Από Αργύρης Σιμώνης
"Πόσο μάλλον το αίμα τού Xριστού, ο οποίος διαμέσου τού αιωνίου Πνεύματος πρόσφερε τον εαυτό του χωρίς ψεγάδι στον Θεό, θα καθαρίσει τη συνείδησή σας από νεκρά έργα, στο να λατρεύετε τον ζωντανό Θεό;"
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ 9:14
Η πιο συνηθισμένη ερμηνεία αυτού του εδαφίου είναι ότι μιλάει για τις πράξεις εκείνες της αμαρτίας που προκαλούν ενοχές. Πιστεύω όμως ότι μπορεί επίσης να εφαρμοστεί και στη θρησκόληπτη αντίληψη των καλών έργων μας, δηλαδή στην όλη ιδέα ότι αν οι επιδόσεις μας είναι καλές και κάνουμε το καλό, θα είμαστε περισσότερο αγαπητοί και αποδεκτοί από τον Θεό.
Κάτι τέτοιο όμως απέχει πολύ από την αλήθεια. Χωρίς την πνευματική μας αναγέννηση δεν μπορούμε να έχουμε σχέση με τον Θεό. Αυτό είπε ο Κύριος στον Νικόδημο:
"Aποκρίθηκε ο Iησούς και του είπε: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από επάνω, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία τού Θεού."
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 3:3
Με άλλα λόγια, αν θέτουμε όλη μας την εμπιστοσύνη στα καλά μας έργα, πέφτουμε στην παγίδα των νεκρών έργων.
Προσέξτε αυτό που λέει ότι οι συνειδήσεις μας είναι που πρέπει να καθαριστούν από αυτά τα νεκρά έργα. Η συνείδηση είναι ένα κομμάτι μέσα μας που μας δικαιολογεί ή μας κατηγορεί.
"οι οποίοι δείχνουν το έργο τού νόμου να είναι γραμμένο μέσα στις καρδιές τους, έχοντας τη συνείδησή τους να συμμαρτυρεί, και τους λογισμούς να κατηγορούν ή και να απολογούνται αναμεταξύ τους."
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 2:15
Ο Παύλος εδώ αναφέρεται στην ενοχή που παράγει η συνείδησή μας όταν κάνουμε κάτι λάθος ή στην αυτοδικαίωση που παράγει η συνείδησή μας όταν κάνουμε το σωστό.
Χρειάζεται να καθαριστούμε και από τις δύο αυτές λειτουργίες της συνείδησης:
"ας πλησιάζουμε με αληθινή καρδιά, με πληροφορία πίστης, έχοντας τις καρδιές μας καθαρισμένες από πονηρή συνείδηση,
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:22
Πώς μπορούμε να το πετύχουμε αυτό;
Το κάνουμε εστιάζοντας την προσοχή μας σε Αυτόν μέσω της προσευχής, της μελέτης της Αγίας Γραφής και της κοινωνίας με άλλους πιστούς. Ερχόμαστε μπροστά στον Κύριο σύμφωνα με αυτό που είμαστε εν Χριστώ και όχι με αυτοδικαίωση, με αυτό δηλαδή που πετυχαίνουμε με τις δικές μας δυνάμεις.
Η απόλυτη εμπιστοσύνη και βεβαίωση μέσα στην καρδιά μας πρέπει να βασίζεται σε αυτό που έχει κάνει ο Ιησούς για εμάς και όχι σε αυτό που έχουμε κάνει εμείς για Εκείνον.
Μπορούμε να είμαστε όσο κοντά Του θέλουμε επειδή δεν είναι ο Θεός που προκαλεί οποιονδήποτε αποχωρισμό. Κάθε αποχωρισμός προέρχεται από τις ένοχες συνειδήσεις μας.
Παρατηρήστε ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά για ομολογία αμαρτίας ή εξιλέωση για την αμαρτία σε αυτό το απόσπασμα από την Εβραίους που διάβασα. Η εξιλέωση της αμαρτίας έχει ήδη τακτοποιηθεί από τον Ιησού με τη σταυρική Του θυσία.
Έχουμε αγιαστεί και τελειοποιηθεί για πάντα:
"Mε το οποίο θέλημα είμαστε αγιασμένοι διαμέσου τής προσφοράς τού σώματος του Iησού Xριστού, που έγινε μία φορά για πάντα. Eπειδή, με μία προσφορά τελειοποίησε για πάντα αυτούς που αγιάζονται."
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:10, 14
Δεν υπάρχει πλέον προσφορά για την αμαρτία:
"Kαι όπου υπάρχει άφεση τούτων, δεν υπάρχει πλέον προσφορά για αμαρτία."
ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ 10:18
Το μόνο εμπόδιο να εισέλθουμε στην παρουσία του Θεού είναι ο μη ανακαινισμένος νους μας που δεν κατανοεί το πραγματικό μέγεθος της λύτρωσής μας και επιτρέπει σε μια κακή συνείδηση να μας καταδικάζει.
Αν υπάρχει κακή συνείδηση, τότε υπάρχει και καλή συνείδηση .
Ανακαινίζοντας λοιπόν το νου μας με το λόγο του Θεού (Ρωμ. 12:2), μας αποκαλύπτεται η αλήθεια για το ποιοί είμαστε εν Χριστώ. Έτσι αποτινάζουμε από επάνω μας τις τύψεις που ο διάβολος μας βάζει όταν παραστρατήσουμε, και μετανοώντας με ειλικρίνεια στην καρδιά, καθαρίζουμε τις συνειδήσεις μας από νεκρά έργα, ώστε να μπορούμε να υπηρετούμε τον ζωντανό Θεό.
"Aν ομολογούμε τις αμαρτίες μας, ο Θεός είναι πιστός και δίκαιος ώστε να συγχωρήσει σε μας τις αμαρτίες, και να μας καθαρίσει από κάθε αδικία."
Α΄ ΙΩΑΝΝΟΥ 1:9
Αμήν 🙏
Δείτε το βίντεο στο κανάλι μας στο YouTube:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου