Από Αργύρης Σιμώνης
Όλη η καρδιά του μηνύματος είναι ότι
- δεν έχουμε σωθεί κατά Χάρη αλλά...
- Ούτε έχουμε σωθεί κατά Χάρη συν...
Έχουμε σωθεί κατά Χάρη 100% διά πίστεως. Το μέρος του Θεού είναι η Χάρη Του που μας έδωσε, και το δικό μας το μέρος είναι να πιστέψουμε. Οπωσδήποτε παίζει ρόλο ο τρόπος που ζούμε για να έχουμε μια οιοτική ζωή, επειδή η αμαρτία έχει συνέπειες, αλλά όσον αφορά την σωτηρία μας, όταν πιστέψουμε και δεχτούμε τον Χριστό, η σωτηρία μας εξαρτάται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην Χάρη του Θεού.
Έτσι λοιπόν στεκόμαστε δικαιωμένοι μπροστά στον Θεό. Δεν είμαστε δικαιωμένοι επειδή είμαστε δίκαιοι ή καλοί, αλλά είμαστε δίκαιοι και κάνουμε τα σωστά πράγματα επειδή ο Θεός ΗΔΗ μας δικαίωσε και μάλιστα ΔΩΡΕΑΝ!
-------------------------------
Όσοι έχουμε δεχτεί τον Χριστό, έχουμε έρθει σε γάμο μαζί Του:
"... και όπως ο νυμφίος ευφραίνεται στη νύφη (Εκκλησία), έτσι και ο Θεός σου θα ευφρανθεί σε σένα." (Ησ. 62:5)
"Και ήρθε σε μένα ένας από τους επτά αγγέλους, που είχαν τις επτά φιάλες, που ήσαν γεμάτες από τις επτά τελευταίες πληγές, και μίλησε μαζί μου, λέγοντας: Έλα, θα σου δείξω τη νύφη, τη γυναίκα τού Αρνίου." (Αποκ. 21:9)
Εδώ είναι που δημιουργείται ένα πρόβλημα. Πολλοί χριστιανοί ζουν μέσα σε νόμο, σε κανόνες και τελετουργικά. Ο Κύριος δεν μας έπλασε να ζούμε έτσι, αλλά σε σχέση μαζί Του:
"Άξιος είσαι, Κύριε, να πάρεις τη δόξα και την τιμή και τη δύναμη· επειδή, εσύ έκτισες τα πάντα και για το θέλημά σου υπάρχουν και κτίστηκαν." (Αποκ. 4:11)
Αν αναρωτιέστε ποιο είναι αυτό το θέλημα:
"Επειδή, με τέτοιον τρόπο αγάπησε ο Θεός τον κόσμο, ώστε έδωσε τον Υιό του τον μονογενή, για να μη χαθεί καθένας ο οποίος πιστεύει σ' αυτόν, αλλά να έχει ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ." (Ιωάν. 3:16)
"Κι αυτή είναι η ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ, το να γνωρίζουν Εσένα τον μόνον αληθινό Θεό, και Εκείνον τον οποίον απέστειλες, τον Ιησού Χριστό." (Ιωάν. 17:3)
~~ Γι αυτό ακριβώς παντρευόμαστε τον Χριστό όταν Τον δεχτούμε στη ζωή μας. Πριν παντρευτούμε τον Ιησού, ξέρετε με ποιον ήμασταν παντρεμένοι; Σύμφωνα με τις Γραφές, ήμασταν παντρεμένοι με το Νόμο! Δεν είμασταν απλά κάτω από τον Νόμο, αλλά ήμασταν κυριολεκτικά παντρεμένοι με το Νόμο! ~~
Θα σας το δείξω Βιβλικά αυτό.
Πιστεύω ότι ο βασικότερος λόγος που υπάρχει άγνοια επάνω στο θέμα Χάρη και Νόμος, είναι επειδή είτε το μήνυμα αυτό δεν έχει κηρυχθεί καν στις εκκλησίες, ή αν έχει κηρυχθεί δεν έχει κηρυχθεί σωστά.
Δείτε πόσο ξεκάθαρος είναι ο Παύλος:
"Επειδή, η αμαρτία δεν θα σας κυριεύσει· για τον λόγο ότι, δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη." (Ρωμ. 6:14)
Μπορεί να φαίνεται ξεκάθαρη και απλή αυτή του η δήλωση, και όμως ο Παύλος αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος από τις 13 επιστολές που έγραψε για να εξηγήσει αυτό το εδάφιο που σας διάβασα. Ότι δηλαδή δεν είμαστε κάτω από Νόμο αλλά κάτω από Χάρη.
Αυτή η δήλωση βρίσκεται σε όλες του τις επιστολές και αν προσέξτε, αυτό εξηγεί και ο ίδιος ο Χριστός σε πολλές από τις παραβολές Του: Υπάρχει μια καινούρια Αρχή, μια καινούρια διοίκηση στην Εκκλησία. ΔΕΝ είναι πλέον ο Νόμος αλλά Εγώ, λέει ο Κύριος.
~~ Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι ο Νόμος δεν είναι κακός, επειδή ο ίδιος ο Θεός τον έδωσε. Η αλήθεια όμως είναι ότι ούτε σωζόμαστε διά του Νόμου, ούτε διατηρούμε τη σωτηρία μας εκτελώντας το Νόμο. Αυτό γίνεται μόνο διά της Χάρης του Θεού. ~~
Μην ξεχνάτε ότι ο Νόμος δεν είναι μόνο οι γνωστές 10 εντολές. Ο Νόμος που έδωσε ο Θεός στον Μωϋσή αποτελούταν συνολικά από 613 διατάγματα. Αν μάλιστα παραβείς ένα διάταγμα του Νόμου, είναι σα να έχεις παραβεί ολόκληρο τον Νόμο:
"Επειδή, όποιος φυλάξει ολόκληρο τον νόμο, φταίξει όμως σε ένα, έγινε ένοχος σε όλα." (Ιακ. 2:10)
"Για τον λόγο ότι, αυτός που είπε: «Μη μοιχεύσεις», είπε και: «Μη φονεύσεις». Αλλά, αν δεν μοιχεύσεις, όμως φονεύσεις, έγινες παραβάτης (όλου) τού Nόμου." (Ιακ. 2:11)
Όλα αυτά τα διατάγματα τα βρίσκουμε στο βιβλίο του Λευιτικού και του Δευτερονομίου.
Ας πάρουμε για παράδειγμα μία από τις 10 εντολές: Μην κλέψεις.
Και βέβαια είναι καλό να μην κλέβουμε. Είναι καλό και για εμάς και για όλη μας την οικογένεια. Ομοίως, είναι καλό και το να μη φονεύσεις, και το να μην πεις ψέματα, να μη μοιχεύσεις κτλ. Γι αυτό ο Νόμος είναι καλός. Επειδή σου λέει να κάνεις καλά πράγματα που θα ωφελήσουν ΕΣΕΝΑ.
Αυτό όμως που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ΟΛΟΙ μας, είναι ότι ΔΕΝ είμαστε παντρεμένοι με μία λίστα από ΠΡΕΠΕΙ (κάνε αυτό, μη κάνεις εκείνο).
Σαν χριστιανοί είμαστε παντρεμένοι με ένα άτομο, με τον Χριστό, και σίγουρα είναι πολύ καλύτερο να είσαι παντρεμένος μαζί Του από το να είσαι παντρεμένος με μία λίστα.
Δείτε τι λέει ο Παύλος στους Ιουδαίους που κατοικούσαν στη Ρώμη:
"Ή αγνοείτε, αδελφοί, (επειδή, μιλάω προς εκείνους που γνωρίζουν τον νόμο), ότι ο νόμος έχει κυριότητα επάνω στον άνθρωπο για όσον χρόνο ζει;" (Ρωμ. 7:1)
"Επειδή, η παντρεμένη γυναίκα έχει δεθεί διαμέσου τού νόμου με τον άνδρα που βρίσκεται στη ζωή· αν, όμως, ο άνδρας πεθάνει, απαλλάσσεται από τον νόμο τού άνδρα." (Ρωμ. 7:2)
"Επομένως, λοιπόν, αν, ενόσω ο άνδρας βρίσκεται στη ζωή, συζευχθεί με άλλον άνδρα, θα είναι μοιχαλίδα· αν, όμως, ο άνδρας πεθάνει, είναι ελεύθερη από τον νόμο, ώστε να μη είναι μοιχαλίδα, αν συζευχθεί με άλλον άνδρα." (Ρωμ. 7:3)
"Λοιπόν, αδελφοί μου, κι εσείς θανατωθήκατε ως προς τον νόμο διαμέσου τού σώματος του Χριστού, για να ΣΥΖΕΥΧΘΕΙΤΕ με άλλον, με Εκείνον που αναστήθηκε από τους νεκρούς, για να καρποφορήσουμε στον Θεό." (Ρωμ. 7:4)
Με άλλα λόγια, έχουμε αποδεσμευτεί από τον γάμο μας με τον Νόμο, έτσι ώστε να παντρευτούμε τον Ιησού. Και οι άντρες και οι γυναίκες είμαστε η νύφη του Χριστού!
Ας το εξετάσουμε λίγο βαθύτερα τώρα αυτό. Τι είδους σύζηγος λέτε ότι είναι ο Νόμος;
- Πιστεύετε ότι ο Νόμος είναι ευγενικός;
- τρυφερός,
- στοργικός,
- συμπονετικός,
- ελεήμων;
Αυτό που κάνει ο Νόμος είναι ένα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Σου καταδεικνύει τα λάθη σου.
"Πριν, όμως, έρθει η πίστη, φρουρούμασταν κάτω από τον νόμο, περικλεισμένοι στην πίστη που επρόκειτο να αποκαλυφθεί." (Γαλ. 3:23)
"Ώστε, ο νόμος έγινε παιδαγωγός μας στον Χριστό, για να ανακηρυχθούμε δίκαιοι διαμέσου τής πίστης·" (Γαλ. 3:24)
"τώρα, όμως, που ήρθε η πίστη, δεν είμαστε πλέον κάτω από παιδαγωγό." (Γαλ. 3:25)
"Επειδή, όλοι είστε γιοι τού Θεού διαμέσου τής πίστης στον Ιησού Χριστό." (Γαλ. 3:26)
"Δεδομένου ότι, όσοι είναι από έργα του νόμου, είναι κάτω από ΚΑΤΑΡΑ· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που δεν εμμένει σε όλα τα γραμμένα μέσα στο βιβλίο του νόμου, ώστε να τα πράξει»." (Γαλ. 3:10)
"Ότι διαμέσου τού νόμου δεν ανακηρύσσεται δίκαιος ΚΑΝΕΝΑΣ μπροστά στον Θεό, είναι φανερό· επειδή, «ο δίκαιος διαμέσου τής πίστης, θα ζήσει»." (Γαλ. 3:11)
"Και ο νόμος δεν στηρίζεται στην πίστη· αλλά, «ο άνθρωπος, που τα πράττει αυτά, θα ζήσει διαμέσου αυτών»." (Γαλ. 3:12)
"Ο Χριστός μάς ΕΞΑΓΟΡΑΣΕ από την κατάρα τού νόμου, καθώς έγινε κατάρα για χάρη μας· επειδή, είναι γραμμένο: «Επικατάρατος καθένας που κρεμιέται επάνω σε ξύλο»." (Γαλ. 3:13)
Το πολίτευμα του Ουρανου δεν είναι Δημοκρατία. Είναι Βασιλεία, και ο Βασιλιάς είναι
- Αυτός που θέτει τους κανόνες,
- Είναι Άγιος,
- Αγαθός,
- Καλός,
- Δίκαιος και
- Μας αγάπησε μέχρι θανάτου.
Ποιός δεν θέλει να έχει έναν τέτοιον Βασιλιά;
Ο Νόμος που ο Βασιλιάς μας έδωσε μας δείχνει πόσο υψηλά είναι τα στάνταρ του Θεού, όσον αφορά τη ζωή μας και τη σχέση που πρέπει να έχουμε με τους άλλους.
-- Οι 4 πρώτες από τις 10 εντολές μας δείχνουν τη σχέση που πρέπει να έχουμε με τον Θεό και οι υπόλοιπες έξι τη σχέση που πρέπει να έχουμε με τους άλλους ανθρώπους.
-- Ο Νόμος μας δείχνει τις ηθικές αξίες που πρέπει να έχουμε για να απολαμβάνουμε μια κοινωνία αρμονίας και ειρήνης, πώς να απολαμβάνουμε μια καλή και ποιοτική ζωή.
~~ Αυτό είναι το μόνο που μπορεί να κάνει ο Νόμος:
-- Μας καταδεικνύει πόσο υψηλά είναι τα στάνταρ του Θεού για την τελειότητα,
-- την αδυναμία μας να ικανοποιήσουμε τα στάνταρ αυτά με τις δικές μας ικανότητες, και
-- μας απογοητεύει τόσο πολύ ώστε στο τέλος να έρθουμε στον Χριστό, γιατί μόνον Αυτός μπορεί να μας σώσει, επειδή μόνον Αυτός μπόρεσε να εκπληρώσει ΟΛΟ το Νόμο. ~~
Με άλλα λόγια, ο Νόμος είναι ένας ΣΦΑΛΜΑΤΟ-ΒΡΙΣΚΗΣ, ένας κατακριτικός και αυταρχικός σύζηγος! Και σα να μην έφτανε αυτό, το μεγαλύτερο κακό με το Νόμο ξέρετε ποιο είναι; Έχει πάντα δίκιο! Ο Νόμος θα έρθει και θα σου πει:
- Έκανες αυτό το λάθος εκείνο και εκείνο το λάθος... Θα σου πει έκανες αυτό σωστό, αλλά έκανες και αυτό κι εκείνο και το άλλο λάθος.
Ο Νόμος δηλαδή μου υπενθυμίζει
--πόσο λάθος είμαι,
-- πόσο λίγος είμαι και
-- πόσες φορές τα έχω κάνει θάλασσα.
Ο καινούριος σύζηγός μας όμως, ο Χριστός, ΔΕΝ είναι έτσι. Αυτός ΣΥΓΧΩΡΗΣΕ τις αμαρτίες μας. Τις ΑΦΑΙΡΕΣΕ και τις ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ από επάνω μας όσο απέχει η ανατολή από τη δύση.
Το κακό με τον Νόμο είναι ότι είσαι παντρεμένος μαζί του μέχρι να σε χωρίσει ο θάνατος. Και γίνεται ακόμα χειρότερο: Ο Νόμος δεν πρόκειται ποτέ να πεθάνει.
Ο Χριστός μάλιστα είπε:
"Μη νομίσετε ότι ήρθα για να καταργήσω τον νόμο ή τους προφήτες· δεν ήρθα να καταργήσω, αλλά να ΕΚΠΗΡΩΣΩ." (Ματθ. 5:17)
"Επειδή, σας διαβεβαιώνω, μέχρις ότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μία κεραία ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΛΘΕΙ από τον νόμο, έως ότου όλα εκπληρωθούν." (Ματθ. 5:18)
Άρα, ο Νόμος δεν πρόκειται να πεθάνει. Πώς λοιπόν αποδεσμεύεσαι από αυτόν τον γάμο με τον Νόμο, αφού ο Νόμος δεν πεθαίνει; Είναι απλό: Πεθαίνεις εσύ! Το διαβάσαμε λίγο πριν:
"Λοιπόν, αδελφοί μου, κι εσείς ΘΑΝΑΤΩΘΗΚΑΤΕ ως προς τον νόμο διαμέσου τού σώματος του Χριστού, για να ΣΥΖΕΥΧΘΕΙΤΕ με άλλον, με Εκείνον που αναστήθηκε από τους νεκρούς, για να καρποφορήσουμε στον Θεό." (Ρωμ. 7:4)
Ο Παύλος εδώ φυσικά δεν μιλάει για αυτοκτονία, αλλά για το ότι πεθαίνουμε ως προς τον εαυτό μας και τις επιθυμίες μας και έτσι δεν είμαστε πλέον παντρεμένοι με τον Νόμο, αλλά με τον Χριστό.
"τώρα, όμως, ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΚΑΜΕ από τον νόμο, αφού ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΘΑΝΕΙ σε σχέση με εκείνο που μας κρατούσε· για να δουλεύουμε σύμφωνα με το ΝΕΟ ΠΝΕΥΜΑ, και όχι σύμφωνα με το ΠΑΛΙΟ ΓΡΑΜΜΑ." (Ρωμ. 7:6)
---------------------------
-- 1. Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΣΕΙ.
"Επειδή, από έργα τού νόμου ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ μπροστά Του ΚΑΜΙΑ σάρκα (ΟΛΟΙ μας δηλαδή)· για τον λόγο ότι, διαμέσου τού νόμου ΔΙΝΕΤΑΙ ΣΑΦΗΣ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ." (Ρωμ. 3:20)
"Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι ο άνθρωπος ανακηρύσσεται δίκαιος διαμέσου τής πίστης, ΧΩΡΙΣ τα έργα τού νόμου." (Ρωμ. 3:28)
Ο Παύλος έγραψε την επιστολή του στους Γαλάτες, επειδή εκείνη την εποχή έρχοταν κάποιοι δάσκαλοι και τους έλεγαν ότι ναι μεν πιστεύουν στο ευαγγέλιο που κηρύττει ο Παύλος, ότι ναι μεν δηλαδή σωζόμαστε κατά Χάρη διά μέσω της πίστης, αλλά έλεγαν ότι για να ωριμάσουμε στην πίστη μας, για να μπορέσουμε να αγιαστούμε ή για να διατηρήσουμε τη σωτηρία μας θα πρέπει να τηρούμε τον Νόμο.
Δίδασκαν δηλαδή ότι σώζεσαι κατά Χάρη, αλλά διατηρείσαι σωσμένος τηρώντας το Νόμο. Σας θυμίζει κάτι αυτό με τις διδασκαλίες που επικρατούν σε πολλές εκκλησίες σήμερα;
"Σώζεσαι κατά Χάρη, αλλά..."
Μια βασική απαίτηση μάλιστα που είχαν ήταν ότι τους ζητούσαν να κάνουν περιτομή. Γι αυτό ο Παύλος χρησιμοποιεί πολύ αυστηρή γλώσσα στους Γαλάτες:
"Ω, ΑΝΟΗΤΟΙ, Γαλάτες, ποιος σας βάσκανε, ώστε να μη πείθεστε στην αλήθεια, εσείς, μπροστά στα μάτια των οποίων ο Ιησούς Χριστός σκιαγραφήθηκε ανάμεσά σας σταυρωμένος;" (Γαλ. 3:1)
"Μονάχα τούτο θέλω να μάθω από σας: Από έργα τού νόμου λάβατε το Πνεύμα ή από ακοή τής πίστης;" (Γαλ. 3:2)
"Τόσο ανόητοι είστε; Αφού αρχίσατε με το Πνεύμα, τώρα τελειώνετε με τη σάρκα;" (Γαλ. 3:3)
"Μάταια πάθατε τόσα; Αν μονάχα μάταια!" (Γαλ. 3:4)
"Εκείνος, λοιπόν, που επιπρόσθετα χορηγεί σε σας το Πνεύμα, και ενεργεί ανάμεσά σας θαύματα, τα κάνει αυτά από έργα τού νόμου ή από ακοή τής πίστης;" (Γαλ. 3:5)
~~ Κάθε διδασκαλία που υποστηρίζει ότι σωζόμαστε κατά Χάρη + έργα, είναι αιρετική! ~~
Εκτός από τον Χριστιανισμό, ΚΑΘΕ άλλη θρησκεία στον κόσμο διδάσκει σωτηρία, ή τελείωση, ή διαφώτιση, ή όπως αλλιώς το λένε, μέσα από τα έργα. Αυτό ακριβώς διαφοροποιεί εμάς τους χριστιανούς από κάθε άλλη θρησκεία στον κόσμο.
~~ Και να υπογραμμίσω ότι ο χριστιανισμός ΔΕΝ είναι θρησκεία. Είναι μία σχέση μεταξύ ανθρώπου και Θεού. Ο Χριστός δεν ήρθε να ιδρύσει άλλη μία θρησκεία, αλλά να αποκαταστήσει την κατεστραμένη με τον Θεό σχέση που είχαμε εξ' αιτίας της αμαρτίας. ~~
Είδαμε ότι πριν ήμασταν παντρεμένοι με τον Νόμο. Ο Νόμος δηλαδή ήταν ο πρώτος μας σύζηγος και ο Χριστός ο δεύτερος. Δείτε τώρα τι κάνουν πολλοί χριστιανοί. Προσπαθούν να ικανοποιήσουν τον δεύτερο σύζηγό τους, τον Χριστό δηλαδή, εξακολουθώντας να διατηρούν σχέση με τον πρώην σύζηγο, δηλαδή τον Νόμο. Κάντε το αυτό στο φυσικό και πείτε μου τι αποτελέσματα έχει...
Τη Χάρη λοιπόν θα πρέπει ΚΑΙ να την διδάσκουμε σωστά, αλλά ΚΑΙ να τη ζούμε προσωπικά.
-------------------------
-- 2. Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΕΙ.
"Λοιπόν, αδελφοί μου, κι εσείς θανατωθήκατε ως προς τον νόμο διαμέσου τού σώματος του Χριστού, για να συζευχθείτε με άλλον, με εκείνον που αναστήθηκε από τους νεκρούς, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΡΠΟΦΟΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΘΕΟ." (Ρωμ. 7:4)
"Εγώ είμαι η άμπελος η αληθινή, και ο Πατέρας μου είναι ο γεωργός." (Ιωάν. 15:1)
Εδώ ο Ιησούς μιλάει για την άμπελο που παράγει καρπό. Υπάρχουν άχρηστα και επιβλαβή ζιζάνια και υπάρχει και η καλή, παραγωγική άμπελος.
Λίγο πιο κάτω μάλιστα τους λέει:
"Εγώ είμαι η άμπελος, εσείς τα κλήματα· εκείνος που μένει ενωμένος μαζί μου, και εγώ μαζί του, αυτός φέρνει πολύ καρπό· επειδή, ΧΩΡΙΣ ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΕ." (Ιωάν. 15:5)
Όσο λοιπόν παραμένουμε παντρεμένοι με τον Χριστό, είμαστε καρποφόροι.
"Μαζί με τον Χριστό έχω συσταυρωθεί· ζω δε όχι πλέον εγώ, αλλά ο Χριστός ζει μέσα σε μένα· σε ό,τι, όμως, τώρα ζω μέσα στη σάρκα, ζω με την πίστη τού Υιού τού Θεού, ο οποίος με αγάπησε, και παρέδωσε τον εαυτό του για χάρη μου." (Γαλ. 2:20)
"Δεν αθετώ τη χάρη τού Θεού· επειδή, αν η δικαίωση γίνεται διαμέσου τού νόμου, άρα ο Χριστός μάταια πέθανε." (Γαλ. 2:21)
Αν μπορούσαμε να δικαιωθούμε από τα έργα μας ή μπορούσαμε να διατηρήσουμε τη σωτηρία μας τηρώντας τον Νόμο, τότε γιατί πέθανε ο Χριστός; Αν ήταν έτσι, τότε μάταια πέθανε ο Χριστός. Αυτό μας λέει εδώ ο Παύλος.
Θα το ξαναπώ, για να μην παρεξηγηθώ: είναι καλό να μην κλέβεις, να μη λες ψέματα και να μη μοιχεύεις, επειδή όλα αυτά θα έχουν επιπτώσεις στη ζωή σου, στο γάμο σου, στην οικογένειά σου και στις σχέσεις σου, αλλά έτσι ΟΥΤΕ σώζεσαι, ΟΥΤΕ κρατάς τη σωτηρία σου.
-- Ξεκίνησες με το Πνεύμα; Έτσι πρέπει και να τελειώσεις. Με το Πνεύμα.
"τώρα, όμως, ΑΠΑΛΛΑΧΘΗΚΑΜΕ από τον νόμο, αφού έχουμε πεθάνει σε σχέση με εκείνο που μας κρατούσε· για να δουλεύουμε σύμφωνα με το νέο ΠΝΕΥΜΑ, και όχι σύμφωνα με το παλιό ΓΡΑΜΜΑ." (Ρωμ. 7:6)
"ο οποίος (Χριστός) και μας έκανε ικανούς να είμαστε διάκονοι της καινής διαθήκης, όχι του ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, αλλά του ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ· επειδή, το γράμμα θανατώνει, ενώ το πνεύμα ζωοποιεί." (Β'Κορ. 3:6)
~~ O Χριστός δεν θέλει να είμαστε σε σχέση μαζί Του σαν στρατιωτάκια, αλλά παντρεμένοι μαζί Του, έναν τέλειο, καλό και συμπονετικό σύζηγο. ~~
-------------------------
-- 3. Η ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΕΙ
Πολλοί πιστεύουν ότι ένα "πρόβλημα" που δημιουργείται όταν αρχίζεις να κηρύττεις την χάρη που κήρυττε και ο Παύλος, τότε ο κόσμος θα αρχίσει να αμαρτάνει. Πιστεύουν δηλαδή ότι αν κάποιος σου πει ότι έχεις συγχωρεθεί κατά Χάρη και ότι ακόμα και οι μελλοντικές σου αμαρτίες έχουν συγχωρεθεί, θα αμαρτάνεις περισσότερο.
Ξέρετε, αν οι μελλοντικές μας αμαρτίες δεν είχαν πληρωθεί, αυτό σημαίνει ότι ο Χριστός θα έπρεπε να ξανασταυρωθεί. Κάποιοι λένε ότι αν δεν τις εξομολογηθείς, δεν θα συγχωρεθείς. Η εξομολόγηση είναι καλό να γίνεται και είναι μάλιστα εντολή:
"Εξομολογείστε ο ένας στον άλλον τα πταίσματά σας, και προσεύχεστε ο ένας για τον άλλον για να γιατρευτείτε. Πολύ ισχύει η δέηση του δικαίου που γίνεται ένθερμα." (Ιακ. 5:16)
Είναι καλό να εξομολογούμαστε ο ένας στον άλλον τα πταίσματά μας για να καθαρίζουμε τη συνείδησή μας από νεκρά έργα.
(Εβρ. 9:14).
Επίσης, δεν χρειάζεται ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που θα αμαρτήσουμε να το εξομολογηθούμε ή να βάλουμε την αμαρτία αυτή "κάτω από το αίμα" για να διατηρήσουμε τη σωτηρία μας.
Αν ίσχυε αυτό θα σας ρωτήσω το εξής:
-- τι γίνεται αν ξεχάσεις μία; Χάνεις τη σωτηρία σου και πας στην κόλαση για μια αμαρτία που ξέχασες να εξομολογηθείς;
-- Αν σου συμβεί ένα δυστύχημα και πεθάνεις πριν προλάβεις να προσευχηθείς και να ζητήσεις συγχώρεση, χάνεις τη σωτηρία σου και πας στην κόλαση;
Και φυσικά όχι! Δείτε τι γράφει ο Ιωάννης στην πρώτη του επιστολή:
"Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από ΚΑΘΕ αδικία." (Α'Ιωάν. 1:9)
~~ Πολλοι περεξηγούν αυτά τα 2 εδάφια. Η εξομολόγηση που διαβάσαμε στην Εβραίους είναι ομολογία προς καθαρισμό συνείδησης από νεκρά έργα, ενώ η ομολογία για την οποία μιλά εδώ ο Ιωάννης αναφέρεται αποκλειστικά στην σωτηρία. Προσέξτε ότι αυτή η ομολογία δεν μας καθαρίζει μόνο από μία, αλλά από ΚΑΘΕ αδικία! Αυτές οι αλήθεις είναι που ελευθερώνουν. Θα αλλάξουν τον τρόπο που βλέπετε τον Θεό, τους άλλους, ακόμα και τον ίδιο σας τον εαυτό. ~~
Για όσους λοιπόν πιστεύουν ότι όταν κηρύττεις τη Χάρη οι άνθρωποι θα αμαρτήσουν, θα σας πω το εξής: Συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Αν κηρύττεις τον Νόμο, ΤΟΤΕ είναι που οι άθρωποι θα αμαρτήσουν. Θα σας το δείξω Βιβλικά αυτό.
Τι είναι αυτό που δίνει δύναμη στην αμαρτία;
"Το δε κεντρί τού θανάτου είναι η αμαρτία· και η δύναμη της αμαρτίας ο νόμος." (A'Κορ. 15:56)
Με άλλα λόγια, αν αρχίσω να σας κηρήττω το Νόμο, αυτό που στην ουσία κάνω είναι οτι δίνω δύναμη στην αμαρτία. Όσο περισσότερο σου λέω "Δεν πρέπει να κάνεις αυτό", τόσο περισσότερο θέλεις να το κάνεις.
Πάρε το παιδί σου και πες του:
"Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το κάνεις."
Ακόμα και αν το παιδί σου ούτε καν είχε σκεφτεί να το κάνει αυτό, από τη στιγμή που θα του βάλεις νόμο, να είσαι σίγουρος ότι θα το σκέφτεται συνέχεια και θα θέλει να το κάνει. Έτσι λειτουργεί η ανθρώπινη αμαρτωλή φύση.
Πιστεύει ότι όπου υπάρχει νόμος, ο Θεός σου κρατάει ή σου κρύβει κάποια πράγματα που δεν θέλει να δοκιμάσεις. Αυτό έρχεται βασικά και σου λέει ο πονηρός και αυτός είναι ο τρόπος που ο διάβολος χρησιμοποιεί το Νόμο εναντίον σου.
Αυτό εξηγεί ο Παύλος πολύ όμορφα στην επιστολή του προς Ρωμαίους:
"Επειδή, η αμαρτία ΔΕ ΘΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕΥΣΕΙ· για τον λόγο ότι, δεν είστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη." (Ρωμ. 6:14)
"Τι, λοιπόν; Θα αμαρτήσουμε, επειδή δεν είμαστε κάτω από νόμο, αλλά κάτω από χάρη; Μη γένοιτο." (Ρωμ. 6:15)
Με άλλα λόγια, αυτό που ο Παύλος λέει εδώ είναι ότι αν είσαι κάτω από τον Νόμο, η αμαρτία θα σε κυριεύσει. Και συνεχίζει λέγοντας ότι ο λόγος που δεν πρέπει να αμαρτάνουμε είναι ότι η αμαρτία έχει συνέπειες, και αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουμε στη ζωή μας:
"Δεν ξέρετε ότι σε όποιον παριστάνετε τον εαυτό σας δούλους για υπακοή, είστε δούλοι εκείνου στον οποίο υπακούτε: Ή της αμαρτίας για θάνατο ή της υπακοής για δικαιοσύνη;" (Ρωμ. 6:16)
Όταν οι Φαρισσαίοι προσπάθησαν να παγιδεύσουν τον Χριστό και τον ρώτησαν ποια είναι η μεγαλύτερη εντολή, Εκείνος τους απάντησε:
"Και ο Ιησούς τού είπε: «Θα αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου από όλη την καρδιά σου, και από όλη την ψυχή σου, και από όλη τη διάνοιά σου»." (Ματθ. 22:37)
"Αυτή είναι πρώτη και μεγάλη εντολή." (Ματθ. 22:38)
"Δεύτερη, όμως, όμοια μ' αυτή είναι: «Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου»." (Ματθ. 22:39)
"Σ' αυτές τις δύο εντολές κρέμονται ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ ο νόμος και οι προφήτες." (Ματθ. 22:40)
~~ Η αγάπη είναι η μεγαλύτερη δύναμη επάνω στη γη και όχι ο Νόμος! ~~
Και επειδή ο όρος αγάπη έχει κατακρεουργηθεί σήμερα, αν θέλετε να δείτε τι πραγματικά σημαίνει αγάπη, διαβάστε Α' Κορινθίους κεφ. 13:
"Η αγάπη μακροθυμεί, αγαθοποιεί· η αγάπη δεν φθονεί· η αγάπη δεν αυθαδιάζει, δεν υπερηφανεύεται," (A'Κορ. 13:4)
"δεν φέρεται με απρέπεια, δεν ζητάει τα δικά της, δεν εξάπτεται, δεν συλλογίζεται το κακό·" (A'Κορ. 13:5)
"δεν χαίρεται στην αδικία, συγχαίρει όμως στην αλήθεια." (A'Κορ. 13:6)
"Όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει." (A'Κορ. 13:7)
Αμήν!