Από Αργύρης Σιμώνης
"ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, μάλιστα, λέει με σαφήνεια, ότι στους έσχατους καιρούς μερικοί θα αποστατήσουν από την πίστη, προσέχοντας σε πνεύματα πλάνης και σε διδασκαλίες δαιμονίων,
διαμέσου τής υπόκρισης ψευδολόγων, που έχουν τη συνείδησή τους καυτηριασμένη,
οι οποίοι εμποδίζουν τον γάμο, προστάζοντας αποχή από ορισμένα φαγητά, τα οποία ο Θεός τα έκτισε για να τα παίρνουν με ευχαριστία οι πιστοί και εκείνοι που γνώρισαν την αλήθεια." 1Τιμ. 4:1-3
Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές διδασκαλίες δαιμονίων που έχουν σπαρθεί στους κόλπους της Εκκλησίας, αλλά ο Παύλος εδώ ξεχωρίζει δύο από αυτές:
1. να απαγορεύουν στους ανθρώπους να παντρεύονται
και
2. να απαγορεύουν στους ανθρώπους να τρώνε κρέας.
Προφανώς και οι δύο αυτές δαιμονικές διδασκαλίες συνεχίζουν να "αλωνίζουν" και σήμερα και μάλιστα να επιβάλλεται και η τήρησή τους.
Όσοι απαγορεύουν στους ανθρώπους, όπως παράδειγμα στους ιερείς, να παντρεύονται, ο Παύλος μας λέει καθαρά και ξάστερα ότι διαδίδουν διδασκαλίες δαιμονίων.
Ο ίδιος ο Παύλος μίλησε για τα πλεονεκτήματα του να μένει ένας διάκονος άγαμος (Α' Κορινθίους 7), αλλά δεν το απαίτησε. Το να απαιτείς από έναν εργάτη του Θεού να παραμείνει άγαμος είναι μια διδασκαλία που έρχεται από τα βάθη της κόλασης. Γι' αυτό βλέπουμε και τα αίσχη που γίνονται σε μέρη όπου επιβάλλεται η αγαμία σε ανθρώπους που δεν το έχουν δοσμένο από τον Θεό σαν κάλεσμα.
Όσο για το θέμα της αποχής από φαγητά, ο Παύλος γράφει στους Ρωμαίους:
"ΕΚΕΙΝΟΝ δε που ασθενεί στην πίστη, να τον δέχεστε, όχι σε διακρίσεις συλλογισμών.
Άλλος μεν πιστεύει ότι μπορεί να τα τρώει όλα· αυτός, όμως, που ασθενεί τρώει λάχανα.
Εκείνος που τρώει, ας μη καταφρονεί αυτόν που δεν τρώει· κι αυτός που δεν τρώει, ας μη κρίνει εκείνον που τρώει· επειδή, ο Θεός τον δέχθηκε." Ρωμ. 14:1-3
Βλέπουμε δηλαδή ότι ο Παύλος διέταξε τους Ρωμαίους να μην απορρίπτουν εκείνους που έτρωγαν μόνο χόρτα και ομοίως αυτούς που έτρωγαν μόνο χόρτα (οι σημερινοί vegans θα έλεγα) να μην κατακρίνουν αυτούς που έτρωγαν κρέας.
Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να παραμένεις άγαμος και να είσαι διάκονος και ομοίως μπορείς να τρως ότι σου αρέσει. Το λάθος είναι να επιβάλλονται η αγαμία ή η αποχή από το κρέας.
Ο Παύλος γράφει επίσης:
"Ας μη σας κρίνει, λοιπόν, κανένας για φαγητό ή για ποτό ή για λόγον γιορτής ή νεομηνίας ή σαββάτων·" Κολ. 2:16
Οι διατροφικοί νόμοι της Παλαιάς Διαθήκης ήταν συμβολικοί. Μπορεί να είναι αλήθεια ότι το χοιρινό κρέας, εάν δεν παρασκευαστεί σωστά ή αν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να βλάψει την υγεία μας ή ότι τα πουλιά και τα ψάρια μπορούν να μεταδώσουν ασθένειες, αλλά δεν είναι αυτοί οι λόγοι που ο Κύριος απαγόρευε να τρώνε αυτά τα ζώα.
Αυτό που ήταν ακάθαρτο κάτω από την Παλαιά Διαθήκη έχει πλέον καθαριστεί με τη θυσία του Ιησού στην Καινή Διαθήκη:
"Και ξανά, για δεύτερη φορά, έγινε σ' αυτόν μια φωνή: Όσα ο Θεός καθάρισε, εσύ μη τα λες βέβηλα." Πράξ. 10:15
Αυτοί οι διατροφικοί νόμοι έχουν εκπληρωθεί στην Καινή Διαθήκη μέσω του Ιησού. Επομένως, είμαστε τώρα ελεύθεροι να τρώμε κρέατα που είχαν χαρακτηριστεί ακάθαρτα σύμφωνα με τον εβραϊκό νόμο.
Ο Θεός δημιούργησε τα ζώα για να είναι τροφή για τον άνθρωπο. Ο Ιησούς έτρωγε κρέας στις γιορτές του Πάσχα. Ακόμη και με το ένδοξο σώμα Του, ο Ιησούς έτρωγε ψάρια (Λουκάς 24:41-43).
Υπάρχει πάντα χώρος για την προσωπική επιλογή του καθενός σχετικά με το τι να φάει ή πόσο και ποια κρέατα είναι καλά για εμάς, αλλά όποιος διδάσκει ότι ορισμένα ή όλα τα κρέατα απαγορεύονται, προωθεί μια δαιμονική διδασκαλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου