Από Αργύρης Σιμώνης
"Ακολουθείτε την αγάπη· και ζητάτε με ζήλο τα πνευματικά χαρίσματα, περισσότερο όμως το να προφητεύετε." A'Κορ. 14:1
Το χάρισμα της προφητείας, των γλωσσών και της διερμηνείας γλωσσών συγκαταλέγονται στην ομάδα των χαρισμάτων έκφρασης. Σε αυτό το μήνυμα θα επικεντρωθούμε στο χάρισμα της προφητείας.
Αυτό το χάρισμα της προφητείας είναι διαφορετικό από το χάρισμα της διακονίας ενός προφήτη (Εφεσίους 4:11), όπως επίσης είχαμε πει και ότι το χάρισμα της πίστης που αναφέρει στην επιστολή αυτή ο Παύλος είναι διαφορετικό από τον καρπό της πίστης που αναφέρει ο ίδιος στην προς Γαλάτες επιστολή 5:22, όταν μιλάει για τον καρπό του Πνεύματος.
Σύμφωνα με την Α' Κορινθίους 14:3, αυτό το χάρισμα της προφητείας είναι προς οικοδομή, προτροπή και παρηγοριά:
"εκείνος, όμως, που προφητεύει, μιλάει στους ανθρώπους για οικοδομή και προτροπή και παρηγοριά." Α'Κορ. 14:3
Σίγουρα υπήρξαν πολλοί προφήτες των οποίων οι προφητείες δεν πληρούσαν αυτά τα πρότυπα:
------- Στο Β' Σαμουήλ 12:1-14 ο προφήτης Νάθαν επισκέπτεται τον βασιλιά Δαυίδ, του μιλά για την αμαρτία που έκανε και στα επόμενα εδάφια του ανακοινώνει την κρίση του Κυρίου:
"γιατί καταφρόνησες τον λόγο τού Κυρίου, ώστε να πράξεις το κακό στα μάτια του; Τον Ουρία τον Χετταίο πάταξες με ρομφαία, και πήρες τη γυναίκα του στον εαυτό σου ως γυναίκα, κι αυτόν τον θανάτωσες με τη ρομφαία των γιων Αμμών·" B'Σαμ. 12:9
"τώρα, λοιπόν, ρομφαία δεν θα αποσυρθεί από την οικογένειά σου· επειδή, με καταφρόνησες, και πήρες τη γυναίκα τού Ουρία τού Χετταίου για να είναι γυναίκα σου.
Έτσι λέει ο Κύριος: Δες, θα ξεσηκώσω εναντίον σου κακά μέσα από την οικογένειά σου, και θα πάρω τις γυναίκες σου μπροστά από τα μάτια σου, και θα τις δώσω στον πλησίον σου, και θα κοιμηθεί με τις γυναίκες σου μπροστά σ' αυτόν τον ήλιο·" B'Σαμ. 12:10-11
---------------- Στο Α' Βασιλέων 13:1-5, βλέπουμε την περίπτωση του προφήτη που έφερε λόγο Κυρίου στον βασιλιά Ιεροβοάμ:
"ΚΑΙ να, ένας άνθρωπος του Θεού ήρθε από τον Ιούδα στη Βαιθήλ με λόγον τού Κυρίου· και ο Ιεροβοάμ στεκόταν επάνω στο θυσιαστήριο, για να θυμιάσει.
Και φώναξε προς το θυσιαστήριο με λόγον τού Κυρίου, και είπε: Θυσιαστήριο, θυσιαστήριο, έτσι λέει ο Κύριος: Να, ένας γιος θα γεννηθεί στον οίκο τού Δαβίδ, το όνομά του θα είναι Ιωσίας, και θα θυσιάσει επάνω σου τους ιερείς των υψηλών τόπων, που θυμιάζουν σε σένα, κι επάνω σε σένα θα καούν κόκαλα ανθρώπων.
Και έδωσε ένα σημάδι την ίδια ημέρα, λέγοντας: Αυτό είναι το σημάδι, που μίλησε ο Κύριος: Να, το θυσιαστήριο θα σχιστεί στη μέση, και η στάχτη του θα χυθεί προς τα έξω." 1Βασ. 13:1-3
"Και όταν ο βασιλιάς Ιεροβοάμ άκουσε τον λόγο τού ανθρώπου τού Θεού, που φώναξε προς το θυσιαστήριο, που ήταν στη Βαιθήλ, άπλωσε το χέρι του από το θυσιαστήριο, λέγοντας: Πιάστε τον. Και το χέρι του, που άπλωσε προς αυτόν, ξεράθηκε, ώστε δεν μπόρεσε να το γυρίσει στον εαυτό του.
Και το θυσιαστήριο σχίστηκε στη μέση, και η στάχτη ξεχύθηκε έξω από το θυσιαστήριο, σύμφωνα με το σημάδι που είχε δώσει ο άνθρωπος του Θεού με τον λόγο τού Κυρίου." A'Βασ. 13:4-5
----------------- Στο Α' Βασιλέων 21:17-21, ο προφήτης Ηλίας φέρνει λόγο Κυρίου στον βασιλιά Άχαβ:
"Και ο λόγος τού Κυρίου ήρθε στον Ηλία τον Θεσβίτη, λέγοντας:" A'Βασ. 21:17
"και θα μιλήσεις σ' αυτόν, λέγοντας: Έτσι λέει ο Κύριος: Φόνευσες, κι ακόμα κληρονόμησες; Θα μιλήσεις ακόμα σ' αυτόν, λέγοντας: Έτσι λέει ο Κύριος: Στον τόπο, όπου τα σκυλιά έγλειψαν το αίμα τού Ναβουθαί, θα γλείψουν τα σκυλιά το αίμα σου, ναι, το δικό σου." A'Βασ. 21:19
-------------- Ο προφήτης Άγαβος προφητεύει τη φυλάκιση του αποστόλου Παύλου:
"Και ενώ μέναμε εκεί πολλές ημέρες, κατέβηκε από την Ιουδαία κάποιος προφήτης με το όνομα Άγαβος·
και όταν ήρθε σε μας, πήρε τη ζώνη τού Παύλου, και αφού έδεσε τα δικά του χέρια και τα πόδια, είπε: Αυτά λέει το Πνεύμα το Άγιο: Τον άνδρα, του οποίου είναι αυτή η ζώνη, έτσι θα τον δέσουν οι Ιουδαίοι στην Ιερουσαλήμ, και θα τον παραδώσουν στα χέρια τών εθνών." Πράξ. 21:10-11
Ο Παύλος επίσης τονίζει ότι:
"Θέλω, μάλιστα, όλοι να μιλάτε γλώσσες, περισσότερο όμως να προφητεύετε· επειδή, αυτός που προφητεύει είναι μεγαλύτερος παρά αυτός που μιλάει με γλώσσες, εκτός αν διερμηνεύει, για να πάρει οικοδομή η εκκλησία." 1Κορ. 14:5
Με άλλα λόγια, ο Παύλος θέλει όλοι μας να προφητεύουμε, αλλά λίγο πιο κάτω ο ίδιος λέει ότι δεν είναι όλοι προφήτες.
"Μήπως όλοι είναι απόστολοι; Μήπως όλοι είναι προφήτες; Μήπως όλοι είναι δάσκαλοι; Μήπως όλοι κάνουν θαύματα;" A'Κορ. 12:29
Πώς λοιπόν εναρμονίζονται αυτά τα δύο;
Το χάρισμα της προφητείας που λειτουργεί στην συνάθροιση της εκκλησίας περιορίζεται στη γενική οικοδομή, προτροπή και παρηγοριά του σώματος (Α' Κορινθίους 14:3).
Εάν ένα άτομο αρχίσει να δίνει μια ατομική προφητεία προσωπικής κατεύθυνσης σε κάποιον, αυτό εμπίπτει στη διακονία ενός προφήτη και είναι διαφορετικό από αυτό το απλό χάρισμα της προφητείας.
Ο προφήτης φυσικά και θα μιλήσει οικοδομή, προτροπή και παρηγοριά στο Σώμα του Χριστού όπως όλοι μας καλούμαστε να κάνουμε, αλλά επιπρόσθετα η διακονία του προφήτη περιλαμβάνει κατεύθυνση, επίπληξη και προειδοποίηση, όπως είδαμε στα προηγούμενα παραδείγματα.
Κάποιος κινούμενος στο χάρισμα της προφητείας, θα μπορούσε για παράδειγμα να δώσει έναν τέτοιον λόγο:
"Παιδιά μου σας αγαπώ. Είμαι μαζί σας και δε θα σας εγκαταλείψω ποτέ"
Η αποτυχία κατανόησης της διαφοράς μεταξύ αυτού του απλού χαρίσματος της προφητείας και της διακονίας ενός προφήτη έχει οδηγήσει σε καταχρήσεις και ακρότητες, όπου παράξενα πράγματα ονομάζονται λόγοι προφητείας σε πολλές εκκλησίες και έχουν κάνει τους ανθρώπους να είναι επιφυλακτικοί έως και εντελώς αρνητικοί στην προφητεία.
Κάποιοι επίσης προετοιμάζουν ολόκληρες διδασκαλίες κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και τις παραδίδουν ως προφητείες στην εκκλησία. Άλλοι χρησιμοποιούν την προφητεία ως ευκαιρία για να επιπλήξουν κάποιον ή να εκτονώσουν τις δικές τους προκαταλήψεις ή να προωθήσουν τη δική τους ατζέντα σχετικά με το τι πρέπει να κάνει η εκκλησία. Κανένα από αυτά τα πράγματα δεν είναι το χάρισμα της προφητείας που ο Παύλος περιγράφει εδώ.
Θα μιλήσουμε εκτενέστερα για αυτό το θέμα και για την τάξη που πρέπει να υπάρχει κατά τη λειτουργία των χαρισμάτων σε κάποιο επόμενο μήνυμα. Στο αμέσως επόμενο μήνυμα θα ασχοληθούμε με τα υπόλοιπα δύο χαρίσματα έκφρασης, το χάρισμα των γλωσσών και της διερμηνείας γλωσσών.
Συνεχίζεται...
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΝΑ ΣΑΣ ΕΥΛΟΓΕΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΛΗΛΟΥΙΑ
Ευχαριστούμε. Ο Κύριος να ευλογεί!
Διαγραφή