτε το πρώτο μέρος εδώ.

"Υποταχθείτε, λοιπόν, στον Θεό· αντισταθείτε στον διάβολο, και θα φύγει από σας." Ιακ. 4:7 

Εδώ βλέπουμε ότι γίνεται ένας διαχωρισμός. Κάποια πράγματα είναι από τον Θεό και κάποια από τον διάβολο. Πρέπει να υποταχθούμε στα πράγματα του Θεού και να αντισταθούμε στα πράγματα που είναι από τον διάβολο. 
Η λέξη "αντιστέκομαι" σημαίνει "πολεμώ ενεργά εναντίον". Δεν υπάρχει καμία αντίσταση από μέρους μας όταν μένουμε παθητικοί περιμένοντας "αυτό που είναι να γίνει, θα γίνει".

Αν για παράδειγμα πιστεύεις ότι ο Θεός είναι αυτός που σου έδωσε ή "επέτρεψε" μια ασθένεια στη ζωή σου με σκοπό να σε διδάξει κάτι, τότε γιατί πηγαίνεις στον γιατρό και παίρνεις φάρμακα; Με το σκεπτικό αυτό θα πρέπει να αφήσεις την ασθένεια να συνεχίσει την φυσική της πορεία, μέχρι να ολοκληρώσει την αποστολή της. 
Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι εντελώς παράλογο. Ούτε ο Θεός είναι υπεύθυνος για την ασθένεια, ούτε εμείς πρέπει να μένουμε απαθείς και να μην προσπαθούμε να θεραπευτούμε. 

O Ιησούς θεράπευσε όλους εκείνους που καταπιέζονταν από τον διάβολο. Ο διάβολος ήταν υπεύθυνος για όλες τις αρρώστιες και όχι ο Θεός: 

"πώς ο Θεός, τον Ιησού, αυτόν από τη Ναζαρέτ, τον έχρισε με Πνεύμα Άγιο και με δύναμη, ο οποίος πέρασε ευεργετώντας και θεραπεύοντας όλους εκείνους που καταδυναστεύονταν από τον διάβολο· επειδή, ο Θεός ήταν μαζί του." Πράξ. 10:38

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και σήμερα. Η αρρώστια είναι από τον διάβολο και πρέπει να αντιστεκόμαστε σε κάθε ασθένεια με πίστη και να αναζητούμε τη θεραπεία που μας έχει προσφέρει ο Κύριος μέσω της σταυρικής Του θυσίας. 

Όσον αφορά την Παλαιά Διαθήκη όπου ο Θεός χτυπούσε τους ανθρώπους με ασθένειες και πληγές, θα το πω όσο πιο απλά γίνεται. Kαμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν ήταν ευλογία. Ήταν κατάρες. Ο Θεός χρησιμοποίησε την ασθένεια στην Παλαιά Διαθήκη ως τιμωρία, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στην Καινή Διαθήκη που βρισκόμαστε τώρα,  ο Ιησούς βάσταξε την δική μας κατάρα επάνω Του:

"Ο Χριστός μάς εξαγόρασε από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο»." Γαλ. 3:13

Τόσο η συγχώρεση των αμαρτιών μας, όσο και η θεραπεία, είναι μέρος του Σωτηριακού "πακέτου" που μας πρόσφερε ο Ιησούς.
Στο Δευτερονόμιο, το κεφάλαιο 28 μας λύνει μια για πάντα αυτό το ζήτημα. Τα πρώτα 14 εδάφια απαριθμούν τις ευλογίες του Θεού και τα τελευταία 53  απαριθμούν τις κατάρες του Θεού. Η θεραπεία αναφέρεται ως ευλογία (Δευτ. 28:4). Η ασθένεια καταγράφεται ως κατάρα (Δευτ. 28:22, 27-28, 35, 59-61). Ο Θεός ονόμασε την ασθένεια κατάρα και έτσι οφείλουμε να τη βλέπουμε.

Το να γνωρίζουμε ότι ο Θεός δεν είναι η πηγή των προβλημάτων μας, είναι μια από τις πιο σημαντικές αποκαλύψεις που μπορούμε να έχουμε.
Είναι πραγματικά μεγάλη παρηγοριά να γνωρίζω ότι ο Θεός έχει μόνο καλές μερίδες για εμένα:

"κάθε αγαθή δόση, και κάθε τέλειο δώρημα, είναι από πάνω, το οποίο κατεβαίνει από τον Πατέρα των φώτων, στον οποίο δεν υπάρχει αλλοίωση ή σκιά μεταβολής." Ιακ. 1:17 

Οποιαδήποτε προβλήματα στη ζωή μου είναι από τον διάβολο και έρχονται είτε από κάποιο δικό μου λάθος, είτε είναι απλά το αποτέλεσμα ενός έκπτωτου κόσμου. Γνωρίζω ότι ο ουράνιος Πατέρας μου δεν θα μου έκανε ποτέ κακό.  
Σίγουρα έχουμε πάρει διδάγματα μέσα από τις κακουχίες της ζωής και οι περισσότεροι από εμάς έχουμε έρθει στον Κύριο αναζητώντας βοήθεια. 
Αυτό όμως που έχει σημασία να αναγνωρίσουμε είναι ότι τη ζωή μας την άλλαξε η πίστη που δείξαμε σε Αυτόν και όχι οι κακουχίες. Αν οι δυσκολίες και τα προβλήματα μας έκαναν καλύτερους, τότε αυτοί με τα περισσότερα προβλήματα θα ήταν και οι καλύτεροι όλων! Αυτό όμως γνωρίζουμε ότι δεν συμβαίνει. 

Σίγουρα δεν ευλογούμε τον Κύριο όταν Τον κατηγορούμε για όλα τα προβλήματα που έρχονται στη ζωή μας. Φυσικά θα μας παρηγορήσει εν μέσω των προβλημάτων μας όταν Τον αναζητήσουμε, αλλά δεν είναι Αυτός που τα δημιουργεί ή τα "επιτρέπει".

Ο Θεός είναι κυρίαρχος με την έννοια ότι δεν υπάρχει κανείς ανώτερος από Αυτόν σε εξουσία ή δύναμη. Το μόνο πράγμα που Τον περιορίζει είναι ο ίδιος Του ο Λόγος:

"Ο Θεός δεν είναι άνθρωπος για να ψευστεί, ούτε γιος ανθρώπου για να μεταμεληθεί. Αυτός είπε, και δεν θα εκτελέσει; Ή, μίλησε, και δεν θα το τηρήσει;" Αρ. 23:19

"Δεν θα παραβώ τη διαθήκη μου ούτε θα αθετήσω ό,τι βγήκε από τα χείλη μου." Ψαλ. 89:34

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο Θεός ασκεί τη δύναμή Του ελέγχοντας τα πάντα στη ζωή μας. Ο Κύριος έπλασε ελεύθερους ανθρώπους και όχι ρομπότ. Ανθρώπους με την επιλογή να τον αγαπήσουν ή και να Τον μισήσουν. Να Τον ακολουθήσουν ή να Τον απορρίψουν. Δε νοείται αγάπη δίχως την ελευθερία της βούλησης, και ο Θεός είναι αγάπη. 

Τις περισσότερες φορές οι λανθασμένες επιλογές μας είναι αυτές που φέρνουν την καταστροφή και δίνουμε τόπο στον διάβολο να έχει πρόσβαση στη ζωή μας. Κάποιες άλλες φορές όμως, τα προβλήματά μας δεν είναι παρά μια επίθεση από τον διάβολο επειδή αυτός μισεί ό,τι αγαπάει ο Θεός και δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουμε κάτι κακό για να μας επιτεθεί: 

"Και ο Κύριος είπε: Σίμωνα, Σίμωνα, δες, ο σατανάς σάς ζήτησε, για να σας κοσκινίσει σαν το σιτάρι." Λουκ. 22:31 

Ο διάβολος ήρθε για να κλέψει, να σκοτώσει και να καταστρέψει, ενώ Ο Ιησούς ήρθε για να μας δώσει άφθονη ζωή:

"Ο κλέφτης δεν έρχεται, παρά για να κλέψει, να σφάξει και να εξολοθρεύσει· εγώ ήρθα για να έχουν ζωή, και να την έχουν με αφθονία." Ιωάν. 10:10

Ας διαβάσουμε το παρακάτω απόσπασμα από την Α' Κορινθίους, και όπου "αγάπη" (σύμφωνα με το A'Ιωάν. 4:16) βάζουμε "Θεός":

"Ο Θεός μακροθυμεί, αγαθοποιεί· Ο Θεός δεν φθονεί· Ο Θεός δεν αυθαδιάζει, δεν υπερηφανεύεται,
δεν φέρεται με απρέπεια, δεν ζητάει τα δικά Του, δεν εξάπτεται, δεν συλλογίζεται το κακό·
δεν χαίρεται στην αδικία, συγχαίρει όμως στην αλήθεια.
Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει." Α' Κορ. 13:4-7

Ένας ντεντέκτιβ όταν πάει στον τόπο του εγκλήματος, συλλέγει δακτυλικά αποτυπώματα και στοιχεία για να βρει τον ένοχο. Είναι καιρός να ακολουθήσουμε και εμείς αυτό το παράδειγμα και να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τον υπεύθυνο που υπάρχει πίσω από κάθε τι που συμβαίνει στη ζωή μας. Και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο.  Όταν είναι καλό, είναι από τον Θεό και όταν είναι κακό είναι από τον διάβολο. 

Ο Κύριος δεν είναι η πηγή των προβλημάτων μας, αλλά μάλλον η απάντηση σε κάθε μας πρόβλημα. Αμήν!

Δείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο YouTube: