.............................................................................

.............................................................................

Translate

Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

Η ημέρα της Πεντηκοστής και η διακονία του Αγίου Πνεύματος

 Από Αργύρης Σιμώνης 

Η ημέρα της Πεντηκοστής είναι 50 ημέρες μετά την ανάσταση του Ιησού. 
Ήταν η μέρα που ο λαός Ισραήλ γιόρταζε την παραλαβή των 10 εντολών στο όρος Σινά. Και αυτό έγινε 50 ημέρες μετά το Πάσχα, όταν είχαν βάψει τις πόρτες τους με αίμα αμνού, φυλάχτηκαν από τον άγγελο του θανάτου και ελευθερώθηκαν από τα δεσμά της δουλείας (Λευιτικό 23:15).

Τότε γιόρταζαν το ότι ο Θεός τους έδωσε το Νόμο, τώρα γιορτάζουμε το ότι ο Θεός μας έδωσε το Άγιο Πνεύμα. Ας δούμε μια αναλογία:

Τότε ο Θεός έδωσε το Νόμο σε πέτρινες πλάκες και 3000 άνθρωποι πέθαναν. Αυτό έγινε όταν ο Μωυσής ανέβηκε στο όρος Σινά για να πάρει τις εντολές. Επειδή ο λαός είδε ότι αργούσε να επιστρέψει, ανάγκασε τον Ααρών να τους φτιάξει ένα χρυσό μοσχάρι για να το λατρεύσουν. Όταν ο Μωυσής γύρισε και είδε αυτήν την κατάντια, διέταξε μια παραδειγματική τιμωρία για την αμαρτία που έπραξαν: 

"Και έκαναν οι γιοι τού Λευί σύμφωνα με τον λόγο τού Μωυσή· και έπεσαν από τον λαό εκείνη την ημέρα περίπου 3.000 άνδρες." Έξ. 32:28

Όταν όμως ο Κύριος έγραψε το νόμο Του όχι σε πέτρινες πλάκες αλλά επάνω στις καρδιές,  3000 άνθρωποι σώθηκαν:

"Εκείνοι, λοιπόν, αφού με χαρά δέχθηκαν τον λόγο του, βαπτίστηκαν· και προστέθηκαν εκείνη την ημέρα περίπου 3.000 ψυχές." Πράξ. 2:41

Ο Νόμος φέρνει θάνατο, το Πνεύμα φέρνει ζωή. 

Τι συνέβη την Πεντηκοστή;

Την ημέρα αυτή γίνεται η εκπλήρωση της υπόσχεσης του Κυρίου. Δείτε τι μίλησε ο Ιησούς στους μαθητές Του λίγο πριν αναληφθεί:

"αλλά, θα πάρετε δύναμη, όταν έρθει επάνω σας το Άγιο Πνεύμα· και θα είστε μάρτυρες για μένα και στην Ιερουσαλήμ και σε ολόκληρη την Ιουδαία και στη Σαμάρεια, και μέχρι το τελευταίο άκρο τής γης." Πράξ. 1:8

Ας δούμε πώς μας περιγράφει εκείνη την ημέρα ο λόγος του Θεού:

"ΚΑΙ όταν ήρθε η ημέρα τής Πεντηκοστής, όλοι ήσαν με ομοψυχία στον ίδιο τόπο.
Και ξαφνικά έγινε ήχος από τον ουρανό, σαν άνεμος που ερχόταν με βία, και γέμισε ολόκληρο το σπίτι όπου ήσαν καθισμένοι. 
Και φάνηκαν σ' αυτούς γλώσσες σαν φωτιά να διαμοιράζονται, και κάθησε σε κάθε έναν απ' αυτούς ξεχωριστά.
Και έγιναν όλοι πλήρεις από το Άγιο Πνεύμα, και άρχισαν να μιλούν ξένες γλώσσες, όπως το Πνεύμα έδινε σ' αυτούς να μιλούν." Πράξ. 2:1-4

Ο Πέτρος μάλιστα πήρε το λόγο και τους εξήγησε τι συνέβη:

"Επειδή, αυτοί δεν είναι μεθυσμένοι, όπως εσείς νομίζετε· επειδή, είναι η τρίτη ώρα τής ημέρας·
αλλά, τούτο είναι εκείνο που ειπώθηκε από τον προφήτη Ιωήλ:
«Και κατά τις έσχατες ημέρες, λέει ο Θεός, θα ξεχύσω από το πνεύμα μου επάνω σε κάθε σάρκα· και θα προφητεύσουν οι γιοι σας και οι θυγατέρες σας, και οι νέοι σας θα δουν οράσεις, και οι πρεσβύτεροί σας θα δουν όνειρα·" Πράξ. 2:15-17

Εδώ θα ήθελα να εξετάσουμε άλλη μία αναλογία. Δείτε μια Μεσσιανική προφητεία στο βιβλίο του Σοφονία:

"Δεδομένου ότι, τότε θα αποκαταστήσω στους λαούς γλώσσα καθαρή, ώστε όλοι να επικαλούνται το όνομα του Κυρίου, να τον δουλεύουν κάτω από έναν ζυγό." Σοφ. 3:9

Όταν δηλαδή ο Μεσσίας έρθει, ο Κύριος θα ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ στους λαούς γλώσσα καθαρή. Η λέξη αποκατάσταση σημαίνει 
"η ενέργεια με την οποία κάτι που υπέστη ζημιά ή βλάβη επανέρχεται στην προηγούμενη καλή κατάσταση."

Κάποιος θα ρωτήσει "Και πότε έγινε αυτό; Πότε η γλώσσα των ανθρώπων μολύνθηκε και έπρεπε να γίνει αποκατάσταση; 

Πάμε στο κεφάλαιο 11 της Γένεσης. Τι γλώσσα μιλούσαν τότε; 

"ΚΑΙ ολόκληρη η γη ήταν μιας γλώσσας, και μιας φωνής.
Και όταν κίνησαν από την ανατολή, βρήκαν μια πεδιάδα στη γη Σεναάρ· και κατοίκησαν εκεί.
Και ο ένας είπε στον άλλον: Ελάτε, ας κάνουμε πλίθες, και ας τις ψήσουμε σε φωτιά· και η μεν πλίθα τούς χρησίμευσε αντί για πέτρα, η δε άσφαλτος τους χρησίμευσε αντί για πηλό.
Και είπαν: Ελάτε, ας κτίσουμε για μας μια πόλη και έναν πύργο, που η κορυφή του να φτάνει μέχρι τον ουρανό· και ας αποκτήσουμε για μας όνομα, μήπως και διασπαρούμε επάνω στο πρόσωπο της γης.
Και ο Κύριος κατέβηκε για να δει την πόλη και τον πύργο, που οικοδόμησαν οι γιοι των ανθρώπων.
Και ο Κύριος είπε: Να, ένας λαός, και όλοι έχουν μία γλώσσα, και άρχισαν να το πραγματοποιούν· και τώρα δεν θα εμποδιστεί σ' αυτούς κάθε τι που σκοπεύουν να κάνουν·
ελάτε, ας κατέβουμε, και ας συγχύσουμε εκεί τη γλώσσα τους, για να μη καταλαβαίνει ο ένας τη γλώσσα τού άλλου.
Και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης· και σταμάτησαν να κτίζουν την πόλη.
Γι' αυτό, το όνομά της ονομάστηκε Βαβέλ· επειδή, εκεί ο Κύριος σύγχυσε τη γλώσσα ολόκληρης της γης· και από εκεί ο Κύριος τους διασκόρπισε επάνω στο πρόσωπο ολόκληρης της γης." Γέν. 11:1-9

Η μέρα της Πεντηκοστής είναι η ανατροπή του πύργου της Βαβέλ. Δεν μπορείς να είσαι σε ενότητα με κάποιον που δεν καταλαβαίνεις. Με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος ο Κύριος δίνει την ικανότητα της υπέρβασης του εμποδίου αυτού:

"Και στην Ιερουσαλήμ κατοικούσαν Ιουδαίοι, ευλαβείς άνδρες από κάθε έθνος, που υπάρχει κάτω από τον ουρανό. Και καθώς έγινε αυτή η φωνή, το πλήθος συγκεντρώθηκε και συνταράχθηκε· επειδή, τους άκουγαν κάθε ένας ξεχωριστά να μιλούν με τη δική του διάλεκτο.
Και όλοι εκπλήττονταν και θαύμαζαν, λέγοντας αναμεταξύ τους: Δέστε, όλοι αυτοί που μιλούν δεν είναι Γαλιλαίοι;
"Και πώς εμείς τούς ακούμε, κάθε ένας, στη δική μας διάλεκτο στην οποία γεννηθήκαμε;
Πάρθοι και Μήδοι και Ελαμίτες, κι αυτοί που κατοικούν στη Μεσοποταμία, και στην Ιουδαία και στην Καππαδοκία, στον Πόντο και στην Ασία,
και στη Φρυγία και στην Παμφυλία, στην Αίγυπτο και στα μέρη τής Λιβύης, που είναι προς την Κυρήνη, και οι Ρωμαίοι που παρεπιδημούν εδώ, και Ιουδαίοι και προσήλυτοι,
Κρητικοί και Άραβες, τους ακούμε να μιλούν στις γλώσσες μας τα μεγαλεία τού Θεού.
Θαύμαζαν δε όλοι και απορούσαν, λέγοντας ο ένας προς τον άλλον: Τι σημαίνει αυτό;" Πράξ. 2:5-12

3. Μπορώ να το εμπειριστώ αυτό;

Ας πάρουμε πρώτα το Πάσχα. Το Πάσχα εκπληρώθηκε τη μέρα της Σταύρωσης και μπορούμε να το εμπειριστούμε όταν δεχόμαστε τον Ιησού στη ζωή μας: 

"Εσείς, όμως, δεν είστε τής σάρκας, αλλά του Πνεύματος, αν το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας. Αλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Χριστού, αυτός δεν είναι δικός του.
Αν, όμως, ο Χριστός είναι μέσα σας, το μεν σώμα είναι νεκρό για την αμαρτία· το δε πνεύμα ζωή για τη δικαιοσύνη.
Και αν το Πνεύμα εκείνου, που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, κατοικεί μέσα σας, αυτός που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, θα ζωοποιήσει και τα θνητά σας σώματα, διαμέσου τού Πνεύματός του, που κατοικεί μέσα σας." Ρωμ. 8:9-11

Ο Παύλος συνεχίζει λίγο παρακάτω και λέει:

"Δεδομένου ότι, δεν λάβατε πνεύμα δουλείας, ώστε πάλι να φοβάστε, αλλά λάβατε πνεύμα υιοθεσίας, με το οποίο κράζουμε: Αββά, Πατέρα.
Το ίδιο το Πνεύμα δίνει μαρτυρία, μαζί με το πνεύμα μας, ότι είμαστε παιδιά τού Θεού." Ρωμ. 8:15-16

Αυτό γίνεται τη στιγμή της πνευματικής μας αναγέννησης. Αυτό εξήγησε και ο Ιησούς στον Νικόδημο, όταν μια νύχτα ήρθε για να Τον βρει:

"Αποκρίθηκε ο Ιησούς και του είπε: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από επάνω, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία τού Θεού.
Ο Νικόδημος λέει σ' αυτόν: Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί ενώ είναι γέροντας; Μήπως μπορεί να μπει μια δεύτερη φορά στην κοιλιά τής μητέρας του και να γεννηθεί;
Αποκρίθηκε ο Ιησούς: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από νερό και Πνεύμα, δεν μπορεί να μπει μέσα στη βασιλεία τού Θεού.
Εκείνο που έχει γεννηθεί από τη σάρκα είναι σάρκα· και εκείνο που έχει γεννηθεί από το Πνεύμα, είναι πνεύμα." Ιωάν. 3:3-6

Αυτό ακριβώς εννοούσε και ο απόστολος Παύλος όταν είπε:

"Γι' αυτό, αν κάποιος είναι εν Χριστώ, είναι καινούργιο κτίσμα· τα αρχαία πέρασαν, δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια." B'Κορ. 5:17

Με τον ίδιο τρόπο εμπειριζόμαστε και την Πεντηκοστή, όταν βαπτιζόμαστε στο Πνεύμα. 

Ο Πέτρος το εξηγεί παρακάτω:

"Και ο Πέτρος είπε σ' αυτούς: Να μετανοήσετε, και κάθε ένας από σας να βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού Χριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά τού Αγίου Πνεύματος·
επειδή, η υπόσχεση είναι προς εσάς και προς τα παιδιά σας, και προς όλους εκείνους που είναι μακριά, όσους θα προσκαλέσει ο Κύριος ο Θεός μας." Πράξ. 2:38-39

Ας δούμε και κάποια άλλα χωρία και δώστε προσοχή στην επιλογή των λέξεων που χρησιμοποιείται:

"Και οι απόστολοι, που ήσαν στα Ιεροσόλυμα, όταν άκουσαν ότι η Σαμάρεια δέχθηκε τον λόγο τού Θεού, έστειλαν σ' αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη·
οι οποίοι, αφού κατέβηκαν, προσευχήθηκαν γι' αυτούς, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο.
Επειδή, δεν είχε ακόμα ΕΠΙΠΕΣΕΙ σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
Τότε, έβαζαν επάνω τους τα χέρια, και έπαιρναν Πνεύμα Άγιο." Πράξ. 8:14-17

"ΚΑΙ ενώ ο Απολλώς ήταν στην Κόρινθο, ο Παύλος, αφού πέρασε στα ανωτερικά μέρη, ήρθε στην Έφεσο· και βρίσκοντας μερικούς μαθητές,
είπε σ' αυτούς: Λάβατε Πνεύμα Άγιο όταν πιστέψατε; Και εκείνοι είπαν σ' αυτόν: Μα, ούτε αν υπάρχει Πνεύμα Άγιο ακούσαμε.
Και τους είπε: Σε τι ΒΑΠΤΙΣΤΉΚΑΤΕ, λοιπόν; Και εκείνοι είπαν: Στο βάπτισμα του Ιωάννη.
Και ο Παύλος είπε: Ο Ιωάννης μεν βάπτισε βάπτισμα μετάνοιας, λέγοντας στον λαό να πιστέψουν σ' εκείνον που θα ερχόταν ύστερα απ' αυτόν, δηλαδή, στον Ιησού Χριστό.
Και όταν το άκουσαν, ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΑΝ στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
Και αφού ο Παύλος έβαλε επάνω τους τα χέρια, ήρθε το Πνεύμα το Άγιο επάνω σ' αυτούς, και μιλούσαν γλώσσες και προφήτευαν." Πράξ. 19:1-6

Αυτό το τελευταίο είναι το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα. Η πνευματική αναγέννηση με το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα είναι δύο διαφορετικές εμπειρίες, που δεν είναι απαραίτητο να απέχουν πολύ η μία από την άλλη όπως μόλις είδαμε. 

Θυμηθείτε τι έκανε ο Ιησούς όταν, αφού αναστήθηκε, συνάντησε τους μαθητές Του:

"Και μόλις το είπε αυτό, φύσηξε προς αυτούς, και τους λέει: Λάβετε Πνεύμα Άγιο." Ιωάν. 20:22

Εδώ είναι το σημείο όπου οι μαθητές αναγεννήθηκαν. Το Πνεύμα ήρθε και κατοίκησε μέσα τους. Τη μέρα της Πεντηκοστής, οι ίδιοι μαθητές μαζί με άλλους (120 στο σύνολο) όταν βρίσκονταν επάνω στο ανώγειο, βαπτίστηκαν στο Άγιο Πνεύμα και άρχισαν να μιλούν γλώσσες και να προφητεύουν. Εκεί είναι που πήραν δύναμη. Καταλαβαίνετε τη διαφορά;

Ο λόγος που κάποιοι άνθρωποι έρχονται στον Κύριο και αργούν να εμπειριστούν το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, πιστεύω ότι βασικά οφείλεται σε άγνοια. Κάποιοι δεν έχουν ιδέα για το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, και κάποιοι θεωρούν ότι αυτό είναι κάτι που ίσχυε μόνο για την εποχή της πρώτης εκκλησίας. Και όμως, ο Πέτρος το διαψεύδει αυτό:

"Και ο Πέτρος είπε σ' αυτούς: Να μετανοήσετε, και κάθε ένας από σας να βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού Χριστού, σε άφεση αμαρτιών· και θα λάβετε τη δωρεά (ΒΑΠΤΙΣΜΑ) τού Αγίου Πνεύματος·
επειδή, η υπόσχεση είναι προς εσάς και προς τα παιδιά σας, και προς όλους εκείνους που είναι μακριά, όσους θα προσκαλέσει ο Κύριος ο Θεός μας." Πράξ. 2:38-39

Θα πω και λίγα λόγια για τη διακονία του Αγίου Πνεύματος.

Το Άγιο Πνεύμα, όπως έχουμε ξαναπεί, δεν είναι απλά η ενεργός δύναμη του Θεού. Είναι το πρόσωπο της Θεότητας, ο Παράκλητος, που μας έδωσε τον λόγο του Θεού:

"Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη για διδασκαλία, για έλεγχο, για επανόρθωση, για διαπαιδαγώγηση, που γίνεται με δικαιοσύνη·" B'Τιμ. 3:16

"Επειδή, δεν ήρθε ποτέ προφητεία από θέλημα ανθρώπου, αλλά, οδηγούμενοι από το Άγιο Πνεύμα, μίλησαν οι άγιοι άνθρωποι του Θεού." B'Πέτ. 1:21

Είναι ο Παράκλητος που στάλθηκε προς βοήθειά μας:

"Και εγώ θα παρακαλέσω τον Πατέρα, και θα σας δώσει έναν άλλον Παράκλητο, για να μένει μαζί σας στον αιώνα,
το Πνεύμα τής αλήθειας, το οποίο ο κόσμος δεν μπορεί να λάβει, επειδή δεν το βλέπει ούτε το γνωρίζει· εσείς, όμως, το γνωρίζετε, επειδή μένει μαζί σας, και μέσα σας θα είναι." Ιωάν. 14:16-17 

O Ιησούς είχε ήδη προειδοποιήσει τους μαθητές Του ότι θα έφευγε και θα πήγαινε στον Πατέρα, και εκεί που πήγαινε δεν θα μπορούσαν να Τον ακολουθήσουν. Εκεί κατάλαβαν ότι τους μιλούσε για τον θάνατό Του, και επειδή είχαν την εντύπωση ότι όταν θα ερχόταν ο Μεσσίας θα εγκαθιστούσε μια φυσική βασιλεία επάνω στη γη, είχαν μπερδευτεί:

"Αλλά, επειδή σας είπα αυτά, η λύπη γέμισε την καρδιά σας." Ιωάν. 16:6

Οι μαθητές πραγματικά αγαπούσαν τον Ιησού, επειδή ποτέ κανείς δεν είχε μιλήσει σαν Αυτόν, ούτε έκανε όλα όσα είχε κάνει Αυτός. Στη συνέχεια όμως τους λέει κάτι φοβερό:

"Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια· σας συμφέρει να αναχωρήσω εγώ· επειδή, αν δεν αναχωρήσω, ο Παράκλητος δεν θάρθει σε σας· αλλά, αφού αναχωρήσω, θα τον στείλω σε σας." Ιωάν. 16:7

Σκεφτείτε τί τους λέει εδώ ο Κύριος: 
"Είναι προτιμότερο να μην έχετε Εμένα στο φυσικό μου σώμα μαζί σας, αλλά να έχετε μαζί σας τον Παράκλητο."

Πιστεύω ότι αυτό ήταν από τις πιο δυσκολοχώνευτες δηλώσεις όχι μόνο για τους μαθητές Του, αλλά και για πολλούς πιστούς σήμερα. Γι αυτό ακριβώς και ο Ιησούς ξεκίνησε τη δήλωση αυτή: 
"Εγώ, όμως, σας λέω την αλήθεια..."

Είναι δηλαδή πολύ καλύτερο για εμάς να έχουμε τον Παράκλητο, το Άγιο Πνεύμα να μας διακονεί, από το να έχουμε τον ίδιο τον Ιησού σωματικά μαζί μας. Και θα το εξηγήσω. 

Ο Ιησούς στο φυσικό, μπορούσε να βρίσκεται μόνο σε ένα μέρος και αυτό Τον περιόριζε. Έπρεπε επίσης να φάει, να κοιμηθεί και να ξεκουραστεί. Το Άγιο Πνεύμα είναι συνεχώς μαζί μας 24/7. Δεν είναι απλά δίπλα μας, αλλά ζει μέσα μας:

"Δεν ξέρετε ότι είστε ναός τού Θεού, και το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας;" A'Κορ. 3:16 

O Παράκλητος μας εμπνέει και μας ενθαρρύνει: 

"Και όταν έρθει Εκείνος, θα ελέγξει τον κόσμο για αμαρτία, και για δικαιοσύνη, και για κρίση·
για αμαρτία μεν, επειδή δεν πιστεύουν σε Μένα·" Ιωάν. 16:8-9

Αυτό που μόλις διαβάσαμε καταρρίπτει την παραδοσιακή αντίληψη ότι το Άγιο Πνεύμα έρχεται να σου "τραβήξει" το αυτί και να σε κάνει να νοιώθεις τύψεις και ενοχές για κάθε αμαρτία που κάνεις. Η διακονία του Πνεύματος δεν είναι διακονία κατάκρισης. Αυτή βασικά είναι η δουλειά του διαβόλου, 
"... ο κατήγορος των αδελφών μας, που τους κατηγορεί μπροστά στον Θεό μας ημέρα και νύχτα." Αποκ. 12:10

Μία είναι η αμαρτία που θα στείλει κάποιον στην κόλαση, και για αυτήν την αμαρτία είναι που ο Παράκλητος έρχεται να σε ελέγξει:
Το αν δηλαδή πίστεψες στον Ιησού, Αυτόν που πήρε επάνω Του κάθε αμαρτία που έκανες και που θα κάνεις. Αν το εξετάσουμε σε βάθος, η πραγματική ρίζα κάθε αμαρτίας που κάνουμε έχει να κάνει με το που βρισκόμαστε στη σχέση μας με τον Κύριο. Aυτός ακριβώς είναι και ο έλεγχος που αναφέρεται εδώ και δεν έχει καθόλου αρνητική έννοια. Όταν αμαρτήσουμε, ο Παράκλητος έρχεται και μας λέει: 

"Δεν σου αρκεί αυτό που Εγώ σου προσφέρω; 
Γιατί δεν συγχωρείς τον αδελφό σου, από τη στιγμή που σε έχω συγχωρήσει για τόσα πολλά; 
Γιατί πίνεις ή παίρνεις ναρκωτικά για να καλύψεις τον πόνο σου; Η αγάπη μου δεν σου είναι αρκετή για να σε θεραπεύσει και να σε παρηγορήσει; 
Γιατί επιθυμείς τα του πλησίον σου; Δε σου αρκούν οι ευλογίες που έχω μιλήσει στη ζωή σου;"

Βλέπουμε δηλαδή ότι η διακονία του Παράκλητου είναι θεραπευτική. Ναι, έρχεται για να μας καταδείξει μια αμαρτία, όχι όμως με απόρριψη και κατάκριση, αλλά με αγάπη: 

"Ή καταφρονείς τον πλούτο τής αγαθότητάς Του και της υπομονής και της μακροθυμίας, αγνοώντας ότι η αγαθότητα του Θεού σε φέρνει σε μετάνοια;" Ρωμ. 2:4

Αν νοιώθεις τύψεις και ενοχές για μια αμαρτία που έκανες, να ξέρεις ότι δεν είναι ο Θεός που σε κατακρίνει. Η κατάκριση αυτή έρχεται ή από τον διάβολο, ή από την δική σου συνείδηση. Για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει ξεχωριστό μήνυμα που μπορείτε να βρείτε εδώ: "Συνείδηση και ενοχές".

Το Άγιο Πνεύμα είναι ο παρηγορητής μας και όχι ο κατήγορός μας. Φέρνει τη μαρτυρία μέσα στην καρδιά μας:
"Γιατί προσπαθείς να καλύψεις το κενό στη ζωή σου με πράγματα του κόσμου (λαγνεία, σεξουαλική ακολασία, τζόγο, αλκοόλ, ναρκωτικά κτλ.) και όχι με το Θεό; Σε αγαπάω τόσο πολύ και θέλω να σε θεραπεύσω. Γιατί δεν Με εμπιστεύεσαι και δεν Με αφήνεις να γεμίσω Εγώ αυτό το κενό στη ζωή σου;"

Ας πάμε στο παρακάτω εδάφιο:

"για δικαιοσύνη δε, επειδή πηγαίνω στον Πατέρα μου, και δεν με βλέπετε πλέον·" Ιωάν. 16:10

Αφού λοιπόν ο Παράκλητος σε ελέγξει για την αμαρτία με τον τρόπο που εξήγησα, θα σου υπενθυμίσει ότι

"Ο Θεός, όμως, δείχνει τη δική του αγάπη σε μας, επειδή, ενώ εμείς ήμασταν ακόμα αμαρτωλοί, ο Χριστός πέθανε για χάρη μας·" Ρωμ. 5:8

"Αν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία." A'Ιωάν. 1:9

Το Πνεύμα επίσης μας υπενθυμίζει ότι ο Κύριος έχει κάνει την ανατροπή, γιατί όλη η κατάκριση που ο διάβολος προσπαθεί να φέρει σε εμάς, ο Κύριος την έχει ήδη ρίξει επάνω του:  

"για κρίση μάλιστα, επειδή ο άρχοντας τούτου τού κόσμου έχει κριθεί." Ιωάν. 16:11

Εμείς είμαστε αυτοί που πραγματικά έχουμε νίκη, επειδή ο Κύριος επάνω στο σταυρό θριάμβευσε ενάντια στην αμαρτία. 
Βλέπετε πόσο σημαντική είναι η διακονία του Αγίου Πνεύματος; Λίγο παρακάτω στον Ιωάννη διαβάζουμε:

"αλλά, όταν έρθει ΕΚΕΙΝΟΣ, το Πνεύμα τής αλήθειας, θα σας οδηγήσει σε όλη την αλήθεια· επειδή, δεν θα μιλήσει από τον εαυτό Του, αλλά θα μιλήσει όσα πρόκειται να ακούσει, και θα σας αναγγείλει τα μέλλοντα." Ιωάν. 16:13

Είναι ο καθοδηγητής μας, και όσον αφορά τα μέλλοντα σκεφτείτε το αυτό όχι μόνο σαν αποκάλυψη μελλοντικών παγκοσμίων γεγονότων, αλλά και σαν διάκριση σε βάθος χρόνου των επιπτώσεων που μπορεί να έχουν οι λάθος ενέργειες και αποφάσεις που παίρνουμε. Γνωρίζοντας κάτι τέτοιο, σε πόσο βαθμό θα μπορούσε να αλλάξει η ζωή σου;

Κλείνοντας το μήνυμα αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω και το εξής: Η χριστιανική ζωή δεν είναι απλά δύσκολη. Είναι αδύνατη! Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να αγαπούμε τους εχθρούς μας και να συγχωρούμε αυτούς που μας βλάπτουν, παρά μόνο με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος. Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να γυρίσουμε και το άλλο το μάγουλο όταν μας χτυπήσουν, παρά μόνο με τη δύναμη του Θεού. Αν ο ίδιος ο Ιησούς χρειαζόταν τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος για να ξεκινήσει τη διακονία Του, πόσο περισσότερο το χρειαζόμαστε εμείς! 

Αμήν;

Δείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο YouTube: