.............................................................................

.............................................................................

Translate

Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Τι σημαίνει να είσαι χριστιανός;

Τι σημαίνει να είσαι χριστιανός;

Από  Αργύρης Σιμώνης  

Τι σημαίνει να είσαι χριστιανός; 

Υπάρχει αρκετή σύγχυση σε αυτό το θέμα και επικρατούν διάφορες απόψεις  αλλά ο Λόγος του Θεού μας αποκαλύπτει την αλήθεια.
Ο Ιησούς ήρθε και μας έφερε τη σωτηρία και αυτό αποτελεί το θεμέλιο για όλα τα υπόλοιπα.

Πολλοί προσεύχονται όταν βρίσκονται σε ανάγκη, αλλά πρέπει να καταλάβεις το σωστό τρόπο που μπορείς να πλησιάσεις το Θεό. Ο Ιησούς είναι είναι η μόνη οδός προς τον Πατέρα και αν δεν έχεις προσωπική σχέση με τον Ιησού , αν δεν έχεις αναγεννηθεί και δεν έχεις αλλάξει μέσα σου, οι προσευχές σου θα είναι χωρίς αποτέλεσμα. Από τους ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι είναι χριστιανοί μόνο το 40% είναι πραγματικά αναγεννημένοι. Το υπόλοιπο 60% δεν έχουν προσωπική σχέση με το Θεό. 

Κάποιοι πιστεύουν ότι έχουν σχέση με το θεό επειδή απλά πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός, αλλά στη Γραφή διαβάζουμε:
"Εσύ πιστεύεις ότι ο Θεός είναι ένας. Καλά κάνεις. Και τα δαιμόνια πιστεύουν, και φρίττουν." Ιακ. 2:19

Αυτό είναι ένα από τα πιο σαρκαστικά σημεία στη Βίβλο! Με το να πιστεύεις απλά ότι υπάρχει Θεός, δεν έχεις κάνει κάτι περισσότερο από  ότι έχει κάνει ο διάβολος! Για να σωθείς, πρέπει να υπάρχει κάτι περισσότερο από απλή αναγνώριση ότι υπάρχει Θεός, η "ανώτερη δύναμη", η "υπέρτατο ον". Πρέπει να υπάρχει δέσμευση της ζωής σου με τον Ιησού.

Όλες οι θρησκείες αναγνωρίζουν τον Ιησού. Είναι η κεντρικότερη φιγούρα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Γι αυτό χρονολογούμε με πΧ (προ Χριστού) και μΧ (μετά Χριστό). Στα αγγλικά είναι ΒC (before Christ) και ΑD (Anno Domini). Σύμφωνα με τη Wikipedia, ο όρος Anno Domini είναι από μεσαιωνικά Λατινικά και μεταφράζεται ως "στο έτος του Κυρίου" η "το έτος του Κυρίου μας". Κάποιες φορές αποδίδεται πιο ολοκληρωμένα ως "Anno Dominni Nostri Iesu (Jesu) Christi "στο έτος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού" 

Για τους μουσουλμάνους ο Ιησούς υπήρξε ένας μεγάλος προφήτης.
Για το κίνημα "new age" ο Ιησούς ήταν ένα μεγάλο παράδειγμα αγάπης και μίλησε για πράγματα όπως ότι πρέπει να κάνουμε στους άλλους ότι θέλουμε να κάνουν και σε εμάς.
Όλοι τον αναγνωρίζουν ιστορικά σαν ένα καλό άτομο αλλά όχι σαν Θεό. Αν δεν ήταν Θεός δε θα μπορούσε να πληρώσει για όλες μας τις αμαρτίες , δεν θα μπορούσε να ήταν ο Σωτήρας μας και θα ήταν ψεύτης επειδή είπε:

- "Εγώ είμαι ο δρόμος, και η αλήθεια, και η ζωή· κανένας δεν έρχεται στον Πατέρα, παρά μόνον διαμέσου εμού." Ιωάν. 14:6
- "Και δεν υπάρχει διαμέσου κανενός άλλου η σωτηρία· επειδή, ούτε άλλο όνομα είναι δοσμένο κάτω από τον ουρανό ανάμεσα στους ανθρώπους, διαμέσου τού οποίου πρέπει να σωθούμε." Πράξ. 4:12
- ..."για να τιμούν όλοι τον Υιό, όπως τιμούν τον Πατέρα. Εκείνος που δεν τιμάει τον Υιό, δεν τιμάει τον Πατέρα που τον απέστειλε." Ιωάν. 5:23
- "Και αναντίρρητα, το μυστήριο της ευσέβειας είναι μεγάλο· ο Θεός φανερώθηκε με σάρκα, δικαιώθηκε με Πνεύμα, φάνηκε σε αγγέλους, κηρύχθηκε στα έθνη, έγινε αποδεκτός με πίστη στον κόσμο, αναλήφθηκε με δόξα." 1Τιμ. 3:16
- "«Δέστε, η παρθένος θα συλλάβει, και θα γεννήσει έναν γιο, και θα αποκαλέσουν το όνομά του ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ», που ερμηνευόμενο σημαίνει: Μαζί μας είναι ο Θεός." Ματθ. 1:23
- "Γι' αυτό, λοιπόν, οι Ιουδαίοι ζητούσαν περισσότερο να τον θανατώσουν, επειδή, όχι μόνον παρέβαινε το σάββατο, αλλά και δικό του πατέρα έλεγε τον Θεό, κάνοντας τον εαυτό του ίσον με τον Θεό." Ιωάν. 5:18

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι υπάρχει ένας Θεός αλλά υπάρχουν πολλά μονοπάτια για τον Θεό. Οπότε υπάρχουν 2 περιπτώσεις: Η κάτι ξέφυγε από τον Ιησού η κάτι ξέφυγε από αυτούς. Στο Λουκά 23:40-43 βλέπουμε ότι ο ληστής επάνω στο σταυρό δεν είχε χρόνο ούτε να βαπτιστεί, ούτε να κάνει κάτι άλλο. Απλά μετανόησε, ζήτησε συγχώρεση, έλαβε το έλεος του Κυρίου και αυτό ήταν! Σώθηκε!
Είναι απλό και αποτελεί μια δέσμευση.

Συνεπώς, για να απαντήσω και στο αρχικό μου ερώτημα, το να είσαι χριστιανός σημαίνει  να είσαι ακόλουθος του Χριστού και αυτό χρειάζεται δέσμευση. Αυτή η ανάρτηση αποτελεί ένα προλόγισμα αυτού που θα ακολουθήσει.  Στις επόμενες αναρτήσεις μου θα ασχοληθώ με μερικές θεμελιώδεις αρχές και αλήθειες όπως την  αιώνια ζωή, την πνευματική αναγέννηση, το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος και πώς κινούμαστε στα πνευματικά χαρίσματα και ιδιαίτερα στο χάρισμα των γλωσσών. Σας ενθαρρύνω να παρακολουθήσετε τη διδασκαλία αυτή επειδή θα σας βοηθήσει να υπερβείτε τη λογική, η οποία προκαλεί αμφιβολία και απιστία. Η προσευχή μου είναι αυτό να φέρει στην καρδιά σας μεγαλύτερη επιθυμία για μελέτη της Γραφής με καινούρια μάτια κατανόησης και να λάβετε αποκαλύψεις που θα σας αλλάξουν τελείως και θα σας βοηθήσουν να βαδίσετε στο κάλεσμα που έχει ο Κύριος για τη ζωή σας.
Αμήν!


Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Ο Ματθαίος. ο Μάρκος, ο Λουκάς και ο Ιωάννης καταγράφουν τον Ιησού

Ο Ματθαίος. ο Μάρκος, ο Λουκάς και ο Ιωάννης καταγράφουν τον Ιησού

Από  Αργύρης Σιμώνης  


-[Ματθαίος] 
Ήταν τελώνης (φοροεισπράκτορας) και έγινε ένας από τους 12 μαθητές του Ιησού, ύστερα από προσωπική κλήση που έλαβε από τον Κύριο (Ματ.9:9). Ονομαζόταν Λευί αλλά στους κύκλους των μαθητών ονομάστηκε Ματθαίος που σημαίνει "δώρο Θεού". 
Μιλούσε αραμαϊκά, ελληνικά και εβραϊκά όπως οι περισσότεροι τεχνίτες της εποχής του. Χάρη στην προσωπική του σχέση με τον Ιησού ήξερε κάθε λεπτομέρεια για τη ζωή Του από πρώτο χέρι. Έγραψε το ομώνυμο ευαγγέλιο πιθανώς στην Αντιόχεια της Συρίας γύρω στο 50 μ.Χ. Το έγραψε πρώτα στα αραμαϊκά χάρη των εκκλησιών της Παλαιστίνης για να τους δείξει ότι ο Ιησούς εκπλήρωσε το Νόμο και ότι ήταν ο Μεσσίας και αργότερα το μετέφερε ο ίδιος και στα ελληνικά. 
Αυτό το ευαγγέλιο ονομάστηκε "το σημαντικότερο βιβλίο της παγκόσμιας λογοτεχνίας". Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην "ουράνια βασιλεία" στην οποία γίνεται αναφορά 33 φορές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης και στο έργο της διδασκαλίας το Ιησού.

-[Μάρκος]   
Είναι γενικά αποδεκτό ότι ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου είναι ο Ιωάννης Μάρκος, που φαίνεται στις Πράξεις 12:12. Ήταν ο γιος της Μαρίας και στο σπίτι του συναθροιζόταν η εκκλησία (Πράξ. 13:5,13). Συνόδευσε τον Παύλο και τον Βαρνάβα στην Αντιόχεια της Συρίας (Πράξ. 12:25) και αργότερα τους άφησε στην Κύπρο και επέστρεψε στην Ιερουσαλήμ (Πράξ. 13:13). Περίπου 10 χρόνια αργότερα στο 60 μΧ ο Μάρκος ήταν με τον Παύλο στη Ρώμη (2Τιμ. 4:11, Κολ. 4:10). 
Η κοντινή σχέση του Μάρκου με τον Πέτρο φαίνεται στη 1Πέτρου 5:13 όπου ο Πέτρος αναφέρει τον Μάρκο σαν "γιο μου" απ΄όπου συμπεραίνουμε ότι ο Πέτρος οδήγησε τον Μάρκο στην πίστη κάνοντας έτσι τον Μάρκο πνευματικό του παιδί. Το ευαγγέλιο του Μάρκου (παρόλο που ο Μάρκος δεν εμφανίζεται πουθενά μέσα) είναι ένα από τα πρώτα χειρόγραφα της Καινής Διαθήκης που γράφτηκε γύρω στο 45 μΧ. 
Πολλοί πιστεύουν ότι γράφτηκε ύστερα από την επιμονή των χριστιανών στη Ρώμη να καταγραφούν όλα όσα ο Πέτρος περιέγραφε βάσει της προσωπικής του σχέσης με τον Ιησού. Είναι το συντομότερο ευαγγέλιο ανάμεσα στα 4, όπου ο Μάρκος εστιάζει στη δράση και στα γεγονότα και όχι τόσο σε θέματα και συζητήσεις. Οι λέξεις "αμέσως" και "την ίδια στιγμή" λαμβάνουν χώρα περισσότερο από 30 φορές.

-[Λουκάς] 
Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου είναι ο Λουκάς, ο μόνος από τους 4 συγγραφείς των ευαγγελίων που δεν ήταν Ιουδαίος. Ήρθε από την Αντιόχεια της Συρίας και πιθανώς ήρθε στην πίστη μέσω του Παύλου (Πράξ. 11:19-21), του οποίου έγινε στενός συνεργάτης. Ακολούθησε τον Παύλο σε όλες του τις αποστολές και διωγμούς (φυλάκιση στην Καισάρεια και στην Ρώμη) (Κολ. 4:14, 2Τιμ.4:11). Πέθανε σε ηλικία 84 ετών.
Είχε υψηλή μόρφωση, ήταν γιατρός και εκτός από το ευαγγέλιο που φέρει το όνομά του που γράφτηκε το 63 μΧ και είναι το μεγαλύτερο από τα 4 ευαγγέλια, έγραψε επίσης και τις πράξεις των αποστόλων. Αυτά τα 2 βιβλία είναι αφιερωμένα σε έναν υψηλά κοινωνικού επιπέδου χριστιανό, τον Θεόφιλο.
Ο Λουκάς θεωρείται ένας από τους καλύτερους και ακριβέστερους αρχαίους ιστορικούς, που συγκέντρωσε όλες του τις πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές, από ανθρώπους που ήταν αυτόπτες μάρτυρες και είχαν άμεση επαφή με τον Ιησού Χριστό. Συγκρίνοντας το Λουκά με τα υπόλοιπα ευαγγέλια, βλέπουμε ότι εστιάζει στην παρουσίαση των βασικών γεγονότων από τη ζωή του Ιησού. Αυτός είναι  και ο λόγος που το βιβλίο αυτό έχει αναγνωριστεί ως η πληρέστερη απόδοση της ζωής του Ιησού. 
Η σειρά των γεγονότων δεν ακολουθούν απαραίτητα χρονολογική σειρά, αλλά ακολουθείται ένα συγκεκριμένο σχέδιο και σκοπός. Δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε διάφορες τάξεις ανθρώπων. Πολλές γυναίκες έχουν ονομαστεί και έγιναν γνωστές μόνο μέσα από τον Λουκά. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται επίσης στα παιδιά, όπως επίσης στους φτωχούς και καταπιεσμένους, ειδικά στις παραβολές. Ο Ιησούς περιγράφεται από τον Λουκά ως ένα πραγματικό ιστορικό πρόσωπο που "ήρθε να ζητήσει και να σώσει το χαμένο." (Λουκ. 19:10)

-[Ιωάννης] 
 Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου είναι ο Ιωάννης, ο αγαπημένος μαθητής του Ιησού. Αυτό το βιβλίο πολεμήθηκε σκληρά, ειδικά στα τελευταία 200 χρόνια, γιατί παρουσιάζει μεγαλοπρεπώς τον Ιησού ακριβώς αυτό που είναι: 
Ο ΕΥΛΟΓΗΤΟΣ ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
Το βιβλίο γράφτηκε γύρω στο 85-90 μΧ πιθανώς στην Έφεσο και αποτέλεσε μεγάλη πηγή πίστης για τους χριστιανούς της τότε εποχής αλλά και τους σημερινούς. Ο Ιωάννης ήταν ψαράς από τη Γαλιλαία όταν ο Ιησούς τον κάλεσε (Μάρκ. 1:19-20). 
Αυτός και ο αδερφός του Ιάκωβος Τον ακολούθησαν και αργότερα τους δόθηκε το όνομα "γιοι της βροντής" (Μάρκ. 3:17). Ο σκοπός αυτού του ευαγγελίου είναι να οδηγήσει τον αναγνώστη να πιστέψει ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, και ότι οι πιστεύοντες σε Αυτόν να έχουν αιώνια ζωή. (Ιωάν. 20:31). 
Ο Ιωάννης εστιάζει στο να παρουσιάζει τον Ιησού σαν "ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ" στα μηνύματά του και επανειλημμένα φαίνεται στο βιβλίο ότι ο Ιωάννης ήταν αυτόπτης μάρτυρας των περισσοτέρων γεγονότων που καταγράφει. Καταγράφει επίσης 5 θαύματα που δεν αναφέρονται στα υπόλοιπα ευαγγέλια. Ως μαθητής του Ιησού πήρε μέρος στην αποστολή των 12. Ήταν παρών στην μεταμόρφωση του Ιησού, κάνοντάς τον έναν από τους 3 αυτόπτες μάρτυρες της Θείας αποκάλυψης που επιβεβαίωνε τον Ιησού σαν τον Υιό του Θεού. Ήταν επίσης παρών στα πάθη και στην ανάσταση του Κυρίου.
 Ο σκοπός των θαυμάτων που καταγράφει ο Ιωάννης δίνουν μαρτυρία της υπερφυσικής δύναμης του Χριστού σε περιοχές της ζωής όπου ο άνθρωπος αδυνατεί. Η λέξη "πιστεύει" επικρατεί και αναφέρεται 98 φορές και δείχνει ότι ο Ιησούς προσφέρει σωτηρία σε "καθέναν που πιστεύει σε Αυτόν".