.............................................................................

.............................................................................

Translate

Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

Πώς βαπτίζομαι με Άγιο Πνεύμα;

 Από Αργύρης Σιμώνης

Υπάρχει άγνοια που προκαλεί σύγχυση σε πολλούς πιστούς όσον αφορά το βάπτισμα με Άγιο Πνεύμα. Έχουμε λάβει πολλές ερωτήσεις από αδελφούς που αναρωτιούνται:

"Αν δε μιλάω σε γλώσσες και δεν προφητεύω σημαίνει ότι δεν έχω λάβει το Άγιο Πνεύμα;"

Αυτό θα ξεκαθαρίσω στο μήνυμα αυτό. 

-------------------------

"Επειδή, ΟΛΟΙ εμείς βαπτιστήκαμε διαμέσου τού ΕΝΟΣ Πνεύματος σε ένα ΣΩΜΑ, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες είτε δούλοι είτε ελεύθεροι..." (Α'Κορ. 12:13)

----  ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΑ

1. -- ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΜΑΣ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ, δηλαδή στο Σώμα Του. 

2. -- ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΒΑΠΤΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΝΕΡΟ.

"Αφού, λοιπόν, πορευτείτε, ΚΑΝΤΕ ΜΑΘΗΤΕΣ όλα τα έθνη, ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΣ τους στο όνομα του Πατέρα και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος," (Ματθ. 28:19)

Αυτό το βάπτισμα γίνεται στο νερό. Και το βάπτισμα δεν είναι αρμοδιότητα μόνο ενός ποιμένα, αλλά ΚΑΘΕ μαθητή του Ιησού. 

3. -- Ο ΙΗΣΟΥΣ ΜΑΣ ΒΑΠΤΙΖΕΙ ΜΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ.

Σε αυτό το βάπτισμα θα επικεντρωθώ σε όλο το μήνυμα. Στο βάπτισμα δηλαδή με Άγιο Πνεύμα. Ο λόγος που θα το κάνω αυτό είναι επειδή είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε τη διαφορά μεταξύ του πρώτου βαπτίσματος, δηλαδή του Αγίου Πνεύματος που μας βαπτίζει στον Ιησού και του Ιησού που μας βαπτίζει με Άγιο Πνεύμα. 

~~ Το πρώτο βάπτισμα είναι το βάπτισμα ΤΟΥ Αγίου Πνεύματος, ενώ το δεύτερο είναι το βάπτισμα ΜΕ ή ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. ~~

Στην ερώτηση 
"Έλαβες το βάπτισμα ΤΟΥ Αγίου Πνεύματος, ή έλαβες το Άγιο Πνεύμα;" 
η απάντηση είναι 
"ΝΑΙ, όταν αναγεννήθηκα και έλαβα σωτηρία".  

Όταν λαμβάνουμε σωτηρία, το Άγιο Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού. Οι Γραφές όμως μαςμιλούν συγκεκριμένα για το βάπτισμα ΜΕ ή ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. 

"Εγώ μεν σας βαπτίζω με ΝΕΡΟ προς ΜΕΤΑΝΟΙΑ· Εκείνος, όμως, (Ο Ιησούς) που έρχεται πίσω από μένα είναι ισχυρότερος από μένα, του οποίου δεν είμαι άξιος να κρατήσω τα υποδήματα· ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΣΑΣ ΒΑΠΤΙΣΕΙ ΜΕ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ." (Ματθ. 3:11)

Θυμηθείτε τι διαβάσαμε στην αρχή:

"Επειδή, ΟΛΟΙ εμείς βαπτιστήκαμε διαμέσου τού ΕΝΟΣ Πνεύματος σε ένα ΣΩΜΑ, είτε Ιουδαίοι είτε Έλληνες είτε δούλοι είτε ελεύθεροι..." (Α'Κορ. 12:13)

Στο Ματθ. 3 όμως διαβάσαμε ότι ο Ιησούς βαπτίζει ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. Ξέρετε ότι τα δύο αυτά βαπτίσματα δεν μπορεί να είναι το ίδιοι ούτε θεολογικά, ούτε καν γραμματικά! 

~~ Στην πρώτη περίπτωση το υποκείμενο είναι το Άγιο Πνεύμα, δηλαδή ο βαπτίζων είναι το Άγιο Πνεύμα που μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού, ενώ στη δεύτερη περίπτωση το υποκείμενο είναι ο Ιησούς. Αυτός είναι ο βαπτίζων που μας βαπτίζει ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα. ~~

Ο Ιησούς δηλαδή μας βαπτίζει (= μας βυθίζει), μας ξεχυλίζει ΜΕ το Άγιο Πνεύμα. 

Προσέξτε και αυτό: Το πρώτο βάπτισμα, δηλαδή το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος, όπου το Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σ'ωμα του Χριστού, βρίσκεται σε ΟΛΑ τα ευαγγέλια. 

Τα ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά ονομάζοντα συνοπτικά, επειδή και τα τρία καταγράφουν την ιστορία του Ιησού μετά τον αποκεφαλισμό του Ιωάννη Προδρόμου, δηλαδή καταγράφουν τον τρίτο χρόνο της διακονίας του Ιησού. Το ευαγγέλιο του Ιωάννη όμως που γράφτηκε το 70μ.Χ δεν είναι συνοπτικό, επειδή καταγράφει τη ζωή του Ιησού στα δύο πρώτα χρόνια της διακονίας Του. Γι αυτό στον Ιωάννη βρίσκουμε πληροφορίες που δεν υπάρχουν στα 3 υπόλοιπα ευαγγέλια. 

- Ο γάμος στην Κανά, (Ιωάν.2)
- Η συζήτηση του Ιησού με τον Νικόδημο (Ιωάν.3)
- Η Σαμαρίτεισσα στο πηγάδι (Ιωάν.4)
- Η μοιχαλίδα (Ιωάν.8)
- Ο τυφλός (Ιωάν.9)
- Η ανάσταση του Λαζάρου (Ιωάν.11)
- Η συζήτηση του Ιησού με τους μαθητές Του στο Μυστικό δείπνο (Ιωάν.14, 15, 16). Πουθενά δεν αναφέρονται αυτά στα υπόλοιπα 3 ευαγγέλια. 

Ο λόγος που το λέω αυτό είναι για να τονίσω με βεβαιότητα τι αναφέρεται ΚΑΙ στα 4 ευαγγέλια:

- Ο θάνατος, η ταφή και η Ανάσταση του Κυρίου μας,
- Το βάπτισμα ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα

Δείτε το:

"εγώ μεν σας βάπτισα με νερό· αυτός, όμως, θα σας βαπτίσει με Πνεύμα Άγιο." (Μάρκ. 1:8)

"ο Ιωάννης απάντησε σε όλους, λέγοντας: Εγώ μεν σας βαπτίζω με νερό· έρχεται, όμως, ο ισχυρότερός μου, του οποίου δεν είμαι άξιος να λύσω το λουρί από τα υποδήματά του· αυτός θα σας βαπτίσει ΜΕ Άγιο Πνεύμα και φωτιά·" (Λουκ. 3:16)

Στον Ιωάννη αναφέρεται λίγο διαφορετικά:

"Και εγώ δεν Τον γνώριζα· αλλά, εκείνος που με έστειλε να βαπτίζω με νερό, εκείνος μου είπε: Σε όποιον δεις το Πνεύμα να κατεβαίνει και να ΜΕΝΕΙ επάνω του, αυτός είναι που βαπτίζει ΜΕ Πνεύμα Άγιο." (Ιωάν. 1:33)

Αυτό είναι πολύ σημαντικό, επειδή ποτέ πριν το Άγιο Πνεύμα δεν κατέβηκε και παρέμεινε σε κάποιον. Στην Παλαιά Διαθήκη, το Άγιο Πνεύμα κατέβαινε και επισκεπτόταν ανθρώπους, αλλά δεν παρέμενε. 
Θυμηθείτε όταν το Άγιο Πνεύμα κατάβηκε στον βασιλιά Σαούλ, τον άφησε όταν αυτός πρόσφερε θυσίες χωρίς να περιμένει τον προφήτη Σαμουήλ. 
Το ίδιο συνέβη και με τον βασιλιά Δαβίδ, όταν το Πνεύμα τον άφησε τη στιγμή που διέπραξε μοιχεία με την Βηρσαβεέ. 

Δείτε τι λέει ο Δαβίδ στον Ψαλμό 51, όπου μετανοεί:

"Μη με απορρίψεις από το πρόσωπό σου· και το πνεύμα σου το άγιο ΜΗ ΤΟ ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ από μένα." (Ψαλ. 51:11)
"Απόδωσέ μου την αγαλλίαση της σωτηρίας σου, και με ηγεμονικό πνεύμα στήριξέ με." (Ψαλ. 51:12)

O Δαβίδ μετανόησε και το Πνεύμα του Θεού επέστρεψε σ'αυτόν. 

Πότε λοιπόν ο Ιωάννης ο Πρόδρομος είδε το Πνεύμα του Θεού να κατεβαίνει και να παραμένει στον Ιησού; Όταν Τον βάπτισε στο νερό. 

"ΚΑΙ αφού βαπτίστηκε ολόκληρος ο λαός, βαπτίστηκε και ο Ιησούς, και καθώς προσευχόταν, άνοιξε ο ουρανός," (Λουκ. 3:21)
"και κατέβηκε επάνω του το Άγιο Πνεύμα, σε σωματική μορφή, σαν περιστέρι· και έγινε φωνή από τον ουρανό, που έλεγε: Εσύ είσαι ο Υιός μου ο αγαπητός, σε σένα ευαρεστήθηκα." (Λουκ. 3:22)

Προσέξτε ότι το υποκείμενο εδώ είναι το Άγιο Πνεύμα, που ΣΑΝ περιστέρι κατέβηκε επάνω στον Ιησού. Δεν κατέβηκε ένα περιστέρι σαν το Άγιο Πνεύμα. 

~~ Αν ο Ιησούς χρειαζόταν το Άγιο Πνεύμα, να βαπτιστεί ΜΕ το Άγιο Πνεύμα, πόσο περισσότερο το χρειαζόμαστε εμείς; ~~

------------------------------

---- 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

ΣΩΤΗΡΙΑ - ΝΕΡΟ - ΠΝΕΥΜΑ

1. Κατά τη σωτηρία μας, το Άγιο Πνεύμα μας βαπτίζει στο Σώμα του Χριστού και είμαστε πλέον ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ. Εδώ ο βαπτίζων είναι το Άγιο Πνεύμα. Και όταν συμβαίνει αυτό

"Και εγώ δίνω σ' αυτά αιώνια ζωή· και δεν θα χαθούν στον αιώνα, και κανένας δεν θα τα αρπάξει από το χέρι μου." (Ιωάν. 10:28)
"Ο Πατέρας μου, ο οποίος μου τα έδωσε, είναι μεγαλύτερος από όλους· και κανένας δεν μπορεί να τα αρπάξει από το χέρι τού Πατέρα μου." (Ιωάν. 10:29)
"Εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα." (Ιωάν. 10:30)

2. Στο βάπτισμα στο νερό, που είναι εντολή Κυρίου, μια δημόσια ομολογία της πίστης μας στον Ιησού που απευθύνεται και στον φυσικό αλλά και στον πνευματικό κόσμο, πεθαίνει ο παλιός μας άνθρωπος, τον αφήνουμε πίσω, και αναδυόμαστε σαν ένας καινούριος άνθρωπος. 

3. Και μετά βαπτιζόμαστε και ΜΕ/ΣΤΟ Πνεύμα.  

Ο Ιησούς είναι το παράδειγμα προς μίμηση για όλους μας. 

Χρειαζόταν να σωθεί; Όχι, επειδή Αυτός είναι που σώζει. Με άλλα λόγια, ο Ιησούς δεν χρειαζόταν να ανα-γεννηθεί, επειδή γεννήθηκε σωστά από την αρχή, χωρίς αμαρτία δηλαδή. Εμείς όμως γεννηθήκαμε εξ'αρχής με αμαρτία. Γι αυτό έπρεπε να αναγεννηθούμε ώστε να είμαστε τέλειοι στο πνεύμα μας. Και αυτό δεν είναι από τα έργα μας, αλλά από την Χάρη του Θεού. (δες τη συζήτηση με Ιησού-Νικόδημο στο Ιωάν. 3) 

Κατά την πνευματική μας αναγέννηση λαμβάνουμε σωτηρία και ερχόμαστε σε τέλεια θέση απέναντι στον Θεό. Δικαιωνόμαστε κατά χάριν (Εφ. 2:8-9).
Αυτό δεν σημαίνει ότι τελειοποιούμαστε στην συμπεριφορά μας και στα έργα μας. Αυτό είναι κάτι που όλοι το θέλουμε, αλλά να μην ξεχνάμε ότι στο κομάτι αυτό, μέχρι να πάμε στον ουρανό, είμαστε υπό διαδικασία τελειοποίησης.

"Ώστε, αγαπητοί μου, καθώς πάντοτε υπακούσατε, όχι μονάχα όπως στην παρουσία μου, αλλά πολύ περισσότερο τώρα στην απουσία μου, με φόβο και τρόμο να κατεργάζεστε τη δική σας σωτηρία·" (Φιλ. 2:12)

Ο Παύλος εδώ δεν λέει να κατεργαζόμαστε ΓΙΑ τη σωτηρία μας, αλλά ΤΗΝ σωτηρία μας. Κατεργαζόμαστε δηλαδή κάτι που ΗΔΗ έχουμε και όχι κάτι που δεν έχουμε!

Έτσι λοιπόν ο Ιησούς, που δεν χρειαζόταν να αναγεννηθεί, βαπτίστηκε στο νερό και μετά στο Πνεύμα. 

Στις Πράξεις βλέπουμε τα τελευταία λόγια που μόλησε ο Ιησούς λίγο πριν αναληφθεί στον ουρανό. 

"Και καθώς συναναστρεφόταν μαζί τους, τους ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕ(=εντολή) να μη απομακρυνθούν από τα Ιεροσόλυμα, αλλά να περιμένουν την ΥΠΟΣΧΕΣΗ του Πατέρα, που ακούσατε, τους είπε, από μένα." (Πράξ. 1:4)
"Επειδή, ο μεν Ιωάννης βάπτισε με νερό, εσείς όμως θα βαπτιστείτε ΜΕ Άγιο Πνεύμα, όχι ύστερα από πολλές ημέρες." (Πράξ. 1:5)

Δείτε τι λέει παρακάτω ο Πέτρος:

"Και όταν τα άκουσαν αυτά, η καρδιά τους ήρθε σε κατάνυξη, και είπαν στον Πέτρο και στους υπόλοιπους αποστόλους: Τι πρέπει να κάνουμε, άνδρες αδελφοί;" (Πράξ. 2:37)

Δείτε εδώ τα τρία βαπτίσματα:

"Και ο Πέτρος είπε σ' αυτούς: 
1. -- Να μετανοήσετε, (σωτηρία, λαμβάνουμε το Άγιο Πνεύμα) 
και 
2. -- κάθε ένας από σας να βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού Χριστού, σε άφεση αμαρτιών· (βάπτισμα το νερό)
και 
3. -- θα λάβετε τη δωρεά τού Αγίου Πνεύματος· (βάπτισμα με/στο Άγιο Πνεύμα" (Πράξ. 2:38)

~~ Η δωρεά του Αγίου Πνεύματος δεν είναι ένα συγκεκριμένο πνευματικό χάρισμα. Δεν είναι μόνο οι γλώσσες ή η προφητεία. Η δωρεά του Αγίου Πνεύματος είναι το ίδιο το Άγιο Πνεύμα, ο Παράκλητος, που μας δόθηκε σαν δώρο, ο οποίος μας δίνει και τα πνευματικά χαρίσματα . ~~
"και όλα αυτά τα ενεργεί το ένα και το ίδιο Πνεύμα, που διανέμει, ξεχωριστά σε κάθε έναν, όπως Αυτός θέλει." (A'Κορ. 12:11)


-- Η ΔΩΡΕΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 120 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ;

Ο Πέτρος μας δίνει την απάντηση στο αμέσως επόμενο εδάφιο:

"επειδή, η υπόσχεση είναι ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ, και προς ΟΛΟΥΣ εκείνους που είναι μακριά, ΟΣΟΥΣ θα προσκαλέσει ο Κύριος ο Θεός μας." (Πράξ. 2:39)

Αυτοί είμαστε εμείς! Λαμβάνουμε και εμείς αυτήν την δωρεά. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να λάβουμε αυτή τη δωρεά;

1. -- Να μετανοήσουμε, (σωτηρία, λαμβάνουμε το Άγιο Πνεύμα), 

2. -- Να βαπτισθούμε στο νερό 

και

3. -- θα λάβουμε τη δωρεά τού Αγίου Πνεύματος· (βάπτισμα με/στο Άγιο Πνεύμα" (Πράξ. 2:38)

Δείτε το τώρα αυτό σε εφαρμογή. Στις Πράξεις στο κεφ. 8, ο Φίλιππος πηγαίνει στη Σαμάρεια, κηρύττει το ευαγγέλιο, οι άνθρωποι μετανοούν, σώζονται, βαπτίζονται στο νερό και μετά βαπτίζονται στο Πνεύμα:

"Όταν, όμως, ΠΙΣΤΕΨΑΝ (=σωτηρία) στον Φίλιππο, που ευαγγελιζόταν τα αναφερόμενα στη βασιλεία τού Θεού, και το όνομα του Ιησού Χριστού, ΒΑΠΤΙΖΟΝΤΑΝ (=στο νερό) και άνδρες και γυναίκες." (Πράξ. 8:12)

Δείτε τώρα τι συμβαίνει αμέσως μετά:

"Και οι απόστολοι, που ήσαν στα Ιεροσόλυμα, όταν άκουσαν ότι η Σαμάρεια δέχθηκε τον λόγο τού Θεού, έστειλαν σ' αυτούς τον Πέτρο και τον Ιωάννη·" (Πράξ. 8:14)
"οι οποίοι, αφού κατέβηκαν, ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΑΝ γι' αυτούς, για να λάβουν Πνεύμα Άγιο." (Πράξ. 8:15)
"Επειδή, δεν είχε ακόμα επιπέσει σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 8:16)
"Τότε, έβαζαν επάνω τους τα χέρια, και έπαιρναν Πνεύμα Άγιο.(=βάπτισμα ΜΕ/ΣΤΟ Άγιο Πνεύμα)" (Πράξ. 8:17)

Θέλω να το σκεφτείτε τώρα αυτό. Γιατί έπρεπε ο Πέτρος και ο Ιωάννης να πάνε να προσευχηθούνε σε ανθρώπους που έχουν πιστέψει και έχουν σωθεί, ώστε να λάβουν το Άγιο Πνεύμα; 
Αφού το Άγιο Πνεύμα το λαμβάνουμε κατά τη σωτηρία μας. Όταν δεχόμαστε τον Χριστό στη ζωή μας, το Άγιο Πνεύμα έρχεται και κατοικεί μέσα μας:

"Ή, δεν ξέρετε ότι το σώμα σας είναι ναός τού Αγίου Πνεύματος, που είναι μέσα σας, το οποίο έχετε από τον Θεό, και δεν είστε κύριοι του εαυτού σας;" (Α'Κορ. 6:19)
"Δεν ξέρετε ότι είστε ναός τού Θεού, και το Πνεύμα τού Θεού κατοικεί μέσα σας;" (Α'Κορ. 3:16)

Και το πιο ωραίο:

"... Αλλά, αν κάποιος δεν έχει το Πνεύμα τού Χριστού, αυτός δεν είναι δικός του." (Ρωμ. 8:9)
"Αν, όμως, ο Χριστός είναι μέσα σας, το μεν σώμα είναι νεκρό για την αμαρτία· το δε πνεύμα ζωή για τη δικαιοσύνη." (Ρωμ. 8:10)
"Και αν το Πνεύμα εκείνου, που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, κατοικεί μέσα σας, αυτός που ανέστησε τον Ιησού από τους νεκρούς, θα ζωοποιήσει και τα θνητά σας σώματα, διαμέσου τού Πνεύματός του, που κατοικεί μέσα σας." (Ρωμ. 8:11)

Γιατί λοιπόν ο Πέτρος και ο Ιωάννης έπρεπε να προσευχηθούν σε ανθρώπους που έλαβαν το Άγιο Πνεύμα για να λάβουν το Άγιο Πνεύμα; Δεν στέκει ατην λογική αυτό. 

Η απάντηση βρίσκεται εδώ:

"Επειδή, δεν είχε ακόμα ΕΠΙΠΕΣΕΙ σε κανέναν απ' αυτούς, αλλά ήσαν μονάχα βαπτισμένοι στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 8:16)

Από τη στιγμή που δέχεσαι τον Ιησού στη ζωή σου και το Πνεύμα Του κατοικεί μέσα σου, γιατί να μην δεχτείς και την δωρεά του Πνεύματος; Ποιός δεν θέλει το Άγιο Πνεύμα που ζει μέσα του να ΕΠΙΠΕΣΕΙ επάνω του; Αυτός που ζει μέσα σου να φανερωθεί και να σε πληρώσει και απ'έξω σου; Ποιος δεν θέλει ο Ιησούς, που είναι ο βαπτίζων, να σε βαπτίσει με Άγιο Πνεύμα και φωτιά; 

"ΚΑΙ ενώ ο Απολλώς ήταν στην Κόρινθο, ο Παύλος, αφού πέρασε στα ανωτερικά μέρη, ήρθε στην Έφεσο· και βρίσκοντας μερικούς ΜΑΘΗΤΕΣ (=σωσμένοι πιστοί)," (Πράξ. 19:1)
"είπε σ' αυτούς: Λάβατε Πνεύμα Άγιο όταν πιστέψατε; Και εκείνοι είπαν σ' αυτόν: Μα, ούτε αν υπάρχει Πνεύμα Άγιο ακούσαμε." (Πράξ. 19:2)

Προσέξτε τώρα: Ο Παύλος έγραψε περίπου το 1/3 της Καινής Διαθήκης. Ο μεγαλύτερος από τους αποστόλους, που μάλιστα είπε ότι κάποιες από τις αποκαλύψεις που έλαβε δεν του επιτρεπόταν να τις μιλήσει. 

"Και εκείνοι είπαν σ' αυτόν: Μα, ούτε αν υπάρχει Πνεύμα Άγιο ακούσαμε." (Πράξ. 19:2)

Έτσι ακριβώς είναι και πολλοί άνθρωποι. Δεν γνωρίζουν. 

"Και τους είπε: Σε τι βαπτιστήκατε, λοιπόν; Και εκείνοι είπαν: Στο βάπτισμα του Ιωάννη." (Πράξ. 19:3)
"Και ο Παύλος είπε: Ο Ιωάννης μεν βάπτισε ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ, λέγοντας στον λαό να πιστέψουν σ' εκείνον που θα ερχόταν ύστερα απ' αυτόν, δηλαδή, στον Ιησού Χριστό." (Πράξ. 19:4)
"Και όταν το άκουσαν, βαπτίστηκαν στο όνομα του Κυρίου Ιησού." (Πράξ. 19:5)
"Και αφού ο Παύλος έβαλε επάνω τους τα χέρια, ήρθε το Πνεύμα το Άγιο επάνω σ' αυτούς, και μιλούσαν γλώσσες και προφήτευαν." (Πράξ. 19:6)

Βλέπετε ξανά εδώ την σειρά; Ο κόσμος πρώτα πιστεύει στον Ιησού, μετά βαπτίζεται στο νερό και μετά λαμβάνει το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα.

"Επειδή, τρεις είναι αυτοί που δίνουν μαρτυρία στον ουρανό: Ο Πατέρας, ο Λόγος, και το Άγιο Πνεύμα· και οι τρεις αυτοί είναι ένα." (Α'Ιωάν. 5:7)

Αναρωτιέστε τι είναι αυτό για το οποίο φέρνουν μαρτυρία; Για το υπερφυσικό. Για το ότι υπάρχει Θεός, ο Πατέρας, ο Λόγος και το Πνεύμα, και ότι αυτοί οι τρεις είναι ένα! 

"ΣΤΗΝ αρχή ήταν ο Λόγος, και ο Λόγος ήταν προς τον Θεό, και Θεός ήταν ο Λόγος." (Ιωάν. 1:1)

"Και ήταν ντυμένος (ο Ιησούς) με ιμάτιο βαμμένο σε αίμα· και το όνομά του αποκαλείται: Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ." (Αποκ. 19:13)

"Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ του ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, που έδωσε σ' αυτόν ο Θεός, για να δείξει στους δούλους του, εκείνα που σύντομα πρέπει να γίνουν· και τα φανέρωσε, στέλνοντας με τον άγγελό του στον δούλο του τον Ιωάννη·" (Αποκ. 1:1)

Πολλές φορές η σωτηρία στις Γραφές αναφέρεται και σαν το αίμα. 

"... και χωρίς χύση ΑΙΜΑΤΟΣ δεν γίνεται άφεση." (Εβρ. 9:22)

Ο Χριστός με το αίμα Του μας καθάρισε από κάθε αμαρτία. 
Δείτε στο επόμενο εδάφιο τους τρεις τύπους βαπτίσματος:

"Και τρεις είναι αυτοί που δίνουν μαρτυρία ΣΤΗ ΓΗ: Το Πνεύμα και το νερό και το αίμα, και οι τρεις αυτοί αναφέρονται στο ένα." (Α'Ιωάν. 5:8)

~~ Το Πνεύμα, το νερό και το αίμα δίνουν μαρτυρία στο ότι υπάρχει ένας Θεός στον ουρανό που έχει τη δύναμη με υπερφυσικό τρόπο να αλλάξει τη ζωή των ανθρώπων! ~~

Δείτε πρκατικά τι κάνουν αυτά τα 3 βαπτίσματα στη ζωή μας:

-- Όταν σωζόμαστε γινόμαστε καινούριοι άνθρωποι, καινούρια κτίσματα, επειδή το Πνεύμα του Θεού έρχεται και κατοικεί μέσα μας:

"Γι' αυτό, αν κάποιος είναι εν Χριστώ, είναι καινούργιο κτίσμα· τα αρχαία πέρασαν, δέστε, τα πάντα έγιναν καινούργια." (B'Κορ. 5:17)

-- Όταν βαπτιζόμαστε στο νερό, αποκοβόμαστε από τον παλιό μας άθρωπο,

-- Και όταν βαπτιζόμαστε στο Άγιο Πνεύμα, παίρνουμε δύναμη για να βαδίσουμε στο καινούριο. 

Έτσι ολοκληρώνεται το έργο που ο Θεός εργάζεται μέσα μας. 

Για να πας στον Παράδεισο, αρκεί να σωθείς. Έτσι σώθηκε και ο ληστής επάνω στον σταυρό. 

"Και έλεγε στον Ιησού: Κύριε, θυμήσου με, όταν έρθεις στη βασιλεία σου." (Λουκ. 23:42)
"Και ο Ιησούς είπε σ' αυτόν: Σε διαβεβαιώνω, σήμερα θα είσαι μαζί μου στον παράδεισο." (Λουκ. 23:43)

Ο ληστής ούτε βαπτίστηκε στο νερό, ούτε στο Άγιο Πνεύμα, αλλά σώθηκε. Υπάρχουν πιστοί που ενώ χωρίς να έχουν πιστέψει στον Χριστό βαπτίστηκαν όταν ήταν παιδιά, αργότερα στη ζωή τους έρχονται στον Κύριο και θεωρούν ότι δεν χρειάζεται να βαπτιστούν, επειδή το έκαναν κάποτε σαν παιδιά. Κι όμως, το βάπτισμα στο νερό γίνεται αφού κάποιος πιστέψει και λάβει τη σωτηρία.  

Υπάρχει και μία περίπτωση, όπου η πνευματική αναγέννηση και το βάπτισμα γίνονται μαζί, και ακολουθεί το βάπτισμα στο νερό:

"Ενώ ο Πέτρος ακόμα μιλούσε αυτά τα λόγια, το Πνεύμα το Άγιο ήρθε επάνω σε όλους αυτούς που άκουγαν τον λόγο." (Πράξ. 10:44)
"Και οι πιστοί, που ήσαν από την περιτομή, εκπλάγηκαν, όσοι είχαν έρθει μαζί με τον Πέτρο, ότι η δωρεά τού Αγίου Πνεύματος ξεχύθηκε και επάνω στα έθνη." (Πράξ. 10:45)
"Επειδή, τους άκουγαν να μιλούν γλώσσες, και να μεγαλύνουν τον Θεό. Τότε, ο Πέτρος αποκρίθηκε:" (Πράξ. 10:46)
"Μήπως μπορεί κανείς να εμποδίσει το νερό, ώστε να μη βαπτιστούν αυτοί, οι οποίοι έλαβαν το Πνεύμα το Άγιο όπως κι εμείς;" (Πράξ. 10:47)
"Και τους πρόσταξε να βαπτιστούν στο όνομα του Κυρίου. Τότε, τον παρακάλεσαν να παραμείνει μερικές ημέρες." (Πράξ. 10:48)

~~ Tο βάπτισμα όμως στο νερό ακολουθεί πάντα ΜΕΤΑ την μετάνοια και την σωτηρία. ~~

H Παλαιά Διαθήκη μας δόθηκε σαν παραδειγματισμός και νουθεσία:

"Κι αυτά έγιναν παραδείγματα για μας, για να μη είμαστε εμείς επιθυμητές κακών, όπως και εκείνοι επιθύμησαν." (A'Κορ. 10:6)
"Όλα αυτά έγιναν παραδείγματα σ' εκείνους, και γράφτηκαν για τη νουθεσία μας, στους οποίους έφτασαν τα τέλη των αιώνων." (A'Κορ. 10:11)

Επίσης, στο ίδιο κεφάλαιο διαβάζουμε:

"ΚΑΙ δεν θέλω να αγνοείτε, αδελφοί, ότι οι πατέρες μας ήσαν όλοι κάτω από τη νεφέλη, και όλοι πέρασαν μέσα από τη θάλασσα·" (A'Κορ. 10:1)

Ο Μωυσής ήταν τότε ο μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων, ο ελευθερωτής τους, ένα σύμβολο του Χριστού.  

Το Άγιο Πνεύμα στις Γραφές αναφέρεται κάποιες φορές σαν το λάδι, σαν τη νεφέλη και σαν τη φωτιά. Ο Ιησούς μας βαπτίζει με Άγιο Πνεύμα και φωτιά. Θυμηθείτε ότι ο λαός Ισραήλ οδηγούταν από τη νεφέλη κατά την ημέρα κι από τη στήλη φωτιάς κατά τη νύχτα. Από το Άγιο Πνεύμα δηλαδή.  

Είπαμε ότι πρέπει να βαπτιστούμε στον Ιησού, στο νερό και στο Πνεύμα. Δείτε τώρα την αναλογία για τα τρία βαπτίσματα στην Παλαιά Διαθήκη:

"και όλοι ΒΑΠΤΊΣΤΗΚΑΝ στον Μωυσή μέσα στη νεφέλη και μέσα στη θάλασσα·" (A'Κορ. 10:2)

1. Μωυσής = σύμβολο του Χριστού,

2. Θάλασσα = νερό

3. Νεφέλη = Άγιο Πνεύμα

Δείτε και μια άλλη αναλογία:

Όταν οι άνθρωποι έμπαιναν στο Ναό από τη μία πύλη (=Ιησούς), έπρεπε να κάνουν τρία συγκεκριμένα πράγματα πριν μπορέσουν να μπουν στην παρουσία του Θεού. 

1. Έπρεπε να προσφέρουν θυσίατο αίμα ενός αμνού (=σωτηρία),
Ο Ιησούς πρόσφερε σωτηρία σαν ο άμωμος Αμνός του Θεού,

2. Μετά έπρεπε να πλυθείς με νερό (=βάπτισμα στο νερό),

3. Το τρίτο βήμα πριν μπεις στην παρουσία του Κυρίου ήταν να χριστείς με λάδι (=το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα). 

Κάποιοι αφού σωθούν, προσπαθούν να μπουν στην παρουσία του Θεού παρακάμπτοντας κάποιο από τα δύο επόμενα βήματα. Θυμάστε τι συνέβαινε τότε όταν κάποιος προσπαθούσε να μπει στην παρουσία του Θεού μη τηρώνταςτα βήματα αυτά; Στην παρουσία του Θεού δεν μπαίνουμε με τους δικούς μας κανόνες.  

Όλες αυτές οι αναλογίες που σας διάβασα, σίγουρα δεν είναι απλές συμπτώσεις. Το αίμα, το νερό και το λάδι. 
H δύναμη του Πνεύματος ήταν αυτό που έκανε τους 12 μαθητές του Ιησού να φέρουν τα πάνω-κάτω σε όλον τον κόσμο! 

Με τον ίδιο τρόπο που λαμβάνεις τον Ιησού Χριστό, διά πίστεως δηλαδή, έτσι λαμβάνεις και το βάπτισμα στο Άγιο Πνεύμα. 

Αμήν!

Δείτε το βίντεο εδώ:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου