Από Αργύρης Σιμώνης
"Επειδή, ποιος σε ξεχωρίζει από τον άλλον; Και τι έχεις που δεν το πήρες; Αν, όμως, πραγματικά το πήρες, γιατί καυχάσαι σαν να μη το πήρες;" Α' Κορ. 4:7
Αυτή είναι μια πολύ καλή υπενθύμιση για να μας βοηθήσει να περπατούμε με ταπεινότητα. Οτιδήποτε καλό μπορούμε να βρούμε στον εαυτό μας είναι δώρο Θεού. Ο Κύριος μας δίνει χαρίσματα όχι επειδή είμαστε εμείς καλοί ή επειδή τα αξίζουμε, αλλά επειδή Αυτός είναι καλός. Τα χαρίσματα είναι δώρα και όχι μισθός και δίνονται
"για την τελειοποίηση των αγίων, για το έργο τής διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού·" Εφεσ. 4:12
Επίσης "όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως αυτό θέλει." Α'Κορ. 12:11
"Και άλλους μεν έβαλε ο Θεός μέσα στην εκκλησία, πρώτον αποστόλους, δεύτερον προφήτες, τρίτον δασκάλους, έπειτα θαύματα, έπειτα χαρίσματα θεραπείας, βοήθειας, διακυβερνήσεις, γένη γλωσσών.
Μήπως όλοι είναι απόστολοι; Μήπως όλοι είναι προφήτες; Μήπως όλοι είναι δάσκαλοι; Μήπως όλοι κάνουν θαύματα;
Μήπως όλοι έχουν χαρίσματα θεραπειών; Μήπως όλοι μιλούν γλώσσες; Μήπως όλοι διερμηνεύουν;" Α'Κορ. 12:28-30
Εκτός από τα εννέα πνευματικά χαρίσματα που μας αναφέρει ο Παύλος στην Α' Κορ. 12 που μελετήσαμε στα προηγούμενα μηνύματα, υπάρχουν και άλλα χαρίσματα:
"Έχοντας, μάλιστα, διάφορα χαρίσματα, σύμφωνα με τη χάρη που δόθηκε σε μας, είτε προφητεία, ας προφητεύουμε σύμφωνα με την αναλογία τής πίστης·
είτε διακονία, ας καταγινόμαστε στη διακονία· είτε κάποιος διδάσκει, ας καταγίνεται στη διδασκαλία·
είτε κάποιος προτρέπει, στην προτροπή· αυτός που μεταδίδει, ας μεταδίδει με απλότητα· ο προϊστάμενος, ας προΐσταται με επιμέλεια· αυτός που ελεεί, ας ελεεί με πρόσχαρη διάθεση." Ρωμ. 12:6-8
Ο Παύλος εδώ αναφέρει 7 χαρίσματα:
- προφητείας
- διακονίας
- διδασκαλίας
- προτροπής
- μετάδοσης
- διοίκησης
- ελέους
Ο σκοπός του Παύλου εδώ είναι να δείξει ότι διαφορετικοί άνθρωποι στο σώμα του Χριστού έχουν διαφορετικές θέσεις ή λειτουργίες.
Πρέπει να επισημάνω ξανά ότι όλοι οι πιστοί μπορούν να λειτουργήσουν στα χαρίσματα που αναφέρονται εδώ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτή είναι και η διακονία τους, ή αλλιώς το κάλεσμά τους.
Για παράδειγμα, όλοι μπορούν και πρέπει να διδάσκουν άλλους, αλλά αυτό δεν τους κάνει δασκάλους. Η διαφορά της διδασκαλίας από το κήρυγμα είναι ότι ο κήρυκας διακηρύττει τον Λόγο του Θεού, ενώ ο δάσκαλος τον εξηγεί.
Ο Παύλος είπε επίσης "μπορείτε όλοι να προφητεύετε ένας προς έναν" (Α' Κορινθίους 14:31), αλλά κατέστησε επίσης σαφές ότι δεν καλούνται όλοι να είναι προφήτες (Α' Κορινθίους 12:29).
Ομοίως, όλοι οι πιστοί πρέπει να δείχνουν έλεος και να προσφέρουν, αλλά σε μερικούς ανθρώπους δίνονται υπερφυσικά χαρίσματα σε αυτούς τους τομείς.
- Όλοι οι πιστοί καλούμαστε να υπηρετούμε ο ένας τον άλλον με αγάπη, αλλά το χάρισμα διακονίας ή αλλιώς υπηρεσίας, είναι μια υπερφυσική ικανότητα και χάρη που δίνει ο Κύριος σε ένα άτομο να υπηρετεί, να βοηθάει και να διακονεί άλλους.
- Το χάρισμα προτροπής
Η προτροπή αποτελεί μέρος του κηρύγματος του Λόγου:
"κήρυξε τον λόγο· επίμενε έγκαιρα, άκαιρα· έλεγξε, επίπληξε, πρότρεψε με κάθε μακροθυμία και διδασκαλία." B'Τιμ. 4:2
Ωστόσο, αυτό το εδάφιο δείχνει ότι υπάρχουν άτομα που έχουν κάλεσμα διακονίας για την ενθάρρυνση των άλλων. Αυτό είναι ένα υπερφυσικό χάρισμα.
- Το χάρισμα της μετάδοσης (ή αλλιώς προσφοράς) αφορά ανθρώπους που ο Κύριος δίνει μια ιδιαίτερη χάρη στο να βγάζουν χρήματα ώστε να υποστηρίζουν οικονομικά το έργο του Θεού. Όλοι μας καλούμαστε να δίνουμε στον Κύριο και από τα υπάρχοντά μας
"κάθε ένας ανάλογα με την προαίρεση της καρδιάς του, όχι με λύπη ή από ανάγκη· επειδή, τον πρόσχαρο δότη αγαπάει ο Θεός." B'Κορ. 9:7
αλλά εδώ ο Παύλος μας λέει ότι όσοι έχουν διακονία μετάδοσης (προσφοράς) πρέπει να είναι γενναιόδωροι στο να προσφέρουν.
- Το χάρισμα της διοίκησης θα μπορούσε να αναφέρεται για οποιαδήποτε από τις πολλές θέσεις εξουσίας μέσα στην εκκλησία. Αυτό αποκαλύπτει ότι, παρόλο που ο καθένας έχει κάποιο βαθμό εξουσίας, υπάρχουν άτομα στα οποία δίνεται ένα χάρισμα διακονίας να κυβερνούν, ή αυτό που θα λέγαμε κοινώς "διαχείριση" σήμερα.
- Είναι βέβαιο ότι όλοι οι πιστοί πρέπει να δείχνουν έλεος και να προσφέρουν, αλλά σε μερικούς ανθρώπους δίνονται υπερφυσικά χαρίσματα σε αυτούς τους τομείς. Ο Παύλος αυτό περιγράφει εδώ. Σχετικά με το χάρισμα της προσφοράς, είπε ότι η προσφορά πρέπει να γίνεται με απλότητα. Εκείνοι που κυβερνούν θα πρέπει να είναι επιμελείς με αυτό που κάνουν και εκείνοι που έχουν το χάρισμα του ελέους πρέπει να το διαχειρίζεται με χαρά.
- Θα ήθελα επίσης να αναφερθώ και στα χαρίσματα καλλιτεχνίας:
"Δες, εγώ κάλεσα ονομαστικά τον Βεσελεήλ, τον γιο τού Ουρί, γιου τού Ωρ, από τη φυλή τού Ιούδα·
και τον γέμισα με θείο πνεύμα, με σοφία, και σύνεση, και επιστήμη, και κάθε καλλιτεχνία,
για να επινοεί καλλίτεχνα έργα, ώστε να εργάζεται σε χρυσάφι, και σε ασήμι, και σε χαλκό,
και να γλύφει πέτρες ένθεσης, και να σκαλίζει ξύλα, για εργασία κάθε καλλιτεχνίας." Έξ. 31:2-5
Υπάρχουν πολλοί προικισμένοι άνθρωποι καλλιτέχνες σε όλον τον κόσμο, αλλά δεν είναι όλοι αυτοί που αφιερώνουν τα χαρίσματά τους στον Κύριο.
Όσους έχει καλέσει ο Κύριος σε συγκεκριμένη διακονία, ακόμα και στον καλλιτεχνικό χώρο (μουσική, τέχνες, θέατρο, κινηματογράφος) είναι για να βοηθούν τους πιστούς ώστε να ενδυναμωθούν και να μπορούν να μοιραστούν καλύτερα την πίστη τους στον κόσμο. Τότε όλοι μαζί σαν ένα σώμα γίνονται μάρτυρες του Χριστού μας και οι άνθρωποι σώζονται.
Και επειδή οι βοσκοί δεν γεννούν πρόβατα, αλλά τα πρόβατα γεννούν πρόβατα, στα επόμενα μηνύματα θα εξετάσουμε τα χαρίσματα διακονίας από την προς Εφεσίους επιστολή:
"Κι Αυτός έδωσε άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτες, άλλους δε ευαγγελιστές, άλλους δε ποιμένες και δασκάλους,
για την τελειοποίηση των αγίων, για το έργο τής διακονίας, για την οικοδομή τού σώματος του Χριστού·" Εφεσ. 4:11-12