Από Αργύρης Σιμώνης
Γιατί η νηστεία καταπολεμά την απιστία;
Θα πρέπει πρώτα να καταλάβουμε από που προέρχεται η απιστία.
"Επομένως, η πίστη είναι διαμέσου τής ακοής· η δε ακοή διαμέσου τού λόγου τού Θεού." Ρωμ. 10:17
"Καθώς η θεία δύναμή Του χάρισε σε μας όλα τα απαραίτητα προς ζωή και ευσέβεια, διαμέσου τής ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ εκείνου που μας κάλεσε με τη δόξα Του και την αρετή·" B'Πέτ. 1:3
Η πίστη μας συνδέεται άμεσα τόσο με τη γνώση που έχουμε, όσο και με το τι σκεφτόμαστε. Αν δηλαδή γνωρίζουμε για τον Θεό αλλά δεν συλλογιζόμαστε πάνω σε αυτήν την γνώση, δεν θα ωφεληθούμε καθόλου στην πίστη.
Όπως η πίστη έρχεται διαμέσου τής ακοής τού λόγου τού Θεού (Ρωμ. 10:17), έτσι και η απιστία έρχεται διά μέσω της ακοής του κόσμου.
Η απιστία είναι άμεσα συνδεδεμένη με το τι ακούμε και με το τι σκεφτόμαστε, όπως ακριβώς και η πίστη μας.
"Για τον λόγο ότι, το φρόνημα της σάρκας είναι θάνατος· ενώ, το φρόνημα του Πνεύματος, ζωή και ειρήνη." Ρωμ. 8:6
Ο θάνατος που μιλάει εδώ ο Παύλος δεν αναφέρεται μόνο στον φυσικό θάνατο, αλλά και στον πνευματικό, που είναι ο αποχωρισμός μας από τον Θεό:
"Επειδή, ο μισθός τής αμαρτίας είναι θάνατος· το χάρισμα, όμως, του Θεού αιώνια ζωή διαμέσου τού Ιησού Χριστού τού Κυρίου μας." Ρωμ. 6:23
Αυτό κάνει η απιστία. Προκαλεί θάνατο επειδή κρατά το νου μας προσκολλημένο στα πράγματα της σάρκας και όχι του Πνεύματος.
Ξέρετε, κάποιοι στο φυσικό κομμάτι μπορεί να είναι υπόδειγμα χριστιανού. Δεν κλέβουν, δεν λένε ψέματα, δεν αδικούν, ζουν ευσεβή ζωή, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι εντελώς σαρκικοί χριστιανοί επειδή οι συλλογισμοί τους δεν βασίζονται στις πνευματικές αλήθειες που μας φανερώνουν οι Γραφές, αλλά σε μια, να σας το διαβάσω όπως το γράφει ο Παύλος:
"... προσποίηση ταπεινοφροσύνης, και με θρησκεία των αγγέλων, ασχολούμενος με πράγματα που δεν είδε, φουσκώνοντας μάταια από τον νου τής σάρκας του," Κολ. 2:18
Και όπως είπε ο Ιησούς:
"ακυρώνοντας τον λόγο τού Θεού εξαιτίας τής παράδοσής σας, που παραδώσατε· και κάνετε πολλά τέτοια παρόμοια." Μάρκ. 7:13
Τέτοιοι άνθρωποι σαρκικοί, κρατούν το νου τους προσκολλημένο μόνο στο φυσικό, αγνοώντας το πνευματικό, που στην ουσία είναι το υπερφυσικό κομμάτι, επιτρέποντας έτσι την αμφιβολία και την απιστία να εισέλθουν στην καρδιά τους και να εμποδίσουν την πίστη τους να φέρει καρπό.
Γι' αυτό η νηστεία είναι τόσο σημαντική στην καταπολέμηση αυτής της απιστίας.
~ Όταν νηστεύουμε, παίρνουμε όλη μας την προσοχή από τον φυσικό κόσμο και την στρέφουμε στον πνευματικό. ~
Το σώμα σου θα αντιδράσει επειδή θέλει φαγητό και οι αισθήσεις σου θα αντιδράσουν επειδή ξεβολεύτηκαν από τη καθημερινή σου ρουτίνα.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε ότι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την αποχή από το φαγητό, αλλά από γενική αποχή από τα πράγματα του κόσμου (δουλειά, ψυχαγωγία, διασκέδαση) και την πλήρη προσκόλλησή μας, νους και καρδιά, στον Κύριο.
Γι' αυτό υπογράμμισα και προηγουμένως ότι η νηστεία είναι κάτι πολύ περισσότερο από την αποχή από το φαγητό.
Ο διάβολος μας επιτίθεται μέσω των φυσικών μας αισθήσεων και μας κάνει να πιστεύουμε περισσότερο αυτά που βλέπουμε με τα φυσικά μας μάτια, παρά αυτά που βλέπουμε με τα μάτια της πίστης:
"Η στερεή τροφή, όμως, είναι για τους τελείους, οι οποίοι, χάρη στη συνεχή χρήση, έχουν τα αισθητήρια γυμνασμένα, στο να διακρίνουν το καλό και το κακό." Εβρ. 5:14
Ένας τρόπος για να το πετύχουμε αυτό, να έχουμε δηλαδή τα αισθητήριά μας γυμνασμένα στο να διακρίνουμε το καλό και το κακό, είναι η νηστεία.
Αμήν!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου