.............................................................................

.............................................................................

Translate

Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2023

Η γενεαλογία του Ιησού - Μύθοι και αλήθειες.

 Από Αργύρης Σιμώνης

Στο μήνυμα αυτό θα εξετάσουμε την γενεαλογία του Ιησού όπως μας την παρουσιάζουν ο Ματθαίος και ο Λουκάς στα ευαγγέλιά τους. 

Οι γενεαλογίες είναι ίδιες από τον Αβραάμ μέχρι τον Δαυίδ, αλλά από τον Δαυίδ μέχρι τον Ιησού είναι τελείως διαφορετικές, και αυτό το επιχείρημα χρησιμοποίησαν κάποιοι για να αμφισβητήσουν την αξιοπιστία των Γραφών.

Παρά τις διαφορές αυτές, και οι δύο αυτές γενεαλογίες έγιναν αποδεκτές από την Εκκλησία, και θα  εξηγήσω γιατί.

Ο Ματθαίος καταγράφει τη γενεαλογία από τον Αβραάμ μέχρι τον Ιησού (Ματθ. 1:1-16), ενώ ο Λουκάς από τον Ιησού μέχρι τον Αδάμ (Λουκ. 3:23-38)

Ο Ματθαίος ακολουθεί την συγγένεια του Δαβίδ μέσω του Σολομώντα (Ματθαίος 1:6),

"και ο Ιεσσαί γέννησε τον Δαβίδ, τον βασιλιά. Και ο βασιλιάς Δαβίδ γέννησε τον Σολομώντα από τη γυναίκα τού Ουρία·" Ματθ. 1:6

ενώ ο Λουκάς ακολουθεί την συγγένεια μέσω του Ναθάν, ενός άλλου γιου του Δαυίδ:

"του Μελεά, του Μαϊνάν, του Ματταθά, του ΝΑΘΆΝ, του Δαβίδ," Λουκ. 3:31

Για τον Ναθάν σαν γιος του Δαυίδ, υπάρχει αναφορά στο Β' Σαμουήλ:

"Και ο Δαβίδ πήρε ακόμα παλλακές και γυναίκες από την Ιερουσαλήμ, αφού ήρθε στη Χεβρών· και γεννήθηκαν ακόμα στον Δαβίδ γιοι και θυγατέρες." Β'Σαμ. 5:13
"Και τούτα είναι τα ονόματα αυτών που γεννήθηκαν στην Ιερουσαλήμ: Ο Σαμμουά, και ο Σωβάβ, και ο ΝΑΘΑΝ, και ο Σολομών," Β' Σαμ. 5:14 

Εδώ είναι που παρακάμπτεται η κατάρα για το σπέρμα του Χονία που αναφέρεται στα εδάφια Ιερεμίας 22:24-30

"Ζω εγώ, λέει ο Κύριος, και αν ο Χονίας, ο γιος τού Ιωακείμ, ο βασιλιάς τού Ιούδα, θα γινόταν σφραγίδα στο δεξί μου χέρι, και από εκεί θα σε αποσπούσα·" Ιερ. 22:24
"και θα σε παραδώσω στο χέρι εκείνων που ζητούν την ψυχή σου, και στο χέρι εκείνων που φοβάσαι το πρόσωπό τους, ναι, στο χέρι τού Ναβουχοδονόσορα, του βασιλιά τής Βαβυλώνας, και στο χέρι των Χαλδαίων." Ιερ. 22:25
"Και θα απορρίψω εσένα, και τη μητέρα σου, που σε γέννησε, σε ξένη γη, όπου δεν γεννηθήκατε· και εκεί θα πεθάνετε." Ιερ. 22:26
"Στη γη, όμως, στην οποία επιθυμεί η ψυχή τους να επιστρέψουν, εκεί δεν θα επιστρέψουν." Ιερ. 22:27
"Ο άνθρωπος αυτός, ο Χονίας, έγινε είδωλο καταφρονημένο και συντριμμένο; Σκεύος, στο οποίο δεν υπάρχει χάρη; Γιατί αποβλήθηκαν, αυτός και το σπέρμα του, και ρίχτηκαν στον τόπο, που δεν γνωρίζουν;" Ιερ. 22:28
"Ω γη, γη, γη, άκου τον λόγο τού Κυρίου." Ιερ. 22:29
"Έτσι λέει ο Κύριος: Γράψτε αυτόν τον άνθρωπο άτεκνον, άνθρωπον, που δεν θα ευοδωθεί στις ημέρες του· επειδή, δεν θα ευοδωθεί από το σπέρμα του άνθρωπος που να κάθεται επάνω στον θρόνο τού Δαβίδ, και να εξουσιάζει πλέον επάνω στον Ιούδα." Ιερ. 22:30

---------

-- Ο λόγος λοιπόν που υπάρχουν διαφορές στις δύο γενεαλογίες είναι ότι ο Ματθαίος καταγράφει τη συγγένεια από τη μεριά του Ιωσήφ, ενώ ο Λουκάς καταγράφει την συγγένεια από τη μεριά της Μαρίας. --

Στην καταγραφή του Λουκά φαίνεται ότι ο Ιωσήφ ήταν ο γιος του Ηλί, και ότι ο Λουκάς ακολουθεί επίσης την συγγένεια από τη μεριά του Ιωσήφ, αλλά  δεν είναι έτσι.

-- Υπάρχει Βιβλική αναφορά ότι ο πρώτος γιος ενός άνδρα υπολογίζεται στη γενεαλογία της μητέρας εάν ο πατέρας της δεν είχε γιους --

"Και (οι θυγατέρες τού Σαλπαάδ) στάθηκαν μπροστά στον Μωυσή, και μπροστά στον Ελεάζαρ, τον ιερέα, και μπροστά στους άρχοντες και σε ολόκληρη τη συναγωγή, στη θύρα τής σκηνής τού μαρτυρίου, λέγοντας:" Αρ. 27:2
"Ο πατέρας μας πέθανε μέσα στην έρημο· κι αυτός δεν ήταν στη συνοδεία εκείνων που συναθροίστηκαν ενάντια στον Κύριο στη συνοδεία τού Κορέ, αλλά πέθανε για δική του αμαρτία και ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΓΙΟΥΣ·" Αρ. 27:3
"και γιατί να εξαλειφθεί το όνομα του πατέρα μας μέσα από τη συγγένειά του, επειδή ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΟ; Δώστε σε μας κληρονομιά ανάμεσα στα αδέλφια τού πατέρα μας." Αρ. 27:4

"Και θα μιλήσεις στους γιους Ισραήλ, λέγοντας: Αν κάποιος άνθρωπος πεθάνει, και δεν έχει γιο, την κληρονομιά του θα τη διαβιβάσετε τότε στη θυγατέρα του." Αρ. 27:8

Αυτό εξηγεί την αντικατάσταση της συγγένειας του Ιωσήφ από τη συγγένεια της Μαρίας στην αναφορά του Λουκά. ο Ματθαίος μας γράφει: 

"και ο Ελιούδ γέννησε τον Ελεάζαρ· και ο Ελεάζαρ γέννησε τον Ματθάν· και ο Ματθάν γέννησε τον Ιακώβ·" Ματθ. 1:15
"και ο ΙΑΚΩΒ γέννησε τον Ιωσήφ, τον άνδρα τής Μαρίας, από την οποία γεννήθηκε ο Ιησούς, που λέγεται Χριστός." Ματθ. 1:16

Δείτε όμως τι γράφει ο Λουκάς:

"Κι αυτός ο Ιησούς άρχιζε να είναι περίπου 30 χρόνων, ο οποίος ήταν -καθώς νομιζόταν- γιος τού Ιωσήφ, ΤΟΥ ΗΛΙ," Λουκ. 3:23
"του Ματθάτ, του Λευί, του Μελχί, του Ιαννά, του Ιωσήφ," Λουκ. 3:24

--- Αυτό σημαίνει ότι ο ΙΑΚΩΒ ήταν ο πατέρας του Ιωσήφ, του άνδρα τής Μαρίας, και ο ΗΛΙ ήταν ο πατέρας της Μαρίας, ο οποίος πέθανε χωρίς να αφήσει γιο, οπότε ο Ιησούς σαν πρωτότοκος του Ιωσήφ σύμφωνα με το Αρ. 27:8, καταγράφεται στη γενεαλογία της μητέρας Του, της Μαρίας. ---

Ο Λουκάς, εκτός από γιατρός και συγγραφέας, θεωρείται από σύγχρονους μελετητές και ιστορικός. Και η καταγραφή μάλιστα της γενεαλογίας του Ιησού που κάνει από τη μεριά της συγγένειας της Μαρίας, είναι περισσότερο κατάλληλη, αφού ο Ιησούς ήταν ο σπόρος της γυναίκας, όχι ο σπόρος του άνδρα:

"και θα στήσω έχθρα ανάμεσα σε σένα και στη γυναίκα, κι ανάμεσα στο σπέρμα σου και στο ΣΠΕΡΜΑ ΤΗΣ· αυτό θα σου συντρίψει το κεφάλι, κι εσύ θα του λογχίσεις τη φτέρνα του." Γέν. 3:15

--------------

Το ξεκαθάρισμα αυτό που κάναμε με το θέμα της συγγένειας είναι σημαντικό, επειδή πρώτον αποδεικνύει την αξιοπιστία των Γραφών, και δεύτερον καταρρίπτει κάποιους μύθους, όσον αφορά την συγγένεια και τη ζωή της Μαριάμ. 

Εξήγησα ότι σύμφωνα με τον Λουκά, ο πατέρας της Μαριάμ ήταν ο Ηλί (Λουκ. 3:23). Το ότι παραδοσιακά ο Ιωακείμ και η Άννα είναι οι γονείς της, είναι πληροφορίες που βρίσκονται στο Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου του 2ου αιώνα και στο «Ευαγγέλιο της Γέννησης της Μαρίας» του 3ου αιώνα, τα οποίο ειδικά στη Δύση, αναφερόταν ρητά ως απόκρυφα (μη κανονικά) ευαγγέλια και ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ.

Σύμφωνα με αυτές τις ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ, η Άννα γεννήθηκε στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Παντρεύτηκε τον Ιωακείμ και, παρόλο που απολάμβαναν μια πλούσια και ευσεβή ζωή στη Ναζαρέτ, ήταν άτεκνοι. 
Ο Ιωακείμ, που τον καταδίκασαν στο Ναό για τη στειρότητά του, αποσύρθηκε στην ύπαιθρο για να προσευχηθεί, ενώ η Άννα, λυπημένη για την εξαφάνισή του και για την στειρότητά της, έκανε τάμα στον Θεό ότι, αν της έδινε ένα παιδί, θα το αφιέρωνε στην υπηρεσία του Κυρίου. 

Σύμφωνα με τους μύθους λοιπόν, και οι δύο έλαβαν το όραμα ενός αγγέλου, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η Άννα, με θαυμαστό τρόπο θα συλλάβει και θα γεννήσει ένα παιδί. 
Το ζευγάρι χάρηκε για τη γέννηση της κόρης του, την οποία η Άννα ονόμασε Μαριάμ. Με άλλα λόγια, ο μύθος αυτός υπονοεί ότι η Μαριάμ δεν συνελήφθη από σπέρμα άντρα. 

-- Αυτό είναι ένα θαύμα που συνέβη ΜΟΝΟΝ με τον Ιησού, και ούτε πρόκειται να ξανασυμβεί! --

Ο μύθος συνεχίζει: Όταν το παιδί έγινε τριών ετών, ο Ιωακείμ και η Άννα, εκπληρώνοντας το τάμα της Άννας, έφεραν τη Μαριάμ στο ναό της Ιερουσαλήμ, όπου την άφησαν να μεγαλώσει.
Η αφήγηση της ζωής του Ιωακείμ και της Άννας παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με την ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης της στείρας Άννας και τη σύλληψή του Σαμουήλ (Α' Σαμουήλ 1), όπου και αφιέρωσε το παιδί της στην υπηρεσία του Θεού.

Σύμφωνα με ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ, ο Ιωακείμ πέθανε λίγο μετά τη γέννηση της Μαρίας, και η Άννα, με την ενθάρρυνση του Αγίου Πνεύματος, ξαναπαντρεύτηκε. 
Ορισμένες παραδόσεις υποστηρίζουν ότι η Άννα στον ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ επόμενο γάμο της έγινε η γιαγιά των Αποστόλων Ιωάννη και Ιακώβου (γιοι του Ζεβεδαίου), Σίμωνα, Ιούδα και Ιάκωβος του Μικρότερου (γιος του Αλφαίου) και επίσης του Ιακώβου, «αδελφού του Κυρίου .» 

Η λατρεία της Άννας ήταν ένθερμη στην ανατολική εκκλησία ήδη από τον 4ο αιώνα, και πολλές εκκλησίες, (η πρώτη χρονολογείται από τον 6ο αιώνα), χτίστηκαν προς τιμήν της. 
Στις αρχές του 8ου αιώνα ο Πάπας Κωνσταντίνος εισήγαγε πιθανώς την αφοσίωσή της στη Ρώμη, ενώ η λατρεία του Ιωακείμ εισήχθη στη Δύση τον 15ο αιώνα. 

Το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου, που όπως είπαμε έμεινε ΕΞΩ από τον κανόνα της Αγίας Γραφής, έγινε το θεμέλιο για την καθιέρωση των λειτουργικών εορτών της Γεννήσεως της Θεοτόκου (8 Σεπτεμβρίου) και της Αμόλυντης Σύλληψης της Υπεραγίας Θεοτόκου (8 Δεκεμβρίου). 

Η αφιέρωση της Μαρίας στο Ναό έγινε τόσο σημαντική στην εκκλησιαστική διδασκαλία που μέχρι το 1585 ο Πάπας Σίξτος Ε' συμπεριέλαβε στο δυτικό εκκλησιαστικό ημερολόγιο τη λειτουργική εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου (21 Νοεμβρίου), πράγματα εντελώς αντίθετα με τις διδασκαλίες της Βίβλου. 
Αυτή η θέση της Δυτικής Εκκλησίας βασιζόταν στο έργο 
Decretum Gelasianum, το οποίο χαρακτήριζε έναν μακρύ κατάλογο γραφών ως κείμενα που θεωρήθηκαν ότι 
-- «συντάχθηκαν ή αναγνωρίστηκαν από αιρετικούς ή σχισματικούς». --

Το Decretum Gelasianum σχολίασε ότι τα βιβλία σε αυτόν τον κατάλογο απόκρυφων συγγραφών «η Καθολική και Αποστολική Ρωμαϊκή Εκκλησία σε καμία περίπτωση ΔΕΝ αποδέχεται.

------------

Συνοπτικά, 
όλες οι πληροφορίες σχετικά με τον Ιωακείμ και την Άννα που παρουσιάζονται σαν γονείς της Μαρίας και όλες οι παραδόσεις που εισήγαγε η Εκκλησία γύρω από τη ζωή τους, βασίζονται στο ψευδο-Ευαγγέλιο της Βρεφικής ηλικίας του Ψευδο-Θωμά και το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου, αντίστοιχα, τα οποία παρ' όλο που κρίθηκαν απόκρυφα και μη κανονικά στη Δύση, έτυχαν εξαιρετικής αποδοχής στη χριστιανική Ανατολή. 





Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2023

Αποκαλύψεις και διδάγματα από τα Χριστούγεννα.

  Από Αργύρης Σιμώνης


Στο μήνυμα αυτό θα δούμε αποκαλύψεις και διδάγματα που παίρνουμε από την ιστορία των Χριστουγέννων.

Οι προφητείες που συνολικά εκπληρώθηκαν στο πρόσωπο του Ιησού είναι πάνω από 300. Αρκετές από αυτές εκπληρώθηκαν κατά τη γέννησή Του.
Οι πιθανότητες για να εκπληρωθούν 8 μόλις προφητείες σε ένα συγκεκριμένο άτομο, είναι 1 στις 10 με 17 μηδενικά από πίσω! 
Για να εκπληρωθούν 48 από αυτές είναι 1 στις 10 με 157 μηδενικά από πίσω!!!!
Για τις 300 προφητείες, το νούμερο φυσικά γίνεται ακόμα πιο αστρονομικό! 

ΔΕΝ υπάρχουν πουθενά προφητείες που να προλέγουν λεπτομέρειες σχετικά με τη γέννηση άλλων θρησκευτικών ηγετών ή οποιουδήποτε άλλου ιδρυτή των θρησκειών του κόσμου.  Ωστόσο, η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτη με προφητείες που περιγράφουν λεπτομέρειες και για τη γέννηση και για τη ζωή του Υιού του Θεού και Σωτήρα όλου του κόσμου.

Είδαμε πώς:

- ο Θεός έγινε άνθρωπος:

"Και ο Λόγος έγινε σάρκα, και κατοίκησε ανάμεσά μας, (και είδαμε τη δόξα του, δόξαν ως μονογενή από τον Πατέρα), γεμάτος χάρη και αλήθεια." Ιωάν. 1:14

- ο Ιησούς ήρθε σαν άνθρωπος και κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα:

"Επειδή, το αδύνατο στον νόμο, καθότι ήταν ανίσχυρος εξαιτίας τής σάρκας, ο Θεός, στέλνοντας τον δικό του Υιό με ομοίωμα σάρκας αμαρτίας, και σε σχέση με την αμαρτία, κατέκρινε την αμαρτία στη σάρκα·" Ρωμ. 8:3
"για να εκπληρωθεί η δικαιοσύνη τού νόμου, σε μας, που δεν περπατάμε σύμφωνα με τη σάρκα, αλλά σύμφωνα με το Πνεύμα." Ρωμ. 8:4

- ο Ιησούς μας ζωοποίησε:

"Επειδή, βέβαια, διαμέσου ανθρώπου ήρθε ο θάνατος, έτσι και διαμέσου ανθρώπου η ανάσταση των νεκρών." A'Κορ. 15:21
"Επειδή, όπως όλοι πεθαίνουν λόγω συγγένειας με τον Αδάμ, έτσι και όλοι θα ζωοποιηθούν, ερχόμενοι σε συγγένεια με τον Χριστό·" A'Κορ. 15:22

Και παρακάτω λέει:
"Έτσι, εξάλλου, είναι γραμμένο: Ο πρώτος άνθρωπος Αδάμ «έγινε σε ψυχή που ζει»· ο έσχατος Αδάμ έγινε σε πνεύμα που ζωοποιεί." A'Κορ. 15:45

- ο Ιησούς είναι ο μοναδικός μεσίτης ανάμεσα σε εμάς και στον Θεό:

"Επειδή, ένας Θεός υπάρχει, ένας είναι και ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Ιησούς Χριστός," A'Τιμ. 2:5

---------

Ας δούμε τώρα κάποιες πληροφορίες και κάποια σημαντικά διδάγματα που παίρνουμε από την ιστορία της γέννησης του Χριστού μας:

Η Βηθλεέμ είναι η πόλη που γεννήθηκε ο Ιησούς. 
Στα Εβραϊκά λέγεται Bethlehem, και όπου βλέπετε το πρόθεμα -Beth- στις Γραφές, σημαίνει -το σπίτι-. Οι πληροφορίες αυτές είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο. 

Έτσι λοιπόν: 

- Beth-saida (Βηθ-σαϊδάν) το σπίτι των ψαριών. Η Βηθσαϊδάν, που αναφέρεται στο Ματθ. 11:21, ήταν ψαροχώρι.

- Beth-phage (Βηθ-φαγή) το σπίτι των σύκων και Beth-any (Βηθ-ανία) το σπίτι της ευτυχίας. 

"Και καθώς πλησίασε στη Βηθφαγή και στη Βηθανία, κοντά στο βουνό που αποκαλείται των Ελαιών, έστειλε δύο από τους μαθητές του," Λουκ. 19:29

- Beth-esda (Βηθ-εσδά) σπίτι ελέους, εκεί όπου θεραπεύτηκε ο παράλυτος.

"Υπάρχει, μάλιστα, στα Ιεροσόλυμα, κοντά στην προβατική πύλη, μια μικρή λίμνη, που στα Εβραϊκά επονομάζεται Βηθεσδά, η οποία έχει πέντε στοές." Ιωάν. 5:2

- Και φυσικά Beth-el (Βεθ-ήλ) είναι το σπίτι του Κυρίου, επειδή Ελ, Ελοχίμ σημαίνει Θεός. 

Έτσι λοιπόν, Beth-lehem, η Βηθ-λεέμ, είναι το σπίτι του ψωμιού. 

"Κι εσύ, Βηθ-λεέμ Εφραθά, η μικρή, ώστε να είσαι ανάμεσα στις χιλιάδες τού Ιούδα, από σένα θα εξέλθει σε μένα ένας άνδρας για να είναι ηγούμενος στον Ισραήλ· που οι έξοδοί του είναι εξαρχής, από ημέρες αιώνα." Μιχ. 5:2 

Είναι ο τόπος που γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός, ο άρτος της ζωής:

"Και ο Ιησούς είπε σ' αυτούς: Εγώ είμαι ο άρτος τής ζωής· όποιος έρχεται σε μένα, δεν θα πεινάσει· και όποιος πιστεύει σε μένα, δεν θα διψάσει ποτέ." Ιωάν. 6:35

----------------------------

Θα ήθελα να κάνουμε μια μικρή αναδρομή και να δούμε κάποια διδάγματα που έχουμε να πάρουμε από την ιστορία των Χριστουγέννων, που είναι το μεγαλύτερο θαύμα όλων των εποχών: 

--- 1. Ο τόπος της Βηθλεέμ.

Διαβάζω από Ματθαίο κεφ.2:

"ΚΑΙ όταν ο Ιησούς γεννήθηκε στη Βηθλεέμ τής Ιουδαίας, κατά τις ημέρες τού βασιλιά Ηρώδη, ξάφνου, ήρθαν στα Ιεροσόλυμα μερικοί μάγοι από ανατολάς, λέγοντας:" Ματθ. 2:1
"Πού είναι Aυτός που γεννήθηκε, ο βασιλιάς των Ιουδαίων; Επειδή, είδαμε το αστέρι Του στην ανατολή, και ήρθαμε για να Τον προσκυνήσουμε." Ματθ. 2:2

"Και καθώς ο βασιλιάς Ηρώδης το άκουσε, ταράχτηκε, και μαζί του ολόκληρη η Ιερουσαλήμ," Ματθ. 2:3
"και αφού συγκέντρωσε όλους τούς αρχιερείς και τους γραμματείς τού λαού, ρωτούσε να μάθει απ' αυτούς, πού γεννιέται ο Χριστός." Ματθ. 2:4
"Και εκείνοι τού είπαν: Στη Βηθλεέμ τής Ιουδαίας· επειδή, έτσι είναι γραμμένο διαμέσου τού προφήτη:" Ματθ. 2:5

Εδώ οι τρεις μάγοι αναφέρουν την προφητεία του Μιχαία 5:2:

"«Και εσύ Βηθλεέμ, γη τού Ιούδα, δεν είσαι καθόλου ελάχιστη ανάμεσα στους ηγεμόνες τού Ιούδα· επειδή, από σένα θα βγει ένας ηγέτης, που θα ποιμάνει τον λαό μου τον Ισραήλ»." Ματθ. 2:6

Η Βηθλεέμ δεν είναι γνωστή σε όλον τον κόσμο για κάτι καλό που ΕΚΑΝΕ σαν πόλη, αλλά για κάτι που ΣΥΝΕΒΗ μέσα σε αυτήν την πόλη. Συνεχίζει και σήμερα να είναι μια μικρή πόλη με 25-30.000 κατοίκους, που σημαίνει ότι εκείνα τα χρόνια ήταν ακόμα πιο μικρή. 
Αυτόν τον τόπο διάλεξε ο Θεός για να γεννηθεί ο Σωτήρας όλου του κόσμου, την μικρή Βηθλεέμ, αλλά έχετε σκεφτεί γιατί την επέλεξε; 

Επειδή ήταν η μικρή, η ελάχιστη στις πόλεις του Ιούδα και έτσι ο Θεός διάλεξε ένα μικρό και ασήμαντο μέρος για να γεννηθεί ο Υιός Του. 

Το δίδαγμα που παίρνουμε:

--- Όπως ο Θεός διάλεξε ένα μικρό και ασήμαντο μέρος για να πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο θαύμα που γνώρισε η ανθρωπότητα, έτσι κι εμείς, όσο μικροί και ασήμαντοι και αν αισθανόμαστε, ο Κύριος μπορεί να μεγαλουργήσει στη ζωή μας. ---

-----------------------

--- 2. Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας.

Πριν μιλήσω για τον Ιωσήφ και την Μαριάμ, θα ήθελα να αναφέρω ένα άλλο πολύ γνωστό πρόσωπο που προήλθε από τη Βηθλεέμ: Ο Δαυίδ. 

"Και ο Κύριος είπε στον Σαμουήλ: Μέχρι πότε θα πενθείς εσύ για τον Σαούλ, επειδή, εγώ τον αποδοκίμασα από το να βασιλεύει επάνω στον Ισραήλ; Γέμισε με λάδι το κέρας σου, και πήγαινε· εγώ σε στέλνω στον Ιεσσαί τον ΒΗΘΛΕΕΜΙΤΗ (από τη Βηθλεέμ δηλαδή)· επειδή, πρόβλεψα για τον εαυτό μου έναν βασιλιά ανάμεσα στους γιους του." A'Σαμ. 16:1

"Και ο Σαμουήλ έκανε εκείνο που του είπε ο Κύριος, και ήρθε στη Βηθλεέμ. ..." A'Σαμ. 16:4

Γι αυτό ο Ιωσήφ και η Μαριάμ έπρεπε να πάνε από τη Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ, επειδή ο Δαυίδ ήταν από την Βηθλεέμ και ο Ιωσήφ και η Μαριάμ επειδή καταγόταν από την γεννιά και τον οίκο του Δαυίδ, ήταν εγγεγραμμένοι (όπως θα λέγαμε σήμερα δημότες) στην Βηθλεέμ.   

Δύο απλοί και άσημοι άνθρωποι, Ο Ιωσήφ ο μαραγκός και η μικρή Μαριάμ, που ήταν γύρω στα 14-16 χρονών, πηγαίνουν σε ένα μικρό και ασήμαντο μέρος για να γεννηθεί ο Σωτήρας όλου του κόσμου.

Το δίδαγμα:

--- Μην αφήνεις ΠΟΤΕ τον διάβολο να σου πει ότι ο Θεός δεν μπορεί να σε χρησιμοποιήσει, επειδή βλέπεις τον εαυτό σου μικρό και ασήμαντο, επειδή ο Θεός ευαρεστείται στο να χρησιμοποιεί τέτοιους ανθρώπους. ---

"Αλλά, ο Θεός διάλεξε τα μωρά τού κόσμου, για να καταντροπιάσει τούς σοφούς· και τα ασθενή τού κόσμου διάλεξε ο Θεός για να καταντροπιάσει τα ισχυρά·" A'Κορ. 1:27

------------------------

--- 3. Τα προβλήματα που είχαν να αντιμετωπίσουν.

Ο Ιωσήφ και η Μαριάμ πρέπει να ταξιδέψουν στη Βηθλεέμ, που απέχει περίπου 120 χλμ. από τη Ναζαρέτ, τη στιγμή που η Μαριάμ είναι σε πολύ προχωρημένη εγκυμοσύνη. 

Προσπαθήστε λίγο να μπείτε στα ρούχα τους:
Δύο απλοί άνθρωποι σε ένα πολύ δύσκολο ταξίδι σίγουρα αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα, ΚΑΙ στα συναισθήματά τους (φόβος, λύπη, απογοήτευση) αλλά ΚΑΙ στις φυσικές συνθήκες. 
Όταν μάλιστα φτάνουν στη Βηθλεέμ, δεν υπάρχει καν δωμάτιο για να μείνουν. 
Ο λόγος που το αναφέρω αυτό είναι ότι πέρα από την όμορφη ιστορία της γέννησης του Χριστού μας, στο παρασκήνιο υπήρξαν πολλά προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν. 

Το δίδαγμα που παίρνουμε εδώ:

--- Πρέπει να ζητούμε από τον Κύριο να μας δίνει μάτια ώστε να κάνουμε διάκριση και να βλέπουμε πέρα από το φαινόμενο. ---

"... Μη επιβλέψεις στο πρόσωπό του ή στο ύψος τού αναστήματός του, επειδή τον αποδοκίμασα· δεδομένου ότι ο Κύριος δεν βλέπει όπως βλέπει ο άνθρωπος· επειδή, ο άνθρωπος βλέπει το φαινόμενο, ο Κύριος όμως βλέπει την καρδιά." A'Σαμ. 16:7

----------------

--- 4. Η υπόσχεση.

"Κι εσύ, Βηθλεέμ Εφραθά, η μικρή, ώστε να είσαι ανάμεσα στις χιλιάδες τού Ιούδα, από σένα θα εξέλθει σε μένα ένας άνδρας για να είναι ηγούμενος στον Ισραήλ· που οι έξοδοί του είναι εξαρχής, από ημέρες αιώνα." Μιχ. 5:2

"Και θα σταθεί, και θα ποιμάνει με τη δύναμη του Κυρίου, με τη μεγαλειότητα του ονόματος του Κυρίου τού Θεού του· και θα κατοικήσουν· επειδή, τώρα θα μεγαλυνθεί μέχρι τα άκρα τής γης." Μιχ. 5:4
"Κι Αυτός θα είναι ΕΙΡΗΝΗ... " Μιχ. 5:5  <<< (εδώ είναι και η υπόσχεση) >>>

Στο μήνυμα της Πέμπτης εξηγήσαμε ότι ο Ιησούς δεν ήρθε να φέρει ειρήνη μεταξύ ανθρώπων:

"Μη νομίσετε ότι ήρθα να βάλω ειρήνη επάνω στη γη· δεν ήρθα να βάλω ειρήνη, αλλά μάχαιρα." Ματθ. 10:34
"Επειδή, ήρθα να διαχωρίσω άνθρωπο ενάντια στον πατέρα του, και θυγατέρα ενάντια στη μητέρα της, και νύφη ενάντια στην πεθερά της." Ματθ. 10:35
"Και εχθροί τού ανθρώπου θα είναι οι άνθρωποι του σπιτιού του." Ματθ. 10:36

αλλά μεταξύ Θεού και ανθρώπων:

"Αφού, λοιπόν, ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι με την πίστη, ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΡΗΝΗ με τον Θεό διαμέσου τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού," Ρωμ. 5:1
"διαμέσου τού οποίου λάβαμε και την είσοδο με την πίστη σε τούτη τη χάρη, στην οποία στεκόμαστε· και καυχώμαστε στην ελπίδα τής δόξας τού Θεού." Ρωμ. 5:2

Πέρα από αυτό όμως θα ήθελα να το δούμε και από μια πιο πρακτική σκοπιά:

Η ειρήνη ΔΕΝ είναι η απουσία των προβλημάτων. Ειρήνη είναι ο καρπός του Αγίου Πνεύματος στη ζωή μας (Γαλ. 5:22). Τα προβλήματα δε σταματούν ποτέ, αλλά έχουμε τη βεβαίωση που  στην καρδιά μας και γνωρίζουμε ότι ο Θεός είναι μαζί μας, και μας καθοδηγεί, και μας στηρίζει, ακόμα 
και εν τω μέσω δυσκολιών.

Το είδαμε αυτό με τον Ιωσήφ και τη Μαριάμ στο ταξίδι που έκαναν και στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν. Είδαμε ότι ο Ιησούς, ο Υιός του ζωντανού Θεού έπρεπε να γεννηθεί στην φάτνη ενός στάβλου, σε ένα παχνί δηλαδή που χρησιμοποιούσαν για να ταΐζουν ζώα. 

Κι όμως, Αυτός είναι ο Άρχοντας της ειρήνης (Ησαΐας 9:6), που φέρνει την ειρήνη σε όλον τον κόσμο! 

Το δίδαγμα:

-- Άσχετα με το πόσο μικρός, αδύναμος ή ασήμαντος νοιώθεις, 
άσχετα με το πόσο μεγάλα θεωρείς τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις, ο Ιησούς ΕΙΝΑΙ ο Άρχοντας της ειρήνης, και ησυχάζει αυτή τη στιγμή ΚΑΘΕ καταιγίδα που αντιμετωπίζεις. -- 

"Και αφού (ο Ιησούς) σηκώθηκε, επιτίμησε τον άνεμο· και είπε στη θάλασσα: Σώπα, ησύχασε. Και σταμάτησε ο άνεμος, και έγινε μεγάλη γαλήνη." Μάρκ. 4:39

--------

Όταν οι άγγελοι προφήτευαν το σωτηριακό έργο του Ιησού μας:

"δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καὶ ἐπὶ γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία." Λουκ. 2:14

ΔΕΝ σημαίνει ότι επειδή αποκαταστάθηκε η ειρήνη μας με τον Θεό, όλα ως δια μαγείας θα πηγαίνουν καλά. Αυτό που σημαίνει είναι
 ότι ο Ιησούς θα είναι πάντα εν τω μέσω κάθε προβλήματος, και με την ειρήνη που μας δίνει μπορούμε να το αντιμετωπίζουμε.

Αυτός είναι και ο λόγος Κυρίου για όλους μας σήμερα:

"Ειρήνη αφήνω σε σας, ειρήνη τη δική μου δίνω σε σας· όχι όπως δίνει ο κόσμος, σας δίνω εγώ. Ας μη ταράζεται η καρδιά σας μήτε να δειλιάζει." Ιωάν. 14:27


Αμήν!

Δείτε το βίντεο από τη ζωντανή μας μετάδοση στο κανάλι μας στο YouTube: